No vidíš, a na dispečingu mi tvrdili, že jedinou poznámkou pre daný spoj (pre ten, čo z Jasovskej začína) je len to, že tam začína. Že žiadne čakanie tam uvedené nie je. Vodič mal zrejme tie isté podklady, keďže som videl len jeho zadné svetlá.
Tie vlačiky budú počas hodov spomalovať dopravu na Dlhých dieloch. Budú zastavovať v ten deň ma každej zastavke a každú celú hodinku budú jazdiť... By ma zaujímalo ako to vyšlape do kopca. ?
Aj ja som videl tebou spomínanú "súpravu" preháňať sa mestom dosť vysokou rýchlosťou... a keďže nemajú EČV, veselo si jazdia, kadiaľ chcú. Aj tam, kde normálne IGK má zákaz vjazdu, oni tam idú. Napríklad v Chorvátsku musia mať tieto mašiny aj každý prívešák EČV.
Rakúšania neschvaľujú schengen v plnej miere, zrušili síce vojenské búdky, ale v Kittsee a Hohenau ostávajú naďalej príslušníci Bundesheer.
A na hraniciach sú námatkové kontroly - najčastejšie však Petržalka - Berg, Jarovce - Kittsee, Záhorská Ves - Angern a. d. March, na Mor. Sv. Ján - Hohenau nebývajú vôbec. Na diaľničnom hr. priechode zvyknú zároveň kontrolovať aj rakúske diaľničné známky.
Myslel som skôr nejakú cyklorikšu (napr. takú, čo jazdí cez leto v centre), tá by nejaké extra povolenie nepotrebovala. Naviac by to bol bicykel, takže by s tým aj cez Kopčany mohol jazdiť, hoc ako prípoj k L80.
Na hraničnom prechode Berg je policajná (hraničná?) stanica, preto tam tie autá postávajú.
Ja som minule videl ten cestny vlacik (nie PreSporacik, ale ten druhy) uhanat po Vajnorskej minimalne 60 km/h! A pritom to vozidlo (resp. ta suprava) nema ani ziadne ECV, takze ak by niekoho zrazila, som zvedavy, ako by sa to riesilo a ak by vodic z miesta nehody usiel, ako by sa zistilo, ktory vlacik vlastne toho nestastnika zrazil... A som zvedavy, ci niekto tym vlacikom povolil premavat po elektrickovych tratiach a jazdit na elektrickove navesti, lebo to robia a obcas tym aj dost obmedzuju elektricky, nehovoriac o tom, ze na niektorych usekoch nicia dlazbu, ktora nie je stavana na to, aby po nej premavalo nejake cestne vozidlo...
Ale to z tej Rajky do Čunova (po tej "vedľajšej ceste") je podľa môjho názoru niečo iné. Ale nechajme to už radšej tak, my to žiaľ aj tak neovplyvníme. ?
Mas dojem ze by mal Postbus problem s linkou BA - Vieden? Cesky dopravcovia s ich linkami?
Ad. kontroly: Vsimol som si. Raz sme sli autom a niekto bol v tej bude, aj bolo nejake odstavene auto, ale nam ukazovali nech prejdeme. Podotykam ze sme isli na Slovensko.
Tak veď na Slovensku je stále byrokracia, máločo (nielen z oblasti MHD) sa podarí spraviť / dokončiť načas, stačí sa len na BID pozrieť... ?
Re #111236 Valec: Avšak tu sa jedná o spojenie medzi dvoma krajinami, teda viac úradov sa do toho "montuje" a Rakúšania si, pokiaľ viem, len tak hocičo na svoje cesty nepustia... ?
Všimol som si, že na hraničnom prechode Berg sú z rakúskej strany zaparkované jedno (niekedy aj dve) rakúske policajné autá /neviem však či s posádkou/. Oni tam robia aj v súčasnosti nejaké námatkové kontroly?
Ja si napr. myslím, že za pokus by stálo pokusné zriadenie nejakej sezónnej turistickej lodičky z Devína do Jagerhaussiedlungu ALEBO z Devína do Markthofu ALEBO z Devínskej Novej Vsi do Schlosshofu, ale to sa určite žiadny slovenský ani rakúsky podnikateľ neodváži...
Zrejme z toho, ze do Rajky sa neda dostat prakticky nijako. Ten jeden rychlik za 24 h neratajme. Skutocne tam nejde nic. A chci, ci nechci, je to blizke okolie BA, ktore dopravu do BA potrebuje.
Este stastie, ze napriklad Svajciari tento komplex "nedoplacajme na inych" nemaju a bazilejska elektricka si to v klude svisti cez Francuzsko (linka 10, stanica Leymen).
To, ze u nas v BA moze normalne po komunikaciach behat rychlostou 15km/h nikym neschvaleny vlacik Presporacik, neznamena, ze v Rakusku si to iste moze dovolit neschvalena riksa ?
Aha, vidíš, na prípadné preplňovanie určených spojov 91-ky ľuďmi z Rajky som nemyslel. Možno by sa to dalo vyriešiť tak ako ty navrhuješ ALEBO že by tých zopár skúšobných spojov 91-ky vynechalo Jarovce. ?
Čunovčania aj Rusovčania by sa iste potešili, že určenými niekoľkými spojmi sa do centra mesta dostanú rýchlejšie a Jarovčania by sa mohli prispôsboiť. ?
Jarovčanom by sa mohlo skúsiť argumentovať aspoň tak, že zvyšná väčšina spojov 91-ky (a celá 191-ka), ktoré by im zostali, by mohli byť o čosi prázdnejšie, a tak by mohli cestovať v o čosi prázdnejších autobusoch. ?
"Tá linka by sa ... určite dokázala uživiť sama."
Ak si presvedčený o ziskovosti takejto linky, prečo ju teda nezačneš prevádzkovať sám (teda nemusíš byť sám, môžeš niekoho zamestnať). Myslím, že na začiatok (a zrejme aj na koniec) by ti stačila aj obyčajná rikša.
Re #111217 Peon: Rovnaké predĺženie by znamenalo pre linku Volánbuszu z Rajky (hoc aj nejakej linky zo smeru Dunakiliti) do Čunova na námestie, príp. aj na rázcestie (či ako sa to po novom volá).
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
taketo nieco ze sa stalo na Slovensku? ? ? ? ?