Ano, presne tak, urcite spoje premavaju az na C...
v Bode B sa aj predtym prestupovalo, ibaze nie na konecnu C, ludia prestupovali len na zvezenie sa 1 zastavkou, kde im chodia asi 4 linky, z toho dve s 10 mn intervalom
Ano, chapes dobre, pri ceste z A do C prestupovat netreba... Jedna sa o linky autobusove, ktore zvyknu trcat v zapchach, nakolko tam nie je mozne vytvorit preferenciu (strasne uzka cesta).
A medzi A a C vela cestujucich necestuje, A je dolezity prestupny bod na kraji mesta a C je dedina na opacnom konci mesta, cize ludia z C nemaju dovod chodit na A
Mám to chápať tak, že z toho vznikla jedna linka (2) s trasou A-B, ktorej určité spoje premávajú až na konečnú C?
Výhoda/nevýhoda záleží aj od toho, či sú cestujúci schopní čítať cieľ linky (poväčšine nie) a od toho, či bolo veľa cestujúcich nútených v bode B prestupovať linky 2 na linku 6.
Ak to dobre chápem pri ceste z A do C netreba prestupovať, teda pre cestujúceho je to skôr prínos. Čo sa týka pravidelnosti závisí od miestnych podmienok, či sa v daných úsekoch vyskytujú zápchy, či ide o linky elektrickej trakcie, alebo autobusové. K ostatnému sa netrúfnem bez poznania podrobostí vyjadriť.
Už sa strašne teším, čo ti S499 na toto zdôvodnenie napíše. Ale nič pozitívne to nebude. ?
24-minútový interval nebude pre cestujúceho nikdy zaujímavejší ako 30-minútový, keďže nie je ľahko zapamätateľný. Ľahko zapamätateľný interval je taký, pri ktorom sa odchody opakujú každú hodinu v rovnakom čase (k tomu možno ešte pridať interval 120-minút). Skrátenie priemerného čakania o 3 minúty (pri tak dlhom intervale) nie je dôvodom na to, aby sa pravidelný 30-minútový takt rozbíjal. A výhodu v posilnení o jeden spoj za 2 hodiny, to snáď ani nemyslíš vážne, však. ?
Zdravim vsetkych odbornikov na MHD... Mam tu jeden dotaz, kto viete, odpovedzte...
Z konecnej A do konecnej B jazdi linka 2 s celodennym intervalom 10 minut po cely rok, z konecnej B do konecnej C jazdi linka 6 s celodennym intervalom 20 minut cez pr. dni cez sk. rok a s 30 mn intervalom pocas sobot a prazdnin.
Jedneho dna sa vedenie dopravneho podniku rozhodlo zlucit linku 2 a linku 6, trasa, zastavky aj intervaly zostali zachovane, cize v useku A - B je to 10 mn a v useku B-C je to 20/30 mn.
Zaujimalo by ma, ci je to dobre riesenie (z hladiska obehu vozidiel, prehladnosti pre cestujucich, pravidelnosti spojov a pod.).
Moj nazor je taky, ze to nie je moc stastne riesenie... Co vy na to?
Stránky stoja podľa toho aké majú požiadavky. Ja ich nerobím za peniaze nakoľko PHP temer ani neviem takže by som sa neuživil. Poznám ľudí čo nejaké tie stránky robia, (kamoš pozná jedného čo robil pre slovaklines), ale cena ma nenapadne... Stránky na takej úrovni ako ma teraz takže bez technológií web 2.0 to bude do 100 000sk asi a keď to bude bežať na free redakčnom systeme...
Re #116393 Ámos: Ale FLASH sa nehodí na stránky DPB teda aspoň celé stránky v ňom by boli dosť hľúposť. Na ich stránky sa hodí xHTML+CSS+PHP a nebodaj ako je trendom BA tak nakoniec to bude možno aj v ASP, ale ten sa mi nejako nepozdáva.
Je to výhodnejšie pre náhodilého cestujúceho, keďže on nevie, že mu ten spoj ide práve napr. vždy 02 a 32, ale príde na zastávku a čaká. A čakať do 24 minút je menej ako do 30. Vozidlá aj tak často meškajú, alebo idú s náskokom, teda ak aj niekto vie, že autobus má ísť 02 a 32, príde radšej 00, alebo 30 a môže aj tak možno 10 minút čakať, kým ten meškajúci spoj príde. Toto platí už žiaľ aj v sedle a teda, ani ten čo vie cepo naspamäť nevie, kedy mu vlastne ten autobus príde. Ak niekto cestuje každý deň, po čase si zapamätá aj interval 24 minút, keďže sa opakuje každé 2 hodiny.
Taktiež nemožno opomenúť v konkrétnom prípade, získanie väčšej produktivity práce zo strany vodičov, mierny pokles fixných nákladov na 1 km, no aj skrátenie intervalu o 20% a prírastok 0, 5 spoja za hodinu, čo pri dlhšom intervale je celkom dosť. Okrem toho pri úprave prestávok na linke 33, by sa dal možno na nej dosiahnuť interval 12 minút a linka 32 by s ňou mohla tvoriť preklad.
A na záver chcem zdôrazniť, že pokiaľ by sme sa bavili o skrátení intervalu o 1, 2 minúty, tak by som to považoval za blbosť, ale 6 minút sa mi zdá celkom dosť.
1) samozrejme, že výcvikový náklaďák/abus/tbus MUSÍ mať pedále pre inštruktora
2) vozidlo vybavené pedálmi pre inštruktora sa NESMIE používať v normálnej premávke...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos