inak to by ma zaujimalo, co chlapik spomina, ze vsetky vykony suvisice s pokutovanim sa maju vykonavat vo vozidle.. to kazdy, kto pozna tarifny prepravok, nacapa ho revizor, vystupi a pekne sa s nim rozluci, bude oznaceny ako clovek co utiekol?
Ak si tie peniaze majú vopchať SOR a J´n´T do vačku to fakt nemusím ani ja a určite nikto z cestujúcich ? dva roky už sa hovorí o vhodných klbákoch. Ja neviem teda či čakajú Ferrari, Porsche alebo Alfa Romeo autobusy alebo Cadillac ak to mám tak nafúknúť. Solaris nakúpili bez rozpakov a teraz protipólom je pripravovanie na tender klbákov jak keď lačný ide vieš čo... Cestujúci nevideli od 1998 žiadny poriadny nový autobus, trolejbus a ani električku! Jedna štrajkujúca 21Tr a k nej šesť zneužívaných 25Tr, ktoré si pomýlili s autobusmi, plus dáke krivé vajčiská a 22 pekelných Solarisov, ktoré premávajú len na pár linkách namiesto toho aby robili garantované NP spoje pre ZŤP, tak to fakt je slabý argument obnovy VP. A keď DP má NP vozidlá a nedokáže robiť garantované nízkopodlažné spoje pre nespoľahlivosť vozidiel, kapacitu a pod. je to obraz jeho vlastnej schopnosti.
Tu sa treba ale zaoberať oveľa vážnejšími dôsledkami riešenia, ktoré je súčasne realizované.... to, že dočasne tam boli nejaké problémy s obiehaním, je v širšom kontexte dosť nepodstatné.
Áno, je to populizmus primátora, ktorý nechce pripustiť zdražovanie, aby nestratil jeden z posledných argumentov, prečo by mal zostať v kresle aj po ďalších voľbách.
podla mna je problem nie zdrazovanie, ale zmena systemu. preco sa neustale meni system??? aky to ma zmysel? zdrazovanie je legitimne. menit system pri kazdom zdrazovani je nezmysel na bratislavsky sposob... najprv prestupna casova tarifa a idea prestupovania a potom (mozno v zaujme zakryt zdrazovanie) zrazu zmena systemu, ktory rusi prestupnost zakladneho listka a zaroven zrusenim 30minutoveho rusi aj diferenciaciu medzi tymi co cestuju dlho a kratko (a pre mna je naozaj nepochopitelne preco ked niekto cestuju na dlhu vzdialenost a na kratku, tak ma platit rovnako...)
mali sa pausalne zvysit ceny a nie zaobalovat zdrazenie do zmeny systemu... to je populizmus... zjavne to na ludi plati... je na zmenu systemu alebo nejaky iny dovod ako to ze sa do toho skryje zdrazenie?
Ja viem, že veľa Bratislavčanov by sa chcelo voziť nízkopodlažnými Mercedesmi a ULFami za korunu na hodinu, ale tak to fungovať nemôže. Dopravný podnik musí na vykonávanie dopravy dostať dostatočné množstvo peňazí, a čím menej dostane od cestujúcich, tým viac musí dostať od mesta, čiže z daní cestujúcich aj necestujúcich. DPB je dlhodobo podfinancovaný, zdražovanie nekopíruje ani infláciu.
80 % cestujúcich používa predplatné lístky.
Ročné predplatné sa nezdražuje.
Štvrťročné a mesačné predplatné sa skryto zvyšuje skrátením platnosti o 1,4 %, čo nepokryje ani polročnú infláciu, nieto ešte infláciu od posledného zdražovania.
Jedna cesta na 31-60 minút sa zlacňuje o 4,1 %.
Jedna cesta na 11-15 minút s prestupom a 16-30 minút sa zdražuje o 17,2 %, čo približne pokryje infláciu od posledného zdražovania.
Jedna cesta na 11-15 minút bez prestupu sa zlacňuje o 16,3 %.
Jedna cesta na 1-10 minút bez prestupu sa zdražuje o 7,6 %, čo opäť nepokrýva ani infláciu od posledného zdražovania.
Jedna cesta na 1-10 minút s prestupom sa zdražuje o 50,6 %.
Suma sumárum: Zdraženie nad úroveň inflácie sa dotkne len malej časti jednej pätiny cestujúcich, a to tých, ktorí cestujú v rannej špičke s prestupom na nosné linky 21, 68, 93, 94 alebo 95 (v ostatných prípadoch je cestovanie s prestupom za 10 minút len ilúziou). Nezabúdajme pritom, že pre človeka, čo cestuje na takýto lístok denne v prvom pásme 2x, je už dnes výhodnejšie zakúpiť si štvrťročný lístok.
Toto zdražovanie preto považujem za nedostatočné, podľa mňa malo byť vyššie. Na podfinancovanie DP v konečnom dôsledku doplatia sami cestujúci - bude menej peňazí na obnovu vozidlového parku, menej peňazí na výkony, takže sa budeme viac a dlhšie tlačiť v starých šrotoch.
najlepsie je ze vsetci sa dokazu bavit o "jednom smere" alebo "jednosmernosti" a pritom nikoho nenapadne, ze jedine o com sa treba bavid je DEFINICIA a ked sa rozhodne niekto (DPB) zacat pouzivat termin jednosmernost, mal by ho definovat a potom by ziadne diskusie neboli... ale kedze sme na slovensku tak sa pokojne moze stat ze budeme mat "jednosmerny" listok bez toho aby ktokolvek definoval co to znamena... ze ked napriklad elektricka odboci zo zahradnickej na mileticovu, teda pojdem inym smerom, ci si treba cvakat novy listok, alebo ci ked budem jazdit v slucke L14 dookola cez jesenskeho-nam.l.stura-safarikovo nam - kamenne nam, ci to idem stale jednym smerom alebo uz nie (co je dost problem nejak rozumne zadefinovat)...
Aha. V #112167 si písal "Z clanku v BN:", čo som pochopil ako Bratislavské noviny.
Na stránke Bratislavy ide o informáciu nejakej úradníčky, ktorá vôbec nemusí byť vyčerpávajúca ani presná. Navrhujem odročiť diskusiu na tému "jedným smerom" až do zverejnenia oficiálneho tarifu. Môžeme sa dočkať kadejakých prekvapení (napríklad zrušenia víkendového predĺženia platnosti 60-minútového lístka na 90-minútový ?.)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek