Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Sice to je na tejto diskusii asi offtopic, ale chcem sa s vami podelit o radost:

Do Presova dnes dorazili 4 fungl-nove Karosy B 961.

Tym sa skladba vozoveho parku klbovych autobusov v DP Presov stava takato:
Ikarus 280 - 7 ks
Ikarus 435 - 2 ks
TAM BUS 272 A 180 - 4 ks
Karosa C744 - 2 ks
Karosa B741 - 4 ks
Karosa B941 - 8 ks
Karosa B961 - 4 ks

Celkom - 31 ks.
A najviac ma tesi, ze Ikarusy 280 tvoria uz len 22% klbovych vozidiel, zatialco Karosy serie 900 tvoria uz 39%. Aj ked mnohym BA bude nepochopitelne, co sa mam co radovat, ked Ikarusy nahradzujeme "serblami", upozornujem: u nas je taka udrzba, ze i stara Karosa, i stary Ikarus funguju jak hodinky - preto mam radost z cisteho faktu, ze 39% nasich klbakov je mladsich, ako 5 rokov 🙂

Ej, ale som rada!
Koki, no dnes ste ma vymakli (busmechanik??) ! 😉
No ale aspon sme si zamavali... 😉
d3ko. Ale na tych strankach je tiez zmienka o priprave na napojenie regionalnej dopravy na MHD. Co tym chcel basnik povedat?
Inak na www.stern.sk su zvasty o kockopsovi.
Lenze nastastie Durkovsky ma realne sluby a aj ich povacsine plni (narozdiel od Ocovskeho bacu) 🙂
Jo a preco je plynofikacia busov v rozvoji mesta?

no neviem neviem, ale aspon su tam sluby.
Turbo: no pozeram na Durkovskeho program volebny, ale chyba mi tam, ze ako - aspon zhruba. Ma sice pekne predstavy, a naslubovat moze, co chce, ale aj ja by som chcel vediet, ako si to zhruba poredstavuje. Lebo sluby su sluby.
Ja tak rozmyslam, ze Kooperativa sa asi inspirovala podla mojho scifi 😉 😉 😉 😉 "Nechod tymto vozom!" este dokonca vylepsili na "Dodrzuj bezpecny odstup!" a ja dodavam, ze aspon pol kilometra 😃
Papyr: konkretne v cislach za rok 2002
DPMK - 175 mil Sk 36% (197,6 19%)
DPMZ - 29,2 mil Sk 6% (57,2 5%)
DPMP - 35,6 mil Sk 7% (61,6 6%)
MHD BB - 29,1 mil Sk 6% (50,8 5%)
DPB - 220,3 mil Sk 45% (677,2 65%)
v zatvorke su bezne dotacie.
Kami: "Kosice maju viac ako ostane DP (mimo BA) dokopy" - mam tomu rozumiet tak, ze DPMK dostava viac penazi ako DPMZ+DPMP? Viac DP totiz na Slovensku nie je. Aj ked ma nikto nemoze ani len podozrievat z nadmernej cassoviofilie, musim priznat, ze Kosice su so svojimi 237 000 obyv. vacsie ako Zilina a Presov (dokopy 180 000), a preto je logicke, ze dostanu viac... alebo som nieco nepochopil?
Bioraver: len maly detail: elektrifikacia zacina nie v Banovciach n.O., ale uz vo V. Kapusanoch. Samozrejme, ze najvhodnejsia by bola Cierna, len tam jaxi chyba cestny prechod (cesta tam fyzicky je, ale prehradena.)
Si: bohuzial, tie naklady sa nedaju oddelit. ZSSK musia platit za trate ZSR a ZSR okrem "dialnic" platia zrejme udrzbu trati zo svojho. Staci si pozriet kolko investicnej dotacie dostava DPMK a kolko ine DP. Kosice maju viac ako ostane DP (mimo BA) dokopy, kym bezna dotacia je proporcna k objemu dopravy.
Kolajova doprava je narocnejsia na investicie, a lacnejsia v prevadzke ale do nakladov to ide vsetko.
Je v zaujme VUC (ak budu mat peniaze) aby udrzali dopravnu obsluznost.
POZOR!!! Precitajte si volebny program Anderja Durkovskeho, velmi sa mi paci, budem ho volit! Najdete ho na www.durkovsky.sk 🙂
si, turbo: A viac by mali investovat do IT a automatizacie niektorych veci - tam maju velku slabinu.

Zakonnik prace: - podla tohoto clanku som pochopil, ze obmedzenie v nadcasoch vyplyva (aspon nepriamo) z obmedzeni EU. Pochopili ste to aj vy tak?
si:
Podla mna ma zeleznica prilis vela zamestnancov, ktrori nic (alebo velmi malo) robia. Mali by skor setrit na administrative, tam je strasne vela zbytocnych ludi...
Kami: naklady na kolajovu dopravu: su vyssie v zriadovacom stadiu a rovnako pri vymene vozidiel, okrem toho sa zeleznice musia starat aj o svoje trate, pricom SADky sa o cesty starat nemusia (to robi niekto iny), prevadzkove naklady su vsak (hlavne v pripade elektrifikovanych trati) na prepravenie jedneho cloveka nizsie (v zmysle opotrebenia vozidiel a spotrebovanych energii) Hlavnou chybou zeleznic je ze maju v sucasnosti uz prilis vysoke ceny a tak mnoho ludi ciste z ekonomickych dovodov pouzije radsej bus, pricom pridanim viacero busov na linku naklady vzrastu priblizne linearne (kupim autobus, zozeniem vodica, natankujem a obcas ho poslem do dielni na udrzbu), kdezto zrusenim vlakov sa prevadzkove naklady zelezniciam linearne neznizia (pretoze personal na staniciach a udrzba trati tam byt musi aj ked tade prejde co i len jeden vlak za den a v pripade elektrifikovanych trati je treba udrziavat aj napatie v troleji)
Treba kopat do politikov....
SufuS:
Hmm, u nas visi tabulka "V" aj pred vzdusnymi krizovatkami elektricka - trolejbus. Teda zrejme znamena "Vzdusna krizovatka". "Z" bud zrejme "Vzdusna krizovatka na ktorej je povoleny prejazd so zapnutou jazdou". Inak si to neviem vysvetlit. Inac tie tabulky "V" nemae az tak dlho. Mozeme sa podakovat Bigmacovi, ktory robil vrbustom zle. Zevraj na vzdusnej krizovatke elektricka - trolejbus je max rychlost pre elektricku 20 km/h. Bigmac lietal cez vzdusne krizovatky aj 50 km/h. Potom este vynadal vrbustom, ze su [nadavka]. Spytal sa ich: "Dobre, musi vodic vediet ako vzdusna krizovatka vyzera? Nie, na to patricne navestidlo." Od vtedy vrbusti vsade zavesili znacky "V" a "Z" ("Z" sa objavuje spravidla na trolejbusovych vyhybkach - proti hrotu, po hrote aj na kizoch, aj s elektrickou). Btw., okrem toho do nich rypal aj na temu usekov s obmedzenou rychlsotou. Napriklad mali sme useky, kde bola obmedzena rychlost na 20 km/h. Na konci useku bola patricna tabula. Co vsak je zaujimave, najblizsia tabula (za nejakych 50 metrov) oznacovala o5 koniec useku s obmedzenou rychlstou. "To znamena ze mozem dupat co to da?" spytal sa Bigmac Vrbustov. Strasne im vynadal, ake je to vedenie na [nadavka], ze furt odskakuje pantograf, na mnohych miestach "zvara" trolej a aj im vynadal ze tie oznacenia. Takze odvtedy je to v lepsom stave (teda to oznacenie, vedenie mame stale na [nadavka]). Hmm, inak si to neviem vysvetlit. 🙂
Ad písmena Z a V. Nevím, jak je to u bratislavských trolejbusů, ale u pražských tramvají se podobné tabulky shodou okolností s písmeny Z a V také vyskytují, a znamenají zajišťovací a manipulační výhybku - viz odkaz nahoře.
papyr #11069->nad tym predlzenim z velkyx kapusian sa to zda ajmne rozumnejsie,lebo z velkyx kapusian to je na skok do banoviec nad ondavou,kde zacina elektrifikacia smerom na trebisov a kosice.a a nemuseli by sme prerabat trat stakcin-humenne-presov.avsak najsxodnejsiu cestu vidim predsa v v ciernej nad tisou.je tam priame prepojenie na cop a zahony v madarsku a okrem toho je to hlavny vlakovy tah,kym uzhorod(a nasledne prepojenie na velke kapusany) lezi troxu bokom.uz keby sme isli do extremu,tak mozeme potiahnut trat zo stakcina cez ublu do velikeho berezneho na ukrajine a to uz je teda v riadnej pazi:-D ja osobne som za ciernu nad tisou,lebo trat do kosic patri k najryxlejsim u nas(isty cas sa tam na useku medzi slovnskym novym mestom a ciernou testovali lokomotivy a dosahovali dost velke ryxlosti),trat bola nedavno na niektroyx usekox(mixalany,slovenske nove mesto) prerobena a je to hlavny tah.
bdw:nikde som nevidel zrusenie trate moldava nad bodvou-medzev.to zeby sa nas veriaci komunista za to zarucil,aby mal cim svoje navsetvy do medzeva privazat,aby si mohli ryle ukut,alebo co ?:-D
-v-

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.