Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #115612:
Podľa mňa je vhodné vypracovať aj taký náčrtový scenár na NAD. Napr. štýlom, že na NAD v KV a Dúbravke sa stiahnu 2 vozy z 34 a 83, ktoré sú práve v Dúbravke, jedna 70 a 88, ktorá sa nachádza pod mostom, 33/3 bude jazdiť až pod most. A nejak to následne skoordinovať.
Týmto by sa dali aspoň čiastočne eliminovať zmätky prítomné pri mnohých NAD. Teda Služobné jazdy behajúce na prázdno po trase NAD, dvojice vozov idúce naraz a potom dlho nič, občas vozy zobraté zo Sorkových liniek a pod..
Reakcia na: qwix #115613:
Krásny príklad ako jednoducho napísať to, čo som ja rozpísal na 2 dlhé príspevky. ?
Reakcia na: Emo #115611:
"teraz, ak sa niečo stane v KV, tak máš odstavenú aj račiansku radiálu. NAD v úseku Nový Most - Dúbravka Ti Raču tiež nevyrieši."

Akože nie? Však ak máš odstavenú KV, tak ti stále na zvyšku trasy zostane dosť vozidiel na to aby stihli obsluhovať račiansku radiálu.
Zober si taký príklad. Pri kríži ti v obratisku stoja 2 vozy a zvyšok máš na trase. Ak sa stane nehoda na Molecovej, tak rýchlo stopneš vozidlá v smere do Dúbravky. Pri intervale 4 minúty (jedna linka na radiálu) ti v úseku medzi Tunelom a Molecovou nemôžu zostať viac ako 3 vozy (jazdná doba 6 minút + nejaká reakčná doba). Avšak za ten čas sa ti ešte stihnú vrátiť 1-2 súpravy. Čiže v reáli ti na zvyšku linky chýba 1 alebo 2 súpravy (tie čo uviazli mínus tie čo sa vrátili). Na Račianskej radiále môže teda nastať len taká situácia, že vozidlá v čase začiatku odklonu budú mierne meškať (cca 10 minút viď môj predošlý príspevok) a bude ti tam chýbať jedna alebo 2 súpravy (+plus tie na konečnej, ale bez nich sa bude dať počas takéhoto stavu zaobísť), ktoré môžeš nahradiť záložným vozidlom z konečnej.
V tomto prípade som neuvažoval so situáciou, že opačný smer bude prejazdný, v takom prípade by sa výluka račianskej radiály nedotkla vôbec.
Reakcia na: qwix #115613:
To by šlo. ?
Reakcia na: Emo #115611:
na radiale potrebujes mat urcitu kapacitu (poc. osob / casova jednotka) a je ti jedno, v kolkych linkach... Pokial by doslo k tej situacii co popisujes, tak sa jednoducho linka 5 skrati na usek Raca - Tunel(povedzme); a Novy most - Tunel - Dubravka bude robit NAD. V principe, vozy mas na linke rozmiestnene relativne "rovnomerne", t.z. ze vozy, ktore ti ostanu v useku Tunel - Raca budu +- stacit na zabezpecenie dopravy v tomto useku.
Reakcia na: Emo #115602:
Akurát, že mne nešlo o to, za koľko sa dokážu stiahnuť autobusy z iných liniek na zabezpečenie náhradnej dopravy, lebo je viac jasné že to nejakú dobu potrvá. Na to naviac ani nie je možné vypracovať nejaký krízový scenár, lebo cestovné poriadky sa často menia a vozidlá (či už riadnych liniek alebo záložné) sa nachádzajú v každom čase na inom mieste.

Mne išlo o vypracovanie krízových scenárov v prípade mimoriadnych udalostí na kritických miestach (električkové a trolejbusové trate, mosty, okrajové mestské časti s jediným hlavným prístupom...). Teda, ak sa napríklad na električkovej radiále mimoriadna udalosť, prvé čo spravím je, že zakážem ďalším vozidlám vjazd do daného úseku. Vozidlá vyčkajú na poslednom možnom mieste odkiaľ je ešte návrat a keď sa na miesto dostaví dispečer a posúdi aký je stav a predpokladané zdržanie, potom buď povolím vozidlá pokračovať ďalej alebo vyhlásim obchádzkové trasy. Takýmto spôsobom sa nemôže stať, aby bol výpadok na inej radiále spôsobený chýbajúcimi vozidlami väčší ako 10 minút (doba od vzniku mimoriadnej udalosti, do jej posúdenia a zavedenenia náhradného opatrenia).
Reakcia na: AAA #115609:
Tak hej, ale nevyrišíš tím nefunkčnú premávku na iných dotknutých radiálach (v prípade, že by bola len 1 linka na každej).

Uvediem príklad: linka 5 premáva v trase Dúbravka - Rača. Predstavme si, že do Rače okrem nej už iná električka nechodí. Ja viem, že tam chodí ešte 3 a 11 ale predstavme si, že nie. A teraz, ak sa niečo stane v KV, tak máš odstavenú aj račiansku radiálu. NAD v úseku Nový Most - Dúbravka Ti Raču tiež nevyrieši. Tu nejde ani tak o to, že by nemal byť nejaký scenár NAD (to nespochybňujem) ako skôr o to, že na každej radiále by mali byť 2 linky pre takéto prípady.
Reakcia na: Emo #115608:
Ale ak má dispečer plán a vodiči sa ho učili na školení, tak dispečing potom čo zistí mimoriadku, môže rovno vodičom povedať odklonové trasy a tí na ne môžu ísť bez nejakych nedorozumení. A nemusí sa stať, že na radiálu príde ďalších 5 súprav, alebo že jedna 1ka pôjde po tunel, druhá po SNP a odtiaľ na Obchodnú a pod..
Reakcia na: Emo #115607:
Hej, NAD stačí napr. v tomto prípade v úseku Nový most - KV/Dúbravka. Lenže je iné mať plán, že zoberiem ZV Pri kríži, potom napr. vozy z 34, ako tápať, čo odkiaľ rýchlo zobrať.
Reakcia na: Emo #115607:
A odklon električiek na radiále tiež nie je možny. ?
Reakcia na: AAA #115603:
Aj tak to nejaký čas trvá. Mimochodom, NAD treba zabezpečiť prioritne tam, kde je nejaká nehoda, mimoriadnosť apod. To znamená, že ak sa niečo stane napr. na karloveskej radiále, primárne treba zabezpečiť NAD tam a nie aj v iných častiach. Lebo pôvodná diskusia bola o tom, že ak by bolo na každej radiále len po jednej linke, v prípade problému na jednej z nich by sa to prenieslo aj na ostatné. Teda ak máme problém v KV, tak to ovplyvní dopravu aj v Rači, Ružinove atď. Až tak ďaleko by totiž NAD asi nemohla premávať (neboli by vozy).
Reakcia na: 810zssk #115604:
Ja by som to povedal presne naopak. ?
Reakcia na: Emo #115600:
Ano, ale CP su citatelne a to je hlavne.
Reakcia na: Emo #115599:
Vodici ako skupina ano. Jednotlivci nie.
Reakcia na: Emo #115602:
Hej, lenže 1. čas príchodu NAD sa dá práve scenárom skrátiť (napr. vopred vytypované linky a poradia odkiaľ stiahnuť vozy a nie, že pošleme tam, čo nám príde pod ruku...).
2. Dá sa skrátiť čas, za ktorý sa určí JEDNOTNÁ odklonová trasa električiek a tie začnú po nej správne označené jazdiť.
Reakcia na: Valec #115417:
"Tak toto je riadny nezmysel. Jediný dôvod prečo sa toto v Bratislave stáva je neschopnosť dispečingu zabezpečiť výlukový stav. Na výpadok dopravy (z akéhokoľvek dôvodu) na radiále je možné už vopred nachystať krízový scenár, ktorý si potom príslušný dispečer otvorí a riadi sa podľa neho. Takto by nebolo možné, aby pri nehode niekde v Karlovke stála polovica výpravených vozidiel v kolóne až po Tunel."

Nemáš pravdu. Tá ND Ti nespadne z neba. Chvíľu trvá, kým sa zariadi, kým prídu náhradné vozy na daný úsek atď.
Reakcia na: 810zssk #115518:
Nuž CP samotné nie, ale tie vitríny už hej. ?
Reakcia na: 810zssk #115494:
"Omnoho lahsie sa da write dole z vitriny a takisto samotny CP sa tak lahko nedonici."

Nejde len o writy. Všimni si, koľko vitrín je poškriabaných kľúčami, nožmi či inými ostrými predmetmi. Niektoré sú dokonca aj obhoreté od zapaľovačov.
Reakcia na: 810zssk #115527:
"Ale za to si mozu sami!"

Nie vždy, chlapče, nie vždy.
Tester:a teda ako bude chodit ta 96-tka do Avionu?pojde tam zo ZST Nove Mesto a potom do Jurajovho Dvora, na Bojnicku a Galvaniho, alebo bude jej trasa komplet zmenena?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.