co sa dosiahlo pozitivne zavedenim neprestupnosti? O tom sme tu uz viaceri diskutovali nejaky ten prispevok, ale Ty ziadne argumenty nepripustas, len svoj pohlad.
Mal som tu cest viest sa mikulasskym SORom NB 12 ,ale je to otras, co sa tyka interieru,uzke ulicky - hlavne pri zadnej naprave, nohy tam nemas kde schovat.Je tam aj zlta plocha medzi napravami . Abus mi pripada ako vylepsena verzia low entry ,lebo mas len 2 a tusim 5 sklopnych sedadiel v nizkopodlaznej casti. Hovadina je aj tento typ autobusu prevadzkovat v MHD ,kde sa stale nastupuje len prednymi dverami. t.j. zbytocne vela dveri.
CO sa tyka motoru - tazko posudit - isiel suchtavy sofer.
Ale podla mojho nazoru celkovo je ten abus urcite lepsi ako hrbace.
Prenajom CNGbusov (tedomov )bol preto len prenajmom ( s moznostou dodatocneho odkupenia) lebo DPB ocakaval daco take,ze po 8 rokoch sa im zlepsi situacia voz.parku a radsej kupia nove vozidla ako dalej prevadzkovat 8rocne vozidla. Ale o tomto dost pochybujem.
Radsej kupit dlhe tbusy na 201,202,208,212 ako kupovat tbusy s trapiacim sa agregatom na L32,neuskodilo by, keby sa uz kupilo aj zopar kratasov 24 TR, ked vidim podaktore hrdzave sroty 62xx.
1.) co z toho je dovod na neprestupnost listka?
2.) myslim ze MHD nie je o tvoreni zisku, ale o sluzbe mestu na odlahcenie od IAD. preto nie su hlavne argumenty exaktne o nakladoch ale o tom, aby MHD ponala co najviac osob z IAD.
Kalkuloval som to zhruba takto (ak som to ratal zle tak ma prosim opravte):
Cena v 2004 + inflacia v roku 2004 = Cena pre rok 2005
Cena pre rok 2005 + inflacia v roku 2005 = Cena pre rok 2006
Cena pre rok 2006 + inflacia v roku 2006 = Cena pre rok 2007
Cena pre rok 2007 + inflacia v roku 2007 = Cena pre rok 2008 (vysledna cena)
10 minutovy listok - 16,56 sk (0,55€)
REALITA: Bez prestupu je to dnes o 5 centov menej + moznost ist o 5 minut viac (co vela ludi vyuzije), s prestupom o 15 centov viac.
30 minutovy listok - 21,29 sk (0,71€)
REALITA: Cestujuci co cestuju s prestupom, alebo bez prestupu nad 15 minut zaplatia o cent menej co je zanedbatelne, ale mozu v pripade potreby cestovat aj viac (co casto vyjde aj na cestu spat).
60 minutovy listok - 26,03 sk (0,86€)
REALITA: CL stoji o 16 centov menej ako keby sme cenu upravovali podla inflacie.
A teraz pozor!
Mesacny listok celosietovy - 851,91 sk (28,28€)
REALITA: Lacnejsi o vyse 4,30€!
3-mesacny listok celosietovy - 2248,10 sk (74,62€)
REALITA: Lacnejsi o vyse 11,50€!
V pripade (!!)AK(!!) som to ratal spravne tymto konstatujem dve veci:
1. Ospravedlnujem sa za sirenie nepravdivej informacie ze DPB bude zarabat viac.. naozaj islo o zlu info.
2. Vyhlasujem na zaklade vyssie uvedeneho akekolvek dalsie kecy o tom ze nova tarifa je zla, diskriminacna atd. za NEOPODSTATNENE, nakolko sa zdrazelo rovnako, alebo menej ako je nutne na zaklade miery inflacie.
V pripade ak som to ratal zle sa ospravedlnujem za zavadzajuci prispevok a prosim aby ma niekto upozornil.
toto je hlod roka... tym ze zvysia detom, uberu sebe... cize ak by detom nezvysili, tak by to minuli ony... ale ok... snaha o príklad bola...
ale sám tvrdíš, že takých cestujúcich je málo a ja som ti vyrátal, že ak ich je denne 1000, pričom sám tvrdíš, že nie... tak dpb zarobí 6000sk, čo je možno nafta na pol služby pre autobus... vzhľadom na ďalšie denné výdavky je to zanedbateľná suma... oveľa viac zarobia revízori
1) SOR 9.5 BN nemali vôbec byť a považujem to za príťaž. Namiesto toho aby bola doriešená obsluha trate na DD a kúpilo sa zvyšných 6ks 25Tr, sa kúpilo hento lebo SOR potreboval zúfalo zarobiť. 10.5 sú rovnako nechutné a hnusné busy. Ma udivuje, že aj keď SOR už vyrába designovo príťažlivejšie autobusy typu NB sa nájdu dementi ako v našom DP a kúpia hnusné, odporné hrbaté vajce. ?
2) Solaris ak sa pozreš na ne ako náhradu za Ikarusy 280, na ktorých kapacitu rozhodne Solaris nemá sú FRAŠKA. ?
3) Iveco Daily na minibusácke linky je pekný trend obsluhy "zabudnutých" oblastí. Ale je to vážny nedostatok dopravy v BA. Osobne by som uvítal keby sa zaviedla linka 175 ktorá by obsluhovala Krasňany nakoľko sa dostať ďalej od trate sa dá len cez ulice Pekná cesta a potom až cez Černockého, čo je riadne na figu dostupnosť a roky sa nič s premávkou do Krasňan nerobí.
4) Prenájom schvaľujem, aspoň, že na to sa zmohli.
5) Električky?! ? to tie vysokopodlažné hebedá? Zatiaľ čo sa inde zmohli prerobiť ich aspoň na K3S my máme furt K2S a pekne krásne vysokopodlažné. To sa má akože chváliť?
6) Ten nový tender chválim no štve ma, že už viac než mesiac prebehol od otvorenia obálok a stále nevedia rozhodnúť.
7) Nové Tedomy ma tešia ale opäť mi nejde do hlavy prečo 20ks a prečo radšej nekúpia autobusy, ktoré budú vlastniť. To už fakt máme tak málo typov vozidiel?
Čo sa týka PC, tak napr. 3-mesačný lístok stál myslím 1580Sk nie (2x790Sk)? A čo ak dakto precestoval len 1000Sk za ten čas na lístkoch a teraz ho to výjde už viac, tak je jasné, že si kúpi PCL, však čo mu ostane pri zdieračskej politike magistrátu, ktorú kopíruje aj DPB logicky.
Nie.. keby maminy vsetkych deti v BA zvysili vreckove o 0,05€ tak podnikatelia zarobia celkovo o dost viac za predpokladu ze by vsetky deti minuli cele vreckove.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
1. To ze jeho neprestupnostou (a nahradenim tejto vlastnosti plosnym zdrazenim) nic nedosiahlo.
2. U vacsiny IADistov to nie je o cene.