Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #106036:
aha, este mi povedz kde mas v romskej osade elekricku a kde v cernobyle... inak v cernobyle by sa celkom podla mna uzivila, kedze tam chodi dost turistov.. postavit tam nejaku hermeticky uzavrenu elektricku, ktora by ti behala krizom krazom po meste Pripjat, tak hned by to bolo ziskove
Reakcia na: Ike #106034:
Ako chces zatraktivnit taky Cernobil? 😃 OK, prehnany priklad.. ale viest elektricku dajme tomu do romskej osady, kde nic ine ako romska osada nebude, nema zmysel ak tym necestuje dost ludi, jazdia na cierno, nicia vybavenie a pod.
Reakcia na: 810zssk #106033:
aby som konkretizoval... ked zastavis premavku na trati, tak fakticky nemas ziadne naklady na tu trat... nemas ani ziadne priame zisky, no jeden nepriamy zisk mas to, ze je tu plocha, ktora ma dopravne vyuzitie... Aj keby bol zvrsok akokolvek hrdzavy, akokolvek hnusny a nezjazdny... vzdy je jednoduchsie ho opravit, vymenit, ako stavat novu trat so vsetkym co to obnasa - majetkovo-pravne vysporiadanie, podlozie, geologicke analyzy a pod (toto vsetko pri existujucej trati jestvuje)...

z toho hladiska ze ak existuje trat, na ktoru nie su ziadne naklady, je megahlupost ju z akehokolvek dovodu rusit.

Prikladom su sice nie elektrickove, ale zeleznicne trate v okoli Bratislavy - Samorin a Stupava. Akonahle mesto predalo pozemky pod tratou a rozobrali ju... uz nikdy nebude do Samorina ani Stupavy viest taka dobra trat ako viedla - a ak nejaka vobec bude, jej vystavba bude ovela nakladnejsia (a tym padom aj neekonomicka a neekologicka) ako keby len upravili povodny zvrsok...

A ze tam trat v buducnosti bude viest, tym som si isty... raz ludia pridu na to, co znamena regionalna zeleznicna doprava
Reakcia na: 810zssk #106033:
uzemie sa da VZDY nejako zatraktivnit a tym, ze tam elekricka chodi uz vlastne atraktivne je ?
Reakcia na: Max #106032:
Stojim si za tym ze za urcitych okolnosti moze byt rusenie trate nie negativne.. ak je tam skutocne nizka prepravna kapacita (na urovni dajmetomu SORky raz za pol hodinu) a neda sa uzemie uz nejako vyrazne zatraktivnit. V tomto pripade radsej znizit naklady a vyuzit to na zlepsenie dopravy tam kde treba (trebars aj priamo v danej oblasti).

Samozrejme, vzdy tomu musi predchadzat dokladna analyza financnych dopadov a taktiez analyza z toho "dopravackeho" hladiska.
Reakcia na: 810zssk #106029:
nesuhlasim s tebou. Podla mojho nazoru - ked uz raz niekde nejaka elektrickova trat je vybudovana, tak je logickejsie do danej oblasti, ak je prazdna, dotiahnut nejake obchodne priestory, bytove jednotky, priemysel, administrativu, sklady, cokolvek, nech sa uzemnie urbanizuje pozdlz elektrickovej trate, ktora bude novovzniknute objekty zasobovat ludmi.

priklad, aj ked mozno nie prave najvhodnejsi, ale posluzi - predlzenie trasy prazskeho metra C do Letnan, cize fakticky do pola. Ale existencia kapacitneho dopravneho spojenia lokality s okolim a rychla dostupnost centra mesta vyvola zaujem o okolite pozemky, ze ich cena stupne niekolkonasobne a niekto sa dobre nabali.

Je blbost rusit nieco, co sa uz raz pracne postavilo. radsej budem hladat sposob, ako to vyuzit.

Neuznavam akekolvek rusenie elektrickovych trati.
Reakcia na: 810zssk #106029:
Tu vôbec nejde o nejakých šotoušov, ale skôr o to, že zrušenie trate spôsobí celkovú degradáciu územia a v konečnom dôsledku dôjde podľa teórie "visibility of network" k ešte väčšiemu poklesu cestujúcich.

Re #106030 Lubomir: Napísal si mi protinázor, ktorý si si na konci príspevku zároveň vyvrátil. ?
Reakcia na: Majo #106028:
Hlavne si uvedom o kolko sa im zvysilo pohodlie pre cestujucich napr... tie rumunske trate a vozy su docela trosky (aj ked pri tej udrzbe, tych cestach a sumach za nahradne diely na mercedesy to budu za chvilu min. rovnake trosky ako tie elektricky, takze z dlhodobeho hladiska boli elektricky lepsie)
Reakcia na: Majo #106028:
S tym nemozno suhlasit. Pokial je trat zbytocna a ani nema historicku hodnotu a niecomu zavadzia, nevidim dovod ju nezrusit. (zdoraznujem prvu podmienku)

Nemoze sa vsetko prisposobovat sotousom.
Reakcia na: Max #106022:
Ja som netvrdil, že rušia neopodstatnené trate, iba som tvrdil, že rušia trate. Podľa mňa je každý km električkových tratí na svete škoda zrušiť...
Reakcia na: Mike #106026:
Dobre, prehnany vyraz 😃 Fukal vietor a osobne mi bola zima (ale je pravda ze ja som co sa tyka vnimania teploty trochu iny 😃 )
Reakcia na: 810zssk #106024:
Na Račianskej dnes mrzlo?? ❓ ? v Ružinove bolo ráno o 7.00 asi 20 stupňov +-3. ?
Reakcia na: Mikimaus #106002:
"Úprimnou snahou DPB, a.s. je prepravovať len spokojných cestujúcich."

To si budem davat pozor.... co keby ma pre nespokojnost nepustili do busu ?!? ?
Reakcia na: RDZ 50 #106023:
Dalsia krava co neda prednost, nic v zlom ale TAK JEJ TREBA. Apropo, vdaka nej som si pomrzol na zastavke asi 15 minut, DAKUJEM!
Reakcia na: Majo #106020:
napr. Brasov? Mas ten pocit, ze prave el.trat v tomto meste nemala svoje opodstatnenie? Uznam ze to bola jedina trat v meste, ale spajala priemyselnu oblast s centrom mesta a sidliskom, ak sa nemylim. Skoda, uz si to tam nepofotim 😞
Je to este z decembra, ale tusim to tu este nebolo:
Fajčenie na zastávkach budú kontrolovať aj príslušníci PZ SR
http://www.zzz.sk/?clanok=3828
Reakcia na: intony #106014:
No by si sa čudoval, ale za vlády Nikolu Čaučesku v Rumunsku sa stavali ešte zvrhlejšie električkové trate. Boli to vyslovene trate "odnikiaľ nikam cez nič", ako keby si napr. postavil tram trať z Cerovej do Lozorna alebo z Miloslavova do Blatnej na Ostrove... Ešteže sa teraz našli v Rumunsku naozaj "šikovní" politici, ktorí systematicky trate rušia a nahradzujú Citarami zakúpenými z fondov EÚ (napr. Brašov). ?
Reakcia na: intony #106014:
mne by uplne stacila trat trolejbusova - miesto sucasnych autobusov - aj to hlavne ako pripoj na S-bahn BA - Zohor - Pl. Stvrtok - Jablonica - Brezova pod Bradlom, samozrejme obsluhovana modernymi nizkopodlaznymi, plne klimatizovanymi vozmi Talent - samozrejme az po dobudovani a elektrifikacii tejto krasnej lokalky. ?
Reakcia na: stevo #106015:
Myslim ze je jasne ze to nebolo myslene vazne..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.