O tej Šancovej si to isté myslím aj ja, napísal som to v ďalších príspevkoch..
Ale ak by niekto chcel zatrolejovať takú linku 99, tak musí uznať, že tá linka ide v celej trase na rovine, takže sa to neoplatí..
No a ešte k tej 205: keď som bol v Hamburgu, tak tam boli zaujímavé vodíkové autobusy. Tie sú takisto totálne bez emisií a vypúšťajú akurát paru (to bolo na tom to najzaujímavejšie, jak sa z tých autobusov parilo ? )..
Takže to by tiež mohla byť alternatíva k trolejbusom (na rovine), samozrejme že ak už je napr. L205 trolejbusová, tak už to rušiť nebudeme a trolejbusy tam necháme..
nie moze, ale je... celkovo je rychlejsi trolejbus, teda mam taky pocit, ze aj rozbiehanie na krizovatke je take, ze kym vodic a-busu zaradi rychlostny stupne, t-bus je uz za krizovatkou ?
Tá teória nie je veľmi dobre premyslená, zabúda sa totiž na kontext a súvislosti, t.j. napr. súčasná sieť a výhodnosť (aj ekonomická) jej rozširovania, aj ak obsahuje úseky na rovine. Ďalej, málo liniek je čisto po rovine, väčšinou je kombinácia. Ďalej, linkové vedenie, napr. linka je síce po rovine (205), ale ide do centra mesta, kde je tbus jednoznačnejšie vhodnejší a mestotvornejší prostriedok ako abus. Atď.
Inak, už len v miernych kopcoch (napr. Šancová), môže byť trolejbus dynamickejší ako autobus.
Myslím si, že "visibility of network" nie je úplný nezmysel. Aj ak to nemusí činiť 10-15%, nejaký vplyv to má.
Už len tým, že električková alebo trolejbusová trať je fyzickou súčasťou priestoru a mesta. Električková trať môže byť, podľa spôsobu riešenia, výrazne mestotvorný prvok. Takéto veci ľudia nejakým spôsobom vnímajú a má potenciál ich to pritiahnuť.
Takisto určite nie len pre šotoušov, ale celkove pre isté (nehovorím že veľké) percento cestujúcich podľa mňa trolejbus je zaujímavejší dopravný prostriedok ako autobus. Toto je môj názor/odhad, čísla alebo nejaký článok k tomu nemám.
Ad. článok od Papyra, dajte niekto ešte raz link, resp. pokiaľ sú aj ďalšie štúdie, rád by som videl.
Keby som tomu neveril, tak to nepíšem. Závisí to od ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja, ktorý musí na základe niečoho odklepnúť oprávnenosť čerpať € v rámci operačného programu "Bratislavský samosprávny kraj" pre bod 1.2. regionálna a mestská hromadná doprava. Ak toto na ministerstve schvália, ide sa stavať (lebo všetky ďalšie kroky predstavujú podstatne menšie riziká). Ešte môže nastať konflikt mesto - DPB, alebo vnútri DPB samotného, či rekonštruovať vedenie vo vozovni Hroboňova (ak si to pre projekt obhája), alebo či za tie peniaze postaviť druhú stopu na Patrónke, alebo neviem koľko čo stojí, či nevýjde aj tá Brnianska...
Pred 3 týždňami. A akurá tam bola nejaká výluka, takže okrem starých Bengáli nejazdilo z električiek nič. Viem, že KT4 aj T6 majú v dobrom stave. mal som tú česť pred rokom, ale tie Bengáli sú neskutočne prehrdzavené a pôsobia prinajmenšom archaicky.
Hovoril som len o stave vozidlového parku električiek, nie o tých ostatných veciach, ktoré spomínaš... Polorozpadnutá T3?!!! V BA v dnešnej dobe už ani náhadou! Grafity sa aspoň u električiek priebežne čistia a doškriabané sklá som videl aj v západnej Európe, okno je príliš drahé na to, aby sa vymieňalo kvôli tomu, že tam nejaký idiot vyril svoj "tag"...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hoppusmark01
Ale ak by niekto chcel zatrolejovať takú linku 99, tak musí uznať, že tá linka ide v celej trase na rovine, takže sa to neoplatí..
No a ešte k tej 205: keď som bol v Hamburgu, tak tam boli zaujímavé vodíkové autobusy. Tie sú takisto totálne bez emisií a vypúšťajú akurát paru (to bolo na tom to najzaujímavejšie, jak sa z tých autobusov parilo ? )..
Takže to by tiež mohla byť alternatíva k trolejbusom (na rovine), samozrejme že ak už je napr. L205 trolejbusová, tak už to rušiť nebudeme a trolejbusy tam necháme..