Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: VLK #113836:
"na oranžovú môžeš vojsť do križovatky, oranžový ťa informuje o príprave na červenú, kedy nesmieš vojsť do križovatky... rakúsna norma mi bola vysvetlená rpesne ako to formuloval S499 v #113832 "

Už dávno som zistil, že na tomto fóre relevantné argumenty nemajú žiadnu cenu - jediné, čo niektorí ľudia berú do úvahy sú vyjadrenia istých jednotlivcov, ktoré aj keď sú kravinami, pre nich predstavujú písmo sväté. Pre tých ostatných, ktorí sú ochotní uznať aj také argumenty, ktoré nevyslovuj ich protežanti by som chcel upozorniť, že tak, ako v slovenskej legislatíve, aj v rakúskej platí o žltom svetle toto:

Riadenie cestnej premávky svetelnými signálmi

(k § 63 ods. 4 zákona o premávke na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov)

§ 9

d) signál so žltým svetlom "Pozor!" povinnosť zastaviť vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a, č. V 5b alebo č. V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením; ak je však vozidlo pri rozsvietení tohto signálu už tak blízko, že by vodič nemohol vozidlo bezpečne zastaviť, smie pokračovať v jazde; ak svetlo tohto signálu svieti prerušovane, nejde o križovatku s premávkou riadenou svetelnými signálmi...

Podobne, aj keď precíznejšie (vidieť, kto si na textoch zákonov dá záležať) je to riešené v rakúskom § 38 StVO Bedeutung der Lichtzeichen:

(1) Gelbes nicht blinkendes Licht gilt unbeschadet der Vorschriften des § 53 Z. 10a über das Einbiegen der Straßenbahn bei gelbem Licht als Zeichen für "Halt". Bei diesem Zeichen haben die Lenker herannahender Fahrzeuge unbeschadet der Bestimmungen des Abs. 7 anzuhalten:

a) wenn eine Haltelinie vorhanden ist, vor der Haltelinie;

b) wenn ein Schutzweg oder eine Radfahrerüberfahrt ohne Haltelinie vorhanden ist, vor der ersten Querungshilfe (Schutzweg, Radfahrerüberfahrt) aus der Sicht des ankommenden Verkehrs;

c) wenn eine Kreuzung ohne Schutzweg und ohne Haltelinie vorhanden ist, vor der Kreuzung,

d) ansonsten vor dem Lichtzeichen.

(2) Fahrzeuglenker, die sich bei gelbem nicht blinkendem Licht bereits auf der Kreuzung befinden, haben diese so rasch wie ihnen dies möglich und erlaubt ist zu verlassen. Fahrzeuglenker, denen ein sicheres Anhalten nach Abs. 1 nicht mehr möglich ist, haben weiterzufahren. Beim Einbiegen nach links ist den entgegenkommenden geradeausfahrenden sowie den entgegenkommenden nach rechts einbiegenden Fahrzeugen der Vorrang zu geben. Fahrzeuge, die von Hauptfahrbahnen kommen, haben den Vorrang gegenüber Fahrzeugen, die aus Nebenfahrbahnen kommen.

Teda rovnako v oboch krajinách nesmie vodič s vozidlom vojsť do križovatky pri žltom svetle (nie oranžovom), jedine v prípade, že by už nestačil bezpečne zastaviť.

V Rakúsku vodičovi navyše pomáha blikajúca zelená pred naskočením žltej, aby ľahšie vedel odhadnúť, kedy má pred križovatkou brzdiť, aby zastavil ešte pred tým, ako naskočí žltá.

Neuveriteľne ma udivuje (alebo možno už ani nie), že "profesionálni vodiči" o tom netušia a šíria do sveta nezmysly, ktorím niektorí ľudia aj uveria a stávajú sa nebezpečenstvom na cestách.
Reakcia na: 810zssk #113862:
Však ak ti to mám ilustrovať na ich gramotnosti cestovania tak sú aj také exempláre čo denne precvakajú aj 3 až 4x30min lístky, teda za 3 mesiace prejazdia aj 1500Sk než by pohli rozumom a kúpili si električenku. A to kopa z nich jazdí na zľavnené lístky, nemá ISIC a ani kartu na zľavu od DP, čiže keby ich chytil revízor, tak majú "po ptákách" a potom hádka zas :
Š : "Som študent tak mám nárok na zľavu."
R : "Ale nemáte kartu ISIC a ani od DP."
Š : "Akú kartu? Načo kartu? Však som študent..."

A tak to pokračuje. O tom, že mnoho z nich cestuje napríklad z Floriánskeho v domienke, že len 5 ich dovezie do Rače škoda hovoriť. Oni si zafixovali, že keď tam šli 5 tak tam ide len 5. A zas nepôjdu inčím iným na Vinohrady ako 7 a 17 lebo to 3,5 a 11 nemajú vycapené na prednom displeji. Mohol by DP študentom dávať príručky ako čítať CP a vývesky na zastávkach a hneď by vzrástala spokojnosť so službami našej MHD. Ja si myslím, že CP a oznámenia o výlukách sú absolútne skvelé. Jediné mínus je info tabuľa pod Novým mostom na ktorej večer nevidno nič.
Reakcia na: 810zssk #113862:
Ok. Roky však počúvame drísty ako si cezpoľní sťažujú na spojenia. PLATIA SI HO? By ste sa tu mnohí divili koľko z nich nemá električenky a lístky cvaká len príležitostne. Takže sú to vypočítaví grázli, to je môj názor. Platiť nechcú, nič nechú robiť pre lepšiu dopravu. Ale spoje by chceli každé tri minúty. Obsaditeľnost 4 osoby na 1m štvorcový aby mohli mať okolo sebe kámošov a batohy na chrbte, lebo ono to je nadľudský výkon si ho dať dole. Keď ja môžem v ruke držať dosky A3 alebo A2 + batoh, môžu aj oni ten batoh držať.
Reakcia na: S499.1023 #113866:
A to tú úradnú pečiatku má v šuplíku iba Poltretina, alebo prečo vždy o tom rozhoduje on? A on vlastne robí na MDPT, alebo Úrade pre reguláciu železničnej dopravy?
Reakcia na: S499.1023 #113860:
Nie, tusim ze vyzyvam k studiu cloveka, co tu napisal uplnu momotinu... (samozrejme, ak #113860 nebolo ironicke... ? )
Reakcia na: N/A #113864:
Teraz sa skús vyjadriť k veci - zvýšené ceny električeniek pre cezpoľných.
Reakcia na: S499.1023 #113867:
Začneme ti my všetcia čo nás tu denno denne urážaš vyratávať čo kričíš ty a koľko? Ty kričíš furt a na všetkých.
Reakcia na: 810zssk #113862:
Však Dunčo je tu najväčší sedlák široko-ďaleko. Sedlák kričí, chyťte sedláka...
Reakcia na: luky133 #113859:
To nie je také jednoduché, aj keď s tebou súhlasím. Jednak je tu rámcová zmluva s PRAS-om, ktorá musí dobehnúť, jednak tú skriňu treba aj schváliť a ing. Poltretina by určite žiadal v rámci toho aj prestavbu celej siete na normálny rozchod...
Reakcia na: N/A #113864:
Zhodneme.
Reakcia na: 810zssk #113862:
co by si cakal od cloveka ktoreho prejav je pod urovnou sedlaka? myslim ze v tomto sa zhodneme...
Reakcia na: S499.1023 #113860:
nu, nie som najsamlepší.... ? musím sa aj pomýliť, bo potom by som bol na svätých obrázkoch.... ?
Reakcia na: gardener #113858:

Vážený Havo,
žiadam Vás týmto aby ste láskavo prestali používať nevhodné formulácie typu "Vaše cestovanie pripomína totálnych sedlákov", v prvom rade tým vrháte zlé svetlo na Bratislavčanov, ktorý sú (napriek tomu, že vo väčšine prípadov nie sú povýšenecký) vďaka ľudom ako Vy považovaný za arogantných povýšeneckých debilov.

Za druhé tým škodíte veci ktorú obhajujete. Som za vyššie platby za MHD u ľudí čo nemajú trvalý pobyt v Bratislave, špeciálne pri zľavnených lístkoch (v ideálnom prípade nepriamo - t.j. zľavu dotuje kraj v ktorom osoba býva a nezvyšuje sa úhrada zo strany študenta, resp. inej osoby využívajúcej zľavnené cestovné). Pokiaľ však k veci budete pristupovať týmto štýlom, viac jej škodíte ako pomáhate. Diskutovať sa dá aj rozumne.

Ďakujem za pochopenie

S pozdravom a želaním prijemneho dňa
Zlošuk 😛
Reakcia na: gardener #113858:
Dunčo, sklapni konečne!!!
Reakcia na: qwix #113856:
Tušíš, že tu vyzývaš k intenzívnejšiemu štúdiu človeka, ktorý sa problematikou SSZ profesionálne zaobral, kvik?
Reakcia na: S499.1023 #113851:
No tak som to myslel, že prečo sa nepoužíva miesto VarioCB3 - VarioLF. Keď už tak vo veľkom stavajú električky by mohli skúsiť jednu súpravu aj takú urobiť. Osobne moje najobľúbenejšie električky sú tie na platforme Vario... ?
CEZPOĽNÝM ŠTUDENTOM :
1. Na MHD v BA len nadávate, prd na ňu prispievate. Normálne si platíte 790Sk na štvrťroka čo na lístokoch by ste prejazdili aj 1200Sk ale inak nič neplatíte do kasy mesta na dopravu.
2. Vaše cestovanie pripomína totálnych sedlákov čo poprvé videli bus. Včera som sa mal tú česť zviezť 131. 3/4 z Vás ani nenapadne zložiť batohy z chrbta aby ste sa navzájom neudierali. V kĺbe včera tri baby preto, že museli stáť pri sebe, tak sa nedalo od tretích dverí ísť ďalej pričom v kĺbe ešte boli miesta aspoň pre dvoch ľudí. Samozrejme ani jedna z nich si nevie dať batoh dole.
3. Byť v DPB tak dám zaviesť špeciálne električenky cezpoľným čo by si priplácali o 25 až 33% viac. Potom by si takí študáci zo Slávičieho mohli vyžiadať k 9 spojom 31+39 v špičke aj ten 10-ty. Alebo ďaľšia možnosť, nech si školy vyberajú od internátnych a nech si robia sami dopravu študentov.
Reakcia na: qwix #113856:
Presne tak. V pripade ak nestihas zastavit este prejst mozes.
Reakcia na: VLK #113836:
viac studovat a nevymyslat si k****iny! Na oranzovu nesmies vojst do krizovatky, s vynimkou ked uz nestihas bezpecne zastavit. Vyhlaska 225/2004, paragraf 9
Reakcia na: JamaVOku #113845:
Nesúhlasím s Tebou. Mne osobne sa zdajú byť Varia v poriadku. Samozrejme, ako si už aj ty povedal, lepšie sú úplne nízkopodlažné vozidlá, ale zaujímalo by ma, koľko krát si šiel Variom, keď tu hneď hovoríš, že je to hnus.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.