Myslíš, žeby SOR dokázal dodať 100 kusov klbákov, ktoré ešte niesú ani oskúšané poriadne v riadnej prevádzke behom jedného roku? Má na to vôbec kapacity výrobné?
O čo to tu nečitam už vieme mena dvoch kandidatov na nove autobusi no ale niejak mi tak chyba SOR no odbornici vysvetlite mi to ach jaj skoro rok ste tu štebotali SOR a J&T ze je to skorumpovane a podobne veci a zrazu nič
ale asi to vyhraju vrakosy .. a skoda, ze to nebudu vylucne CNG vozy.. v tomto vidim najvacsiu chybu tohto tendra .. preco preboha objednavali ropaky ?!?
No aký máš ty tip? Čo sa týka prevádzkových nákladov VS. cena vozidla, tak je to jasne, že rozhodujúce aj to ako dlho sa vozidlo uvažuje používať. Ak ide o krátku dobu keď položka na údržbu neni nejak zaťažujúca, tak je jasné, že náklady na obstaranie nebudú hodnotené až tak vysoko ako cena. Ak však ide napríklad o električku, tak tam by som bol opatrný, lebo tam ide o vozidlo, ktoré má prežiť desiatky rokov, narozdiel od autobusu, ktorému stačí na dožitie menej ako 10rokov.
cena je logicky najvyznamnejsia. Ved absolutny rozdiel v cene za 1 autobus moze byt vyssi ako absolutny rozdiel v prevadzkovych nakladoch (predpisane servisne prehliadky vratane prace a materialu).
Skus si to porovnat na osobnych autach - napr. Daewoo malo drahsi servis aj ND ako Skoda ci Peugeot.
A ako je to cenovo? Sorry, že sa to pýtam, vidím, že väčšina ľudí nemá problém tu presurfovať kopu linkov o doprave no ja len sem tam odbehnem od školských vecí sem odpísať. Prepodkladám, že Irisbus môže ponúknúť nižšiu cenu. Len ako sa to hodnotí? Dakto tu písal, že cena = 60b., prevádzkové náklady = 30b. a ešte dačo tam bolo za 10b.
Čiže ak sú dvaja súťažiaci, tak Iveco automaticky za najlepšiu cenu dostane 60 bodov a Mercedes teda 0 bodov?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kami