Turbo: ale preco "sprosti" cestujuci ? Sak ja by som mohol menovat inu vec z inej oblasti, v ktorej sa mozno nevyznas a tiez by si nebol sprosty znalec. Ale odpovedz mi na otazku teda: podla coho bezny obcan, co sa o take veci ako elektricky nezaujima (co povazujem za uplne normalne) ma vediet, ze K2S je rekonstruovana K2 ? Akoze neviem, ale podla mna normalne a prirodzene je ze si myslia ze je to nova elina.
P.S.: jedno VELKE plus pre nizkopodlazaky v celej MHD - stary ludia urychlia nastp a vystup cim sa DOST urychli aj cele cestovanie.
P.S.: jedno VELKE plus pre nizkopodlazaky v celej MHD - stary ludia urychlia nastp a vystup cim sa DOST urychli aj cele cestovanie.
Turbo
Pri rovnakych podmienkach je 1000-mm obluk lepsi. Ak ho budes mazat a pod, tak ti vydrzi naozaj dlho. Aj okolky viac vydrzia. Ja som to vravel uz davno: Preco nemam mazanie okolkov? Napr. Ostrva to uz davno ma. Staci ak bude mat 1/3 vozov mazanie, obluky to premaze dostatocne, zvysne 2/3 netreba. V Viedni zase mazu obluky, aj to je riesenie. Ja osobne som za mazanie okolkov, to je podla mna vhodnejsi a technicky lahsi sposob.
Ja ako strojar si myslim ze narvat trakcak na poloos je jednoduchsie na tisicke ako na 1435-ke. Dovod: Viac miesta na trakcak, kedze podvozk ma kolesa blizsie k sebe, ostava viac miesta medzi kolesom a bokom skrine - Predpokladam ze trakcak bude umiestneny zvonka - nizkopodlazna tramvaj. Inac sa bezne umiestnuju trakcaky do naboja kolesa, tam je uplne jedno aky rozchod chces. Navyse aj ked budes mat elektricky difrak, frezovat kolajnicu ti to bude tak isto, akurat nebude vnutorne kolo presmykovat - teda voz nepojde do smyku tak lahko ako pri pevnom dvojkoli. Na opotrebovanie kolajnice to vyrazny vplyv nema.