Ale to nie je chyba tých projektov ale hlavne absenciou VHD. Tá nekonkuruje IAD ani kapacitou, ani komfortom. Predstav si, že teraz by zrazu všetci obyvatelia suburbánnej zóny BA čo využívajú autá a spôsobujú kolóny nasadli do VHD autobusov, vlakov... mal by si prázdne cesty, ale vozidlá by vyzerali takto nejako
Ja napríklad často cestujem do jedného okresného mesta.
Autom som tam do polhodiny, autobusom to trvá 1,15h a vlakom som to ani neskúšal, pretože v DNV mám ďaleko stanicu, v tom okresnom meste je ďaleko stanica a navyše každý vlak stojí na HLST 30 minút.
Teraz si predstav leto... Myslím, že je úplne normálne a prirodzené, že ak sa mi naskytne príležitosť, tak zvolím osobný automobil.
Keby boli autobusy (aspoň prímestské) a vlaky klimatizované a keby nestáli regionálne vlaky na HLST pol hodinu, tak už existujú tri porovnatelné alternatívy. V súčasnej situácii vyhráva IAD a to je práve dôsledok, že tie projekty sú de facto IAD projekty. Ja osobne som v mieste destinácie za čas kým vyhraity SL bus nabere ľudí na Nivách a Bajkalskej a to som vzdušnou čiarov neprešiel ani 3km
Uznávam, že je to komplikované a žiada si to obetu, lebo je to začarovaný kruh.
Komfort a kvantita bude, ak bude dopyt (po VHD). Dopyt nie je, pretože nie je komfort a kvantita ?
"Drahovský ako človek s inteligenciou, ktorý rozumie doprave " - rozumie hlavne automobilovej doprave, možno by si ale mohol občas prečítať napríklad imhd ?
No tak DNV je síce akýsi kvázi satelit, aj polohou od BA, možno aj nedostatkom služieb, ale od klasického monofunkčného RD satelitu má veľmi ďaleko - napojenie na MHD, dostupnosť MHD, kompaktná zástavba, koncentrácia obyvateľov, atď.
Problém je, že pri suburbanizácii a satelitných projektoch závislých na IAD pri najlepšej snahe zabezpečovať stavbu komunikácií, atď., jednoducho "riešenie" dopravy nie je možné, resp. napriek rozširovaniu komunikácií sa dopravné problémy a zápchy budú zhoršovať. Také sú skúsenosti zo zahraniničia, a tých skúseností je už za desiatky rokov spústa.
Občas som mal dojem, že niektorí diskutujúci sú na Teba prehnane prísni. Ale po posledných príspevkoch je mi z Teba zle ? Neskúsil by si občas trochu logicky uvažovať? Možno ešte nie je všetko stratené.
1) je to vec priorít. Keď mi nebude vadiť, že pre každú blbosť budem musieť cestovať do okresného Tesca a moje financie to v pohode pokryjú, tak nevidím problém, keď áno, nájdem si inú obec.
2) Ja osobne keby som si vyberal obec, určite takú, ktorá má základné služby (potraviny, lekáreň, ZŠ) a takú, čo má VHD (keď budú deti chodiť na gympel). Pre blbosti štartovať auto nebudem, pretože si v okresnom Tescu nakupím na celý týždeň a viac ak sa dá.
DNV takým satelitom de facto je. Služby sú nanič, kým nebolo Terno a Lidl, naozaj sme mali len Tesco (ktoré prioritne využívame aj teraz). Jediný urbánny znak je typ zástavby, MHD a počet obyvateľov. Každopádne, kvôli blbinám neštartujem auto, ale snažím sa všetko vybaviť "jednou ranou". Myslím, že život v suburbánnej zóne v nejakej obci, ktorá sa od DNV líši len faktom, že nie je časť BA, je dosť podobný.
A poznám kopec takých ľudí, čo bývajú či už v suburbánnom meste, alebo obci a ich život nie je o nič odlišný od môjho. Jediný rozdiel je, keď sa chce ísť na pivo, nemožno sa spolahnúť na VHD. Ja však nepijem, čiže tento faktor je pre mňa irrevelantný.
Veď práve, že hovorím o takých hŕŕ projektoch, čo vyrástli uprostred blata a kukurice. Dopravná situácia sa vďaka painfraštruktúre pekne odzrkadľuje vo Vajnoroch každé ráno.
Absencia VHD nie je irelevantná, čiastočná absencia VHD v mojom prípade spôsobuje, že občas používam na cestu ku vlaku bicykel.
Tým bicyklom chodím po cykloceste a stretávam na nej cyklistov aj v pondelok o 8:00 ráno, čím okrem iného vyvraciam aj fakt, že cyklisti by nechodili v lokálnych reláciach v pezinskom a seneckom okrese. A naozaj som veľmi rád, že nemusím jazdiť po výpadovke.
Z rozhovorov so susedmi viem, že sa prisťahovali do onej obce, pretože aspoň ten vlak do nej cez týždeň jazdí a je v priateľnej vzdialenosti. A to napriek tomu, že im parkujú pred domom aj 2-3 autá.
Zdiskreditoval som sa len ja? Nikto iný tu pri vypisovaní svojej pravdy nepoužíva vulgárne slová len ja? Počuj uzavrime tému na tieto veci ale len mi daj vedieť či ti môžem na maila poslať to o čom som hovoril, či si to dokážeš prečítať a či na obhajobu opačného názoru dokážeš zohnať také fakty ako ja ok?
Myslíš? Však skús sa mesiac tváriť, že bývaš v takom satelite (DNV je aj celkom dobrý príklad) bez služieb a kvôli každej sprostosti cestuj autom aspoň do lamačského Tesca. A na konci decembra si môžeš vyúčtovať o čo času a peňazí naviac by ťa to stálo.
Ja nechápem ako sa môžeš vyjadrovať k niečomu čo nechápeš ty magor! Odkedy je vyjadrenie pravdy dačo militantné alebo extrémistické? Potom sa nedivím, že ľudia tak tupí ako ty dokážu formovať myšlienku národa, alebo môžu byť tvorcami TVnovín alebo redaktormi novín ?
Ziadna obec nevznika ako nova (mozno jediny takyto hrrrbrrr projekt je Chorvatsky Grob - Cierna Voda) a je vec samospravy ako vyhovie vlastnym (buducim) obcanom...
Ked sa mi obec nepaci, nepojdem tam... ked tam nie su sluzby a mam auto, tak je pre mne absencia VHD irrevelantna...
Mysliet si ze ignoraciou dopravnych prudov a obmedzovanim suburbanizacie sa nieco vyriesi je utopia
Iným prípadom je už existujúca obec, kde to najdôležitejšie k životu je. Nemenil by som, aj vďaka kľudu, ktorý v Bratislave nenájdem ani náhodu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
http://halbot.haluze.sk/images/2008-11/4598_pic12492.jpg
Ja napríklad často cestujem do jedného okresného mesta.
Autom som tam do polhodiny, autobusom to trvá 1,15h a vlakom som to ani neskúšal, pretože v DNV mám ďaleko stanicu, v tom okresnom meste je ďaleko stanica a navyše každý vlak stojí na HLST 30 minút.
Teraz si predstav leto... Myslím, že je úplne normálne a prirodzené, že ak sa mi naskytne príležitosť, tak zvolím osobný automobil.
Keby boli autobusy (aspoň prímestské) a vlaky klimatizované a keby nestáli regionálne vlaky na HLST pol hodinu, tak už existujú tri porovnatelné alternatívy. V súčasnej situácii vyhráva IAD a to je práve dôsledok, že tie projekty sú de facto IAD projekty. Ja osobne som v mieste destinácie za čas kým vyhraity SL bus nabere ľudí na Nivách a Bajkalskej a to som vzdušnou čiarov neprešiel ani 3km
Uznávam, že je to komplikované a žiada si to obetu, lebo je to začarovaný kruh.
Komfort a kvantita bude, ak bude dopyt (po VHD). Dopyt nie je, pretože nie je komfort a kvantita ?