Prave som zazil adrenalin v L70/2 cislo 1634 s odchodom zpod N. Mosta 18:20. Tesne za zastavkou Palenisko niekto stlacil zvoncek. Na zastavke Terminal nik nevystupil. Hned za nou zase niekto zazvonil ( mozno ten clovek chcel vystupit v Ciernom Lese a len zabudol ze este je tam Terminal ). Na to zacal sofer hystericky vrieskat o tom nech mu ludia nezvonia a na Ciernom Lese vobec nezastavil ! Jeho slova ze on na to sere a vn Vlcom Hrdle vycapi na buse poruchu a necha nas vsetkych vystupit fakt naplnil ! Az po doraznom ziadani vsetkych nas nechal opat nastupit a pokracoval. Ale stale hystercil. Neuveritelne labilny clovek ktoremu je jedno ze sme skoro nestihli vlak v Pod. Biskupiciach. Tymto ho pozdravujem a odkazujem, nech sa da liecit.
Pravda, že pokiaľ budú ľudia sa voziť v starých vysokopodlažných črepoch, tak spokojní nebudú a ani sa im nedivím ak má dôchodca šlapať furt po schodoch, ktoré sú v električkách ešte strmšie ako v autobusoch, tak aj keď niesom zástanca toho aby sa dôchodcovia vyvážali pre nákupy z Rače a Ružinova do centra keď aj bližšie majú obchody, ale keď taká kultúra cestovania v bezbariérových prostriedkoch inde funguje aj viac ako desaťročie tak je hnev na mieste. K tomu si zober ešte ako obmedzení sú vozíčkári. A dostať na vozíček sa môže ktokoľvek, či už chorobou, alebo pri kľudnej prechádzke po meste keď to do teba napáli napríklad nejaký policajt alebo celebrita z telky a to môže byť človek rád, že to pri 100km a vyššej rýchlosti človek prežije a skončí len na vozíčku. Nie každý chápe takto obmedzených ľudí až dovtedy kým sa to nestane jemu samému alebo niekomu príbuznému a potom aj pre rodinu je ťažšie s ním chodiť po svete. Osobne dúfam, že ak dojde prvá várka kĺbových autobusov, tak sa rovnomerne rozmiestnia na všetky linky. Prípadne by sa mohla zriadiť linka pre telesne postihnutých, tak ako v Brne a Prahe.
Paradoxom je ze aj tak by ti po tom zruseni priamych liniek nadavali.. lebo Slovaci proste nadavaju tak ci tak.. neprestupny system? Malo caste spoje, to preto aby viac zarobili na ludoch co prestupuju. Prestupny system? To preto aby cesta trvala dlhsie a zarobili viac. Slovaci.
Však vďaka tomu blbému linkovaniu na našej minisieti si môžem vieš čo... Proste ľudia chcú 13 liniek, tak ich majú a sú nešťastí, že to chodí na shit a tí čo to môžu zmeniť tak sa im do toho nechce. Okrem toho audit 2005 vypovedá toto "Cestujúci na danej radiále pri ceste do centra nastúpia väčšinou do prvého vozidla čo príde a tam potom prestúpia na inú linku idúcu ďalej do centra" = načo toľko liniek s dlhým intervalom.
Tam kačky ťažko uvidíme asi. Jedine ak by sa preradili nejaké do VJD. Ten návrh z 2001 nebol zlý, ale zas rovnaký interval pre všetky električky je grcný. Skôr keby šlo tak ako v Brne spraviť električky s krátkym intervalom a potom s dlhším, ktoré by sa prekladali alebo dopĺňali len tie silné linky.
Inak mohol by sa spraviť prieskum využívanosti električkových liniek. Často vidím L2 poloprázdnu pri ceste zo stanice. Linky 3,8 a 13 aspoň jazdia slušne naplnené. Ale najčastejšie vídavam vákuom vyplnenú L2, až na pár osamelých jazdcov ?
a cez víkend ti stačí interval 20 minút? Ako nech neberie tuto otázku nikto so smerovaním na to, že by som chcel na 66 interval 15 minút cez víkendy ale tak ide o kapacitou bez tak menší autobus čo jazdí na L66 aj keby mala interval 12 minút tak by sa nevyrovnala L86. Len cez Drieňovú som ňou chodieval a na prázdnotu od zastávok na ulici Drieňová smerom Miletička sa nebolo možno sťažovať.
No ja si myslim ze 2 minuty na Vajnorskej by sa uzivili (t.j. 30 spojov za hodinu) ak by tam boli kacice. Skor som za to aby sa slo na zlate menej spojov, 4 minuty asi netreba..
no kebyže bývam na Drieňovej, určite používam skôr 78, keďže ma zavezie na x ďalších miest na rozdiel od 66. A 75 detto, má lepší interval aj praktickejšiu trasu.
V tej dogme ale neviem načo k ŽST Nové Mesto a na Zlaté piesky musí ísť električka s intervalom 4 min a následným od Zátišia po Legionársku 2 minúty ? K súčasným 15 spojom do hodiny by pomohlo tých 5 na okrúhlych 20, čiže interval 3 minúty od Zátišia po Legionársku no vozidiel neni nazvyš a aj keby bolo tak voziť vzduch je blbosť.
Neviem si taký interval predstaviť pri električkách na Hlavnú stanicu. Skôr taký, že linky na stanicu by jazdili v 12 minútovom intervale, alebo zrušiť L8 v tom návrhu. L6 na trase ŽST NM - HL.ST. 6min počas pracovných dní. Linky 1,3 by mali interval 12minút. 2,4,7,9,10 by mali celodenne interval 6 minút a L5 len počas špičky pracovných dní 12 minút. Cez víkendy by to bolo 15 minút na všetkých linkách, okrem nepremávajucej L5.
Tak so 75 a 78 by si asi moc neuspokojil, nakoľko L78 má oslabený interval, síce mierne ale robí to jeden spoj na hodinu a L75 ako bolo písané do BA novím mešká viac než 10 minút.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
svrco