Zákon o dráhach núti vlastníka dráhy udržiavať ju v prevádzkyschopnom stave. Takže ak sa vyskytne nejaká závada, má na výber dve možnosti: opraviť trať (čiže investovať), alebo požiadať o jej zrušenie. Prípadne ju ešte môže predať - ak by sa našiel nejaký záujemca.
Napríklad náklady na pochôdzkára či mazanie vekslí. Náklady sa dajú minimalizovať tým, že do trate neinvestuješ (žiadne opravy nad rámec povedzme doplnenia chýbajúceho šróbu, či výmeny pár najzhnitejších pražcov), ale nejaké budú na každej trati.
"ak existuje trat, na ktoru nie su ziadne naklady, je megahlupost ju z akehokolvek dovodu rusit"
Neexistuje trať, na ktorú nie sú žiadne náklady. A akokoľvek som fanúšikom železníc, musím uznať, že sú prípady, keď je zrušenie železnice opodstatnené. Ak ide železnica súbežne s cestou, nákladná doprava mizivá, osobná doprava na 5 jázd sólo motora, tak skutočne nie je dôvod dávať ani halier do údržby takej trate - a z toho nevyhnutne vyplýva po čase zastavenie dopravy pri prvej vážnejšej závade na trati.
Netreba chodiť až do Košíc. Stačí napr. Palackého, ten slepý úsek od Kúpeľnej k Redute. Najprv je prechod pre chodcov - a akonáhle zájdeš v aute zaň, už sa bez porušenia predpisov nevrátiš. Cúvať cez prechod nesmieš; otočiť sa môžeš len na konci na akomsi "triangli" (lebo kvôli parkujúcim autám sa inde nedá), ale kým by si sa k nemu dostal, máš najprv zákaz vjazdu všetkých vozidiel okrem dopravnej obsluhy, a ak by si aj dopravou obsluhou bol, tesne pred trianglom je zákaz vjazdu všetkých vozidiel.
Na www.dpb.sk hneď na úvodnej stránke som náhodou objavil " Kontakt pre médiá, e-mail: hovorca@dpb.sk " a je tam uvedené aj jeho meno: Peter Kavecký. Poznáte ho niekto?
Doteraz bola vôbec oficiálne funkcia hovorcu v DPB? Lebo B. Záhradník je oficiálne predseda predstavenstva. No v poslednej dobe sa k MHD do médií vyjadroval prevažne on...
Zároveň čiastočne inovovali sekciu "Kontakt", kde má spomínaný tlačový tajomník - hovorca na seba uvedené dokonca aj číslo na mobil.
tak mohli nechať premávať 21-tku ešte mesiac po otvorení U2, a merať celý mesiac vyťaženosť 21-tky. Potom by sa uvidelo, či je tú električku naozaj treba. To by bol taký kompromis..
"...dochádzková vzdialenosť je pri metre vyššia... ...takže stanice metra môžu byť vo väčšej vzdialenosti... ...aby bola ochota ľudí dochádzať pešo k stanici stále rovnaká..."
Naozaj 'záhradnícke myslenie'. "Ochota ľudí dochádzať pešo k stanici" - demagógia par excellence. Obyvatelia NIE SÚ OCHOTNÍ, lebo sú DONÚTENÍ - iné im nezostáva!
Nevyvratil... len som sa na to pozrel z dvoch stran... z pohladu cestujuceho a politika a z pohladu dlhodobeho, na co politici nemyslia a cestujuci a prevadzkovatelia slepo veria ze na to ti politici myslia a nemusia na to mysliet oni
okrem toho dochádzková vzdialenosť je pri metre vyššia (8-10min.) ako pri električke (5-8min), takže stanice metra môžu byť vo väčšej vzdialenosti ako stanice električky, aby bola ochota ľudí dochádzať pešo k stanici stále rovnaká.. takže to metro nejako výrazne nezhoršilo situáciu?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk