Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
KLF:
Nevrav mi ze keby si vyfasobval do vypravy 7085 tak by si sa netesil ako maly chlapec aj ty 🙂. Inac, este som videl aj 2613 s 2614, odfitl som aj to, nie ze by ma to nejako extra zaujimalo, ale potreboval som vyfitit film, lebo chcem mat tie fotky uz dnes. 😉
Z: jesli se muziu zeptat - co delavas v garazich kdys tam des ? 🙂 Normalne a slusne se ptam... pohodka. 😉
Turbo: koki... 😉 cital som ten tvoj clanok teraz tu dole.. 😉 Si sa tesil z toho ako maly chlapec tusim. 😉 A tie detaily... "P.Pankrac siel jazdit na 5..." ;)) Som cakal, ze aj cislo voza a poradie tam uvedies... 😉
Moja dnesna navsteva UDJD sa niesla v znameni prekvapeni.
Prvym prekvapenim bola 7085, ktora je uz hotova a zastihli sme ju pri presune do starych ustrednych dielni. Mala by sa tam ozivit. Ostava nam dufat ze sa zaradi do premavky coskoro... Je to pofotene.
Dalsie prekvapenie bolo 2812. Zbadal som rutiaci sa Ikarus 435.18F bez evidencneho cisla. Ako prve som prehlasil "2812" a pozrel sa na Peta Pankraca a Peta Duraja. Busmechanik to stihol odfotit. Ked autobus prefical okolo, tak na zadnom cele mal cislo 2812. Netusim kedy dosiel, mozno dnes, ale bol uplne cistucky a predna maska a pravy bok sa mu leskol, co je jasne, vsak je novy. Ked sa otocil a rutil spat po vozovni tak som si ho odfotil, ale neviem ci fotka vyjde, lebo rutil sa strasne rychlo...
Potom konecne dosli historicaky. Bolo to okolo 12:00. Na traileroch ich doviezli z Technickeho muzea v Brne. Skladanie prebehlo v Ustrednych dielnach. Elektricky sa ocitli opat na domacich kolajach. Ako prva bude zrekonstruovana zrejme elektricka c. 18. Je iba skoda ze elektricky dosli az na obed, povodne mali prijst rano. Oneskorenie bolo sposobene obchadzkov cez colnicu, ktora nema strechu, lebo kamiony s elektrickami boli dost vysoke. Peto Pankrac musel ist jazdit linku 5, Peto Duraj musel do skoly. Ja som tam ostal a pofotil skladanie elektricky 18 aj 31. Do roboty som dosiel presne na 15:00, co bolo o tri a pol hodiny neskor ako mam. Som ale rad ze to mam cele pofotene, fotky budu uz dnes vecer a ak boh a d3k0 da (najma d3k0), tak potom budu uz zajtra na webe. 🙂
To je asi vsetko co ma v momente napada. 🙂
nie som blavak,ale volby primatora pozorne sledujem,lebo
ktovie ako to bude so mnou v najblizsix rokox... o sternovi
som uz pocul,durkovsky sa mi zda fajn,benuska neviem kto je a
hlavne lutujem turnu.poznam ho ako pedagoga a vedca,kedze sme
robili spolocne na nejakyx projektrox a je to mudry a inteligentny clovek.
a ma dojalo,ze je za hzds.fakt neviem,ze co mu to hlavou preslo...
mal radsej ostat na skole.tam by bol ovela prospesnejsi.
-v-
Ach moj boze. To co je za debila ten Nicholson? Povedat, ze elektricka je menej kapacitna, ako autobus... No to je ale blb. Pri najblizsej vyluke do Dubravky ho treba priviazat o drzadlo do nahradneho spoja X1 (pokial mozno solo voz) a drzat ho tam dva dni... Len nech sa takyto debil nedostane k funkcii, kde by hoci len teoreticky mohol ovplyvnovat MHD...

Este k tym trolejbusom: Mozno by ste neverili, ale zmenit zauzivany zvyk trva asi dlhsie, nez vymenit vyhybky za vysokorychlostne. Odkedy v Presove namontovali na 4 krizovatkach vysokorychlostne vyhybky Elektroline, nic sa nedeje. Kazdy jazdi po starom, tj. 5-15 km/h. Asi sa boja, ze strhnu novu vyhybku a dostanu to k nahrade, darmo im budes vysvetlovat, ze Vmax=50 km/h, Vdoporucena=40 km/h... Cest vynimkam - su aj taki vodici, ktori cez sustavu rozbiehava + kriz + kriz + zbiehava prejdu stylom, ako autobus - ako keby vo vzduchu neviselo nic.
Mohol by mi niekto z vas poradiť niečo o inteligentných dopravných systémoch a počul niekto z vas o tom vôbec.
Ad:COLOR
V sobotu som nebola v garazi, iba na zdravotnej prechadzke okolo nej, hned vedla byywam 🙂 🙂 🙂
Barky:

No, bohuzial nie si sam, komu sa to nepaci. Ale v skutocnosti je problem v dvoch veciach.

1. Trolejove trate (vedenie). Useky, kde sa musi brzdit su krizovatky (vzdusne krizovatky, kde sa krizuje viacero trolejov). Problem je v tom, ze u nas su tie krizovatky bud stare, alebo techonologicky zastarale (setri sa peniazmi a kupuju sa malo kvalitne suciastky), alebo len jednoducho zle manomnotovane, moderne zariadania. Lebo normalne moderne sposoby stavania trati, resp, krizovatiek umoznouju prechod cez ne aj 50km rychlostou, a ked su super spravene, tak aj vyssou. Teda najvacsi problem je s tym, ze sa flakaju trate 😞.

2. Vodici - su zvyknuti na trate 😞 a aj ked existuje par svetlych vynimiek, kde by sa dalo v podstate prejst cez krizovatku bez povsimnutia (ziadne buhcanie "zo strechy", spomalovanie, atd.), tak oni na to kaslu a jazdia po starom, ako su nauceni. Ale verim, ze radikalne zlepsenie problemu 1. by za kratky cas vyriesilo aj problem 2. Ale tak isto mozu vodici jemnejsie pridavat a uberat "plyn" aj v sucasnej situacii.


Takze, nie je to ziadna zla vlastnost trolelbusov. Naopak, tie maju ovela lepsie vlastnosti ako napr. busy. Su tiche (moderne su skoro bezhlucne), ekologicke, rychle (rychlo akceleruju). Ale u nas je malo prachov na MHD (davaj bacha, ako budes teraz volit - magistrat rozhoduje o prachoch na MHD) a este k tomu sa na vela veci kasle. Takze tak.

Zarucujem ti, ze ak by boli trate normalne spravene, tak jazdu medzi busom a tbusom ani nespoznas, resp. v tbuse sa ti bude jazdit ovela lepsie.
barky: Ja tymi linkami cestujem minimalne 4 krat denne a tiez citim nieco take. Je to sposobene na 90% vodicmi, ktory su lenivy ten pedal stlacat postupne. Samozrejme ked sa striedaju vodici poobede, tak je to sposobene aj tym, ze si novy vodic este nezvykol na brzdu v tom voze, ked kazdy voz inak brzdi.
Este jedna poznamocka. Ako to uz byva na podobnych podujatiach zvykom, opat ma vytocil pan A. Nicholson... Ten clovek je bud slepy, alebo tak neskutocne blby a osobne sa priklanam skor k tej druhej variante.

Na prezentacii metra tvrdil, ze MHD je socialisticky prezitok a treba ju zrusit (?!) a namiesto jej rozsirovania treba rozsirit cesty a postavit parkoviska, lebo on vecne nema kde zaparkovat. A to kandidoval za zupana !

Tentoraz sa vyznamenal tym, ze by zrusil elektricku na SNP, Safku, pri Redute... Ked sme sa pytali co by ju nahradilo, odpovedal pohotovo : "Autobusy". Ked sme sa spytali, ci si uvedomuje kapacitny rozdiel medzi tymito dvomi dopr. prostriedkami pohotovo suhlasil a tvrdil, ze do autobusu sa natlaci viac ludi. Tvrdil, ze obsaditelnost elektricky je 35 (!!!!!!!!!!!!!!!) cestujucich. No, neviem, ale on asi posledne cestoval elektrickou v roku 1909...
Popravde ma sklamala prevazne moderatorka. V pozvanke / novinach a i na zaciatku sa pise, ze sa bude debatovat o doprave a nakoniec tu otazku ani nepolozila. Ak by to spravila, dalo by sa pytat i do vacsich podrobnosti.

Moj nazor na Durkovskeho je taky, ze sa do problematiky nerozumie a tak ci tak bude za nim stat niekto, kto ho bude riadit. Je ale jedinou alternativou, pretoze za Sterna sa s MHD nepohne a bude to len druhy Moravcik. Na druhej strane, kedze je v problematike menej znaly, je tu sanca, ze by sa cez neho dali pretlacit dobre projekty, nema vopred vybudovany nazor, preto si asi vypocuje obe strany a potom sa rozhodne.

Ovela lepsie je na tom Benuska, mal som s nim potom po skonceni dost dlhy pokec a fakt treba potvrdit, ze sa problematike rozumie. Ale nikto za nim nestoji, a tak pochybujem ze vacsina bratislavcanov vie, ze vobec nejaky Benuska existuje.
Len taka nepatricna otazka ale zacal som teraz castejsie cestovat trolejbusmi (201,207,208) a neviem ci sa to zda len mne ale ten styl jazdy brzda plyn mi strasne vadi, prakticky neustale balansujem medzi padom a narazom na vedla stojaceho cestujuceho. Cize moja otazka znie je tento styl jazdy sposobeny nejakymi vlastnostami trolejbusov, alebo je to len nasledkov vodicov a ich stylu jazdy?
Po včerajšom divadle v Astorke spolu s klasikom ďakujem Bohu, že len jeden z tých štyroch sa môže stať primátorom:-(.

Beňuška (nez.) - hovoril vecne, avšak miestami vyhýbavo (odpovedi na otázku, či v komisii hlasoval za víťazný návrh Podhradia, sa vyhýbal tak, že to až bilo do očí).
Ďurkovský (KDH and Co.) - hovoril vecne, ale "školenie" od klubistov u neho príliš závažné stopy nezanechalo. Dokázal síce bez zakoktania zopakovať myšlienku, že treba podporovať električku namiesto metra, avšak na otázku ohľadne problémov Reduty s hlučnosťou a otrasmi najprv čosi motal o "jednokoľajnej obojsmernej trati" a nakoniec z toho vyliezlo niečo v tom zmysle, že on by situáciu riešil zrušením trate, ale občania sa bránia (ak som to dobre pochopil). Takže asi ďalší z tých, čo budú podporovať MHD iba verbálne, ale v skutočnosti ju budú vytláčať z centra:-(.
Stern (SDKÚ so svojím orchestrom) - väčšinu času spomínal na to, čo urobili pre Bratislavu jeho otec a jeho dedo, a čo zostalo, venoval EÚ s leitmotívom EÚ, spasiteľ ľudstva. Chce razantne bojovať proti korupcii, ale jedine vtedy, ak mu niekto dá jasné a nevyvrátiteľné dôkazy. Pokiaľ ide o dopravu, vyslovil objavnú myšlienku, že doprava je problém, ktorý ASI treba riešiť:-):-(.
Turňa (HZDS) - dokázal síce presne pomenovať mestské problémy (o.i., že Bratislava má príliš jednofarebné zastupiteľstvo, ktoré rozhoduje politicky), ale to by dokázalo prinajmenej 30% ľudí v sále. Pokiaľ ide o riešenia, nepovedal nič konkrétne (okrem prikyvovania predrečníkom).

Keď k tomu prirátame, že dvaja z kandidátov (ktorých nebudem menovať) sú podporovaní lobbystickými straníckymi skupinami, ktoré toto mesto úspešne rozkrádali, chytajú ma z budúcnosti mesta žalúdočné kŕče.

Pripomienka pre všetkých: dajte pozor aj na to, koho budete voliť za poslancov. Pretože primátor je síce hlava mesta, ale v dôležitých otázkach rozhoduje mestské zastupiteľstvo hlasovaním. A hoci nás všetci poučujú o tom, že "voliť treba osobnosti a nie strany", v skutočnosti potom "osobnosti" poslušne hlasujú podľa straníckych pokynov.
deko - jo 🙂 a to nehovorim o tom ze na zaciatku im ta moderatorka pridelila kazdemu 3 min na jednu odpoved :-d
Hehe, ten co sa pytal, bol jediny "nenasinec". Ale spytal sa dobre, len ma sklamalo to, ako nekonkretne kandidati odpovedali... No co uz, jedneho si zvolit musime 🙂
Zrebec: Mno ved o 1900 bola 🙂

Astorka: Som dosiel domof asi pred pol hodinou...Mno, celkom sa to dalo...Samo padla aj otazka z "vasho" klubu...celkom trefna, len mne tam chybalo daco take, aby sa museli priamo vyjadrit ci stary most pre MHD ano ci nie a ci elektr. ano ci nie...Vsetci sa odvolavali na odbornikov...i ked Durkovsky povedal ze by chcel aby stary most fungoval pre MHD...a este aj ten HZDSak, neviem ako sa vola...Mno, Stern: jeden velky saso...nemam slov...abo inak: Stern = Miki 2. Nebyt EU fakt neviem o com by tam ten chlap kecal...
Z: dakujem za tvoj povzbudivy iiimejl. prepac, ze neodpovedam, ale som zavaleny pracou. takze aspon takto ti chcem podakovat. dnes som sa odlahcil o 1100 korun: doplatil som si jazdu a zaplatil opakovanie. tak mi buducu stredu drz palce 🙂 budeme ta spolu s darrom informovat...
Kua ja som Stano/Stenly. Ziadny frenky. preco? Kolko mas rokov?
Color mozem jednu otazku? Kolko mas rokov?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement