A veselo pokračujeme s utajovaním nosného systému.
Nosný systém v Bratislave má byť električka, ale v územnom pláne budú figurovať stále tie pozemné trasy, na ktoré ešte roky ak nie desaťročia mesto nebude mať.
Hoci budeme mať v ÚP nosný systém, skutočným nosným systémom bude aj tak električka.
Hoci bude nosným systémom stále električka, hovoriť sa bude o nereálnom nosnom systéme, ktorý stojí desiatky miliárd.
Hoci sa bude hovoriť o nosnom systéme, ktorý stojí desiatky miliárd, stavať nový most pre MHD je luxus.
Hoci je stavať nový most pre MHD luxus, bude ním vedená trať nosného systému.
Hoci bude po moste trať nosného systému, nebude zakreslená v územnom pláne ani ako električková trať.
Hoci bude na moste električková trať nazývaná nosný systém, v územnom pláne budú figurovať aj naďalej všetky tie podzemné trasy, na ktoré ešte roky ak nie desaťročia mesto nebude mať.
Hoci...
"Z tych nakresov som debil"
Skús si prečítať legendu, prípadne textovú časť. ?
Stručne:
Namiesto súčasných trás A Dúbravka - centrum - Predmestie a B Petržalka - centrum - Ružinov a okruhu s dvoma prestupnými stanicami v centre (Kamenné námestie a Trnavské mýto) zmena navrhuje:
"Trasa A nosného systému zo západnej časti mesta je vedená z priestoru Lamačskej brány cez Dúbravku, Karlovu Ves, Staré grunty a Podhradie. Trasa A má nasledovné stanice: Kamenáče, Dúbravčice, Podvornice, Dúbravka, Záluhy, Krčace, Kútiky, Dlhé diely, Karlova Ves, Staré grunty, Kráľovské údolie, Podhradie. Ďalej sa trasa A vetví na vetvu A1 (so stanicami Kamenné námestie a Mlynské nivy) a vetvu A2 (so stanicami Suché mýto, Hlavná stanica a Trnavské mýto) vetvy A1 a A2 sa pred stanicou Ružová dolina znovu spájajú do jednej trasy Ďalej trasa A pokračuje pozdĺž Záhradníckej a Ružinovskej ul. na Letisko M.R. Štefánika stanicami: Ružová dolina, Štrkovec, Ružinov, Pošeň, Letisko západ 1, Letisko západ 2, Letisko a Za letiskom.
Trasa B nosného systému v južnej časti mesta začína v rozvojovom území Petržalka juh stanicami Petržalka juh 1 a Petržalka juh 2 a pokračuje stanicami: Janíkov dvor, Juh, Veľký Draždiak, Stred, Zrkadlový háj, Chorvátske rameno, Einsteinova, Centrum, Mlynské nivy, Trnavské mýto, Slovany, Predmestie."
Tie farebné čiary môžu pôsobiť mätúco, ale treba si zobrať platný ÚP a porovnať s ním, čo tento návrh dopĺňa a čo ruší.
Snaha "nabaliť sa" je základným, legitímnym princípom trhovej ekonomiky, ale Dunčo nikdy nepochopí ako to funguje. Vysvetľovať niečo nacisticko-boľševickému psovi nemá zmysel, to je ako hrach na stenu hádzať.
Do Prahy chodievam na školenia, chodievam do Londýna aj Toronta. Všade je metro a tam by ma skutočne nenapadlo chodiť autom. V Brne a v Ostrave som zatiaľ nebola. Situácia v BA je z roka na rok horšia a nikto s tým nič nerobí. Samé reči o tom, že nie sú peniaze. Nakoniec to dopadne tak, že byty okolo električkových tratí budú najdrahšie napriek tomu, že budú najhlučnejšie. A do práce budeme chodiť fakt asi peši a pri výbere zamestnania sa budeme pozerať na to , kde tá firma sídli. Alebo si budeme podľa zamestnávateľa kupovať byty v okolí jeho sídla a pri jeho zmene, budeme meniť byty.
Pardon, v ktorej banke že robíš? Ja žijem v Prahe, v práci sa pohybujem v obleku a vôbec by ma ani nenapadlo sa po Prahe pohybovať inak ako autom.
Ale hľadanie dôvodov, prečo to nejde, je tiež riešením.
Vôbec netuším o linke 133. Od roku 1996 chodím autom a kúpila som si ho iba preto, lebo MHD nefunguje. Bývam úplne na konci Dlhých Dielov pod lesom. Keby som mala chodiť MHD, tak by to znamelo 7 minút cesty k zastávke autobusu, cesta autobusom pod Dlhé Diely,(cesta z bytu k zastávke električky 20-25 minút) prestúpiť na električku a ísť ňou pod most SNP, potom prestúpiť na 70 ku, ktorá má brutálne intervaly. Celkovo 7 km, ktoré MHD trvajú v najlepšom prípade 40 minút (keď všetky spoje nadväzujú), v prípade zápchy 90 minút. Cesta naspäť vždy trvá dlhšie a ako som už písala, tak okolo 18-19 stej sa dostať do autobusu na DD je takmer nemožné. Podotýkam, že keďže robím v banke a musím chodiť v lodičkách a kostýme a celkovo musím byť tip-top, cesta peši do práce sa vylučuje, nakoľko sa v práci nemám kde osprchovať.
Ono je to vsetko o spravnom naplanovani... ze vyuzivat to co je rychlejsie a to co sa oplati...
napr ked idem niekam kde sa neponahlam, alebo idem niekam s predstihom, lebo sa mi nechce sediet doma, idem MHD... ale su aj situacie kedy jednoznacne volim auto (priatelka, nakupy s babkou) a pod...
zial su ludia co chodia autom vynasat aj smeti k domu... ? ? ?
mimochodom, vcera som isiel autom a just som siel cez ten pristavny most a nestal som tam ani sekundu za vsetok zmatok mozu kamiony presmerovane cez mesto
On ma praveze zmysel hlavne pre primestsku dopravu (ktora by zabezpecovala aj mestsku).
Linky zo smeru Trnava - cez Predmestie (pre tych co dnes vystupuju na Vinohradoch), Filialka / Trnavske myto, Centrum a Petrzalka su omnoho lepsie ako na Hlavnu stanicu.
V tom videu je dobra ta teta co to zvaluje na Fica
Ale inak - nevinnme z toho vodicov. To ze cestuju autom je v sucasnej situacii pre nich najlepsie riesenie - busom by na rychlosti nepridali ale isli by bez A/C a este sa aj tlacili. Je to chyba magistratu ze nezabezpecil kvalitnu alternativnu MHD ktora by konkurovala svojou vyssiou rychlostou. Ale snad niekto necakal ze spravia nieco normalne.
možné to je, samotného by ho to asi nenapadlo, len priznal, že to bol on, kto začal s cestnou dopravou na StM - viď nenápadná odpoveď v rozhovore: http://www.bratislavskenoviny.sk/90467/doprava/nazov-stareho-mosta-sa-menit-nebude "Najskôr sme hovorili len o električke a o technickom riešení mosta, s prípadnou jednou lávkou. Potom som sa pýtal projektantov na možnosť aspoň jednosmernej premávky. V tom prípade by ale bolo potrebné zabezpečenie odstavných plôch kvôli možným poruchám vozidiel, či havárie. Z toho nám vyplynulo, že je ideálnejšie urobiť dva jazdné pruhy. Napokon aj požiadavka verejnosti a dopravných inžinierov smerovala tam - aby most slúžil naďalej doprave a nielen pre električku." t.j. električka nie je doprava, doprava sú iba jazdné pruhy pre autá ? a pod pojem "požiadavka verejnosti" si dosaď koho len chceš...
Nuž, otvorene povedané, ak niekto nepochopil, že má chodiť električkou už dávno, bez ohľadu na výluku, tak mu asi niet ani vzájomnej hospodárskej pomoci. Ja by som teda rozhodne neľudsky a direktívne linku 133
NEzaviedol.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023