Ja som teda s rôznymi automatmi odjazdil pekných pár desdiatok tisíc kilometrov a automat by som aj tak nechcel - napriek tomu, že napríklad v MHD nemá vozidlo s manálnou prevodovkou vôbec čo hľadať.
Nemôžeš všetko škatuľkovať.
A špeciálne amerikánske hydrodynamiky ma fakt vôbec, ale vôbec neoslovujú.
Ale fascinuje ma, ako tu zasvätene o problematike autoamtických a manuálnych prevodoviek diskutujú ľudia, čo ešte nemajú nárok ani na vodičák na Babettu ? .
By som povedal, že máš pravdu akurát u osobných áut. Prakticky všetky nové kamióny majú robotizované prevodovky, mestské autobusy automaty. On je trocha rozdiel v tom, či jazdíš z pasie alebo či musíš radiť niekoľkotisíckrát denne. Napríklad v našej firme je už s manuálom len moje auto - kolegovia zhodnotili, že už majú dosť a zaobstarali si rôzne automaty - pričom napríklad na VW-ácku DSG by som si zvykol, ale na zlosovacie zariadenie rýchlostných stupňov zvané pilotovaná prevodovka v kolegovom C4 Grand ****sso rozhodne nie. To auto má 140 koní a nemôžeš sa s ním odvážiť predbiehať bez obrovskej rezervy, pokiaľ si to neprepneš do manuálu. Napriek tomu by sa kolega už k manálu nevrátil. Je to vec zvyku.
To isté je aj s automatickým zatváraním dverí - nie je to nutnosť ale úžasne to odbremeňuje vodiča a tým prispieva k bezpečnosti premávky.
Stav trate možno popísať tak i tak ? . Na naše pomery (aj bratislavské) zúfalý), na ukrajinské pomery vynikajúci.
Rýchlosti v zákrutách nie sú stanovené, namiesto bazírovania na tisícoch predpisov sa tam jazdí podľa univerzálneho pravidla "jazdi tak, aby ti nevypadli zberače"). Po šírej trati sa jazdí prakticky neobmedzenou rýchlosťou, cez výhybky (ťahové, vlastnej sovietskej konštrukcie, veľmi príšerné) extrémne pomaly, cez oblúky väčšieho polomeru, ktoré sú prevedené podvesne ale zo ŽELEZNEJ armatúry slušne, cez oblúky malých polomerov - ťahové, pevné, obdobné aké sú ešte dne k videniu na legendárnej križovatke pri vozovni Hrobustovo, taktiež veľmi pomaly.
Neviem, ci tolko vodicov DPB byva na Vychodnom, ze by to bolo kvoli tomu potrebne. Skor si myslim, ci v tom nemoze hrat rolu navoz rusnovodicov do RD Vychod...
Chcel by som sa trocha popýtať na názvy lokalít v BA. Že čo to vôbec znamená napr. Dlhé diely? Hlavne tie "diely". Vlčie HRDLO. Ešte si niesom istý tým čo je hon ale nejaký názov pre pozemok určitej veľkosti nie?
Tak ak je pravda, že prerábajú to priecestie tak doteraz som si myslel, že len na Slovensku sa môže niečo podobné stať, ale ako vidím tak nielen u nás... ? A prečo tak reagujem? Ak som pochopil správne to je stará cesta na Viedeň... A zhodou okolností je uzatvorená aj na celý víkend dialnica na Viedeň a pri obchádzke som dnes čakal polhodinku v 5km kolóne pri obchádzke... Ja len nechápem to kto dovolil opravovať dva hlavné ťahy medzi Bratislavou a Viedňou naraz... Ale môžem byť rád, že aj kebyže ideme po starej ceste takčitak je tam obchádzka... ?
Wie kann das in Osterreich passieren?
Robi sa zel. priecestie medzi Wolfsthalom a Hainburgom. V smere od Bratislavy obchadzka vyznacena na kruhaci pred W. a stoji tam aj policajt. Linkove autobusy maju povoleny prejazd po polnej ceste (cyklotrasa) na druhej strane trate.
V Haiburgu som nepostrehol ziadnu zmienku o obchadzke. Podla mnozstva slovenskych aut, ani oni. Na poslednej krizovatke pred priecestim je zakaz vjazdu bez vysvetlenia. Policajti su az dalej, tam kde zacina obchadzkova trasa pre autobusy (riadena semaforom). A pekne kasiruju.
Sranda bola, ze na jedno z takych aut hadam kilometer vyblikaval vodic Slovenskych ciar.
Priamo v Hainburgu som videl aj jeden SOR, jeho EC ani napis na transparente som nedokazal precitat.
vobec nejde o garaz. Malacky, Senec a Pezinok boli samostatne zavody, chvilu aj podniky. Dokonca aj dnes by sa mali vozidla (aj osobne) prihlasovat podla miesta prevadzky, nie podla sidla podniku.
Myslím, že je garáž aj v Častej. Bývala podriadená Pezinku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Majo