J: Pred nejakym casom tu bola diskusia na temu diskusne fore - ci ich ma byt viac alebo menej. Myslim, ze zalozenie Dispecera bolo dobrym krokom - vtedy si to vydobil Jano a Darro. Ak bude dost velky zaujem, potom nebude problem urobit aj BA-forum.
O.K.: tak prosim ta d3k0 kedže tu je viac ludi ktorý by mali záujem nedala by sa v rámci imhd spraviť aj diskus o BA. Myslím že by to priťiahlo aj viac ľudí atď. Ak nie pochopím.
tulenique dik za vysvetlenie
tu debatu vybavím ale až vo februári lebo mam skúškové. Diky.
Si: Hmmm... aj tak by to mohlo byt. Logickejsie by naozaj bolo, keby do vozovne siel ten prvy. Ale my zase nevieme, odkedy dane turnusy (u vas to tusim volate "poradia") jazdia. Mozno ten predosly zacal o hodinu skor ako "nas" a tvorcovi grafikonu nevyhovovalo, aby bol jeden turnus super dlhy (mozno by ani nesplnal normu na dlzku zmeny) a druhy turnus taky kratky.
Vladimir: mna jedine co ma ako rozumny dovod napada, je ze predchadzajuci spoj konci a tento musi ist trocha skor aby stihol odchod linky z opacnej konecnej... ale to by sa dalo riesit aj tak, ze do vozovne poslem toho druheho a dany odchod vykona ten co povodne ide do vozovne (viem, predstavujem si to prilis jednoducho:-)))
A len tak na osviezenie: Dnes ma este napadlo - co tak zlucit linku c. 22 (nevyhnutne nasadit klbove vozidla) s castou spojov linky c. 34? Nova linka c. 22 by tak premavala na trase Racianske myto - Hodzovo nam. (spat po Sancovej) - Patronka - Harmincova - Saratovska - Eisnerova - Na hriadkach a spat. Spoje nad ramec linky c. 22 by pod oznacenim 34 premavali len po zast. Pri krizi. 34-ka by tak bola podvetvou 22-ky.
Ale toho sa asi nikto z nas nedozije...
si: Vyznam posunutia toho odchodu Ti samozrejme neviem zdovodnit.
U nas v PO znacnu "sarapatu" v pravidelnosti spojov sposobil Zakonnik prace platny od 1.4.2002 (dokonca riaditel DPMP o tom recnil v TN na Markize). Posun spoja o 2 min. moze byt sposobeny napr. tym, ze vodicovi sa uz blizi koniec dalsieho 4-hodinoveho bloku, po ktorom ma narok na prestavku. A aby to na dalsej konecnej stihol (podla spominaneho ZP z r. 2002 boli predpisy velmi prisne - vodic nesmel v kuse jazdit ani len 4 hod. a 1 minutu), tak posunuli spoj o 2 min. vpred. Zakonnik sa odvtedy menil, mnohe ustanovenia uz neplatia alebo platia inak a CP linky c. 202 moze byt len pozostatkom po tejto dobe (jednoducho sa nikomu nechcelo preklepat CP). I ked ako tak pozeram, CP 202-ky plati od 25.11.2002, takze to nebude ten pripad (prave som prvy raz v praxi vyuzil moj sukromny zositovy CP MHD v BA - nasiel som si ten datum )
No tazko mi je uverit, ze tak neskoro vecer vodic kdesi na Cintorinskej cerpa prestavku na odpocinok, takze to bude nieco ine. Napadlo ma, ze to moze byt snaha o lepsie prelozenie s linkou c. 201. Tiez nie - ta ide o 22.10 a 22.20, takze aj tu by spoj 202-ky o 22.15h vyhovoval viac.
Dalej by to mohlo byt sposobene tym, ze na konecnej Rajska ma vozidlo prejazd na inu linku (napr. 215). Nakolko som sa osobne na DPB informoval, ze v BA prejazdy medzi linkami nepraktizujete, odpada aj tato moznost.
Hmmmmmmm.... vzdavam sa!
#12208
Vladimir> Super napad! Tak volakedy premavala ex.112 akurat ta premavala do Dubravky a dalej do Petrzky. Ale jedna vec: treba trepat 122(23) do VOLkswagenu? Ja myslim, ze nie. #12211
XxX> ja mam taky navrh: preco by sa nedala spravit Mokrohajska na znamenie? (pre vsetky linky) a STK pre 34 a 83 tiez.
PS: Terno maju otvorit pred Velkou nocou , nechajme sa prekvapit... #12218
Ale 101 bola uplne najlepsia a 112 bola dobra tiez.
Btw. preco by sme sa nemohli vratit k staremu vetveniu liniek v DNV???
ex51(27) OD Saratov-Volkswagen(tu by mohli urcene spoje zachadzat k SOS PZ SR)-Istrijska-Na hriadkach
ex61(20) OD Saratov-(tu by som nechal urcene spoje zachadzat do Technickeho skla)-Eisnerova-Milana Marecka
ex101(-) na Opletalovu (teraz by tam mohla chodit 92, ale to by musela chodit cez sidlisko a to az vtedy bude, az sa spravi prelozka na Mlynskej)
121 k Volkswagenu
122 na Milana Marecka
Vladimir to ja neviem! ALe tvoj navrh je dobry! Ved skus napisat DPB!!! Fakt! Mlynska by bola prechodna konečná!
yyy> veľa! a veľa zbytočných a veľa chýba!
Ešte ma fascinuje linka 54 na Východnom
Kedysi chodila 36- Tbiliská-ŽST Vajnory
46- Tbiliská-Na Pasekách a
114 Sklabinská-Trnavské mýto (cez Rajo)
mali sa precíslovať 36->56,46->52,114->54
Teraz chodí 56 Tbiliská-Studená (kedysi Rajo)
52 Tbiliská- Na pasekách (neuveritelné, nezmenila sa)
a 54ka - Sklabinská ZST Vajnory
Na 54 chodí (mimo leta => kúpalisko) 2 a pol človeka!!! načo je? To nemohli len prečíslovať? obyvatelia východného sa kedysi mohli dostať do mesta jednou expresnou linkou! teraz? busom a eléktričkou!!! Načo bolo prčíslovanie (keby tie linky iba Prečíslili, nemal by som nič proti)
Vladimir:
hmmmm no skus si vsimnut napriklad odchody takej linky 202 z konecnej cilizska:
21 06 18 30 42 54
22 05 13 25 35 52
nechapem vyznam posunutia odchodu o 22:13, neviem preco nejde o 22:15 cim by bol viac - menej rovnaky casovy odstup medzi vsetkymi odchodmi (takto je tam ... - 12 - 11 - 8 - 12 - 10 - 17) obdobne srandy su aj na linke 201, uz som sa parkrat na to chystal aj spytat na podniku, ale vzdy som na to neak zabudol (predsalen, je to blbost:-)))
Btw. v mojom "zozitovom CP MHD BA" mam uz aj vsetky trolejbusy a autobusy liniek c. 2x.
Trolejbusy ma prijemne prekvapili - krasny, pravidelny a prehladny interval. Normalne mam dojem ako keby CP pre elektricky a CP pre trolejbusy nerobila ta ista osoba.
Co sa tyka autobusov, hmmm... su to sice intervaly, ale ake... Nechcem do toho kecat, ale ako moze napr. linka c. 29 jazdit v sedle v 36 min. intervale? Ved tie odchody su kazdu hodinu ine a cestujuci si ich pri najlepsej voli nemoze zapamatat! Ak sa nevmesti do polhodinovky, preco nepremava trebars v 40 min. int.?
XxX: V rannej spicke sa od VW naprace 3/4 autobusu? To odkial kam idu ti ludia??? Z nocnej sichty?
Nezabudaj, ze v mojom navrhu 1/2 spojov v rannej spicke, tzn. kazdych 8 min. ide jedna 21-ka len od Mlynskej, takze je tu rezerva tych 3/4 autobusu!
Okrem toho, sa tymto rozdelenim linky č. 21 usetri tolko km, ze som si dovolil na spolocnych usekoch 21 a 121 skratit interval rano z 5 na 4 a popoludni z 6 na 5 min.
To, ze sa od VW dostat da som zohladnil - tam sa predsa interval mirne predlzuje.
Ale samozrejme vdaka za reakciu!
Samozrejme povodne usporiadanie so 121 a 122 by bolo asi najlepsie. Sam sa cudujem DPB, preco to nepretlaca viac. I ked pre VW a sever DNV by to znamenalo znacne obmedzenie MHD. Nepredpokldam totiz, ze DPB by si mohol dovolit zaviest povodnu 122 ako doplnok k dnesnej 21. Skor by sa jednalo o rozdelenie spojov sucasne linky c. 21.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si
hmmmm no skus si vsimnut napriklad odchody takej linky 202 z konecnej cilizska:
21 06 18 30 42 54
22 05 13 25 35 52
nechapem vyznam posunutia odchodu o 22:13, neviem preco nejde o 22:15 cim by bol viac - menej rovnaky casovy odstup medzi vsetkymi odchodmi (takto je tam ... - 12 - 11 - 8 - 12 - 10 - 17) obdobne srandy su aj na linke 201, uz som sa parkrat na to chystal aj spytat na podniku, ale vzdy som na to neak zabudol (predsalen, je to blbost:-)))