Reakcia na: VLK #113836:
"na oranžovú môžeš vojsť do križovatky, oranžový ťa informuje o príprave na červenú, kedy nesmieš vojsť do križovatky... rakúsna norma mi bola vysvetlená rpesne ako to formuloval S499 v #113832 "Už dávno som zistil, že na tomto fóre relevantné argumenty nemajú žiadnu cenu - jediné, čo niektorí ľudia berú do úvahy sú vyjadrenia istých jednotlivcov, ktoré aj keď sú kravinami, pre nich predstavujú písmo sväté. Pre tých ostatných, ktorí sú ochotní uznať aj také argumenty, ktoré nevyslovuj ich protežanti by som chcel upozorniť, že tak, ako v slovenskej legislatíve, aj v rakúskej platí o žltom svetle toto:
Riadenie cestnej premávky svetelnými signálmi
(k § 63 ods. 4 zákona o premávke na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov)
§ 9
d) signál so žltým svetlom "Pozor!" povinnosť zastaviť vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a, č. V 5b alebo č. V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením; ak je však vozidlo pri rozsvietení tohto signálu už tak blízko, že by vodič nemohol vozidlo bezpečne zastaviť, smie pokračovať v jazde; ak svetlo tohto signálu svieti prerušovane, nejde o križovatku s premávkou riadenou svetelnými signálmi...
Podobne, aj keď precíznejšie (vidieť, kto si na textoch zákonov dá záležať) je to riešené v rakúskom § 38 StVO Bedeutung der Lichtzeichen:
(1) Gelbes nicht blinkendes Licht gilt unbeschadet der Vorschriften des § 53 Z. 10a über das Einbiegen der Straßenbahn bei gelbem Licht als Zeichen für "Halt". Bei diesem Zeichen haben die Lenker herannahender Fahrzeuge unbeschadet der Bestimmungen des Abs. 7 anzuhalten:
a) wenn eine Haltelinie vorhanden ist, vor der Haltelinie;
b) wenn ein Schutzweg oder eine Radfahrerüberfahrt ohne Haltelinie vorhanden ist, vor der ersten Querungshilfe (Schutzweg, Radfahrerüberfahrt) aus der Sicht des ankommenden Verkehrs;
c) wenn eine Kreuzung ohne Schutzweg und ohne Haltelinie vorhanden ist, vor der Kreuzung,
d) ansonsten vor dem Lichtzeichen.
(2) Fahrzeuglenker, die sich bei gelbem nicht blinkendem Licht bereits auf der Kreuzung befinden, haben diese so rasch wie ihnen dies möglich und erlaubt ist zu verlassen. Fahrzeuglenker, denen ein sicheres Anhalten nach Abs. 1 nicht mehr möglich ist, haben weiterzufahren. Beim Einbiegen nach links ist den entgegenkommenden geradeausfahrenden sowie den entgegenkommenden nach rechts einbiegenden Fahrzeugen der Vorrang zu geben. Fahrzeuge, die von Hauptfahrbahnen kommen, haben den Vorrang gegenüber Fahrzeugen, die aus Nebenfahrbahnen kommen.
Teda rovnako v oboch krajinách nesmie vodič s vozidlom vojsť do križovatky pri žltom svetle (nie oranžovom), jedine v prípade, že by už nestačil bezpečne zastaviť.
V Rakúsku vodičovi navyše pomáha blikajúca zelená pred naskočením žltej, aby ľahšie vedel odhadnúť, kedy má pred križovatkou brzdiť, aby zastavil ešte pred tým, ako naskočí žltá.
Neuveriteľne ma udivuje (alebo možno už ani nie), že "profesionálni vodiči" o tom netušia a šíria do sveta nezmysly, ktorím niektorí ľudia aj uveria a stávajú sa nebezpečenstvom na cestách.
gardener
1. Na MHD v BA len nadávate, prd na ňu prispievate. Normálne si platíte 790Sk na štvrťroka čo na lístokoch by ste prejazdili aj 1200Sk ale inak nič neplatíte do kasy mesta na dopravu.
2. Vaše cestovanie pripomína totálnych sedlákov čo poprvé videli bus. Včera som sa mal tú česť zviezť 131. 3/4 z Vás ani nenapadne zložiť batohy z chrbta aby ste sa navzájom neudierali. V kĺbe včera tri baby preto, že museli stáť pri sebe, tak sa nedalo od tretích dverí ísť ďalej pričom v kĺbe ešte boli miesta aspoň pre dvoch ľudí. Samozrejme ani jedna z nich si nevie dať batoh dole.
3. Byť v DPB tak dám zaviesť špeciálne električenky cezpoľným čo by si priplácali o 25 až 33% viac. Potom by si takí študáci zo Slávičieho mohli vyžiadať k 9 spojom 31+39 v špičke aj ten 10-ty. Alebo ďaľšia možnosť, nech si školy vyberajú od internátnych a nech si robia sami dopravu študentov.