Trochu som nad tym rozmyslal a toto ma napadlo ako finalne riesenie:
50A: OD Slimak - Dullovo nam. (bez zmeny) - Kosicka - Pristavna - Landererova - Wustenrot - ASMN - Svatoplukova - OD Slimak (bez zmeny)
50-ka by sa proste usekla na dve casti nech sa to navzajom brzdi.. to divne tocenie 50B je kvoli prestupu na hrane z 50A na 50B. Pri 50A je to logicke, lebo inak by sa neotocila.
alebo teraz sa nejaká K2S lakuje na červeno-modro-strieborno, lebo Recar si to vybojoval, aby mali kam dávať reklamu..
Keby bol stanovený jednotný náter, tak sa jednoducho vždy pri takejto príležitosti dá na vozidlo ten náter, a nič iné...
Nie sú na to vozy. Už moje riešenie by bolo na hrane - na 78 ušetrené ráno 2 vozy, na 50 jeden, na 70 nič. A na X50 by vzhľadom na zápchy tie 3 vozy asi nestíhali ani 15-minútový interval.
Čo by si chcel dosiahnuť tým predĺžením 50-ky?
no starý karosový náter s bielymi a červenými pruhmi je podľa mňa strašný..
A tiež sa mi nepáči žlto-zelený SPP náter, ale táto etapa je už našťastie za nami (viď 1631-1633 - našťastie dostali LBC)
Podľa mňa popri LBC by mali vymyslieť (alebo to radšej zveriť odborníkom) jednotný BA náter, ktorý by dávali na všetko ostatné, čo nie je LBC.. lebo teraz sa nám tie nátery už premnožili, a moc)
no stačilo by, keby dostávali T3 po opravách náter, ktorý majú T3P.. čiže iný odtieň, ale už to pôsobí oveľa modernejšie.. Okrem toho nevidím dôvod, prečo by sa mali T3 a T3P odlišovať v nátere..
nič v zlom, ale prečo máš dojem, že krémovo-červený náter je historizujúci? Čo potom červený, pripomínajúci bývalý režim, alebo tzv. Karosa-klasik náter (v Bratislavských farbách) - bieločervený? Teda mne tieto farby vôbec ale vôbec nevadia - pôvodný náter T3 je proste klasika - a vec názoru, či sa táto klasika niekomu páči alebo nie. Mne sa trebárs nepáči "kanárikovský štýl" á la CNG šerble a Solarisy - aj keď je moderný! Ale že by farby na T3 pôsobili historizujúco? Podľa mňa to nebude tým náterom... ?
Tak dnes došli do BA moji kamaráti zo zahraničia.. O mhd som ani necekol, ale... pred Carltonom, keď okolo nás prešla T3 v krémovo-červenom nátere (ktorý ešte umocňuje historickosť) im skoro spadla sánka...
o niečo neskôr, keď uvideli CNG zliner vrakosu spredu, tak to bol pre nich úplný šok..
Po nejakej chvíli sa ma spýtali "prečo keď už okolo nás prešli 3 električky, každá z nich bola v inej farbe?"...
na K2S reagovali s tým, že "moderná električka"
Toto všetko bez toho, že by som ja začal tému mhd... Takže je občas dobré vidieť našu cirkusovú mhd aj z iného pohľadu..
Moje odporúčania:
-staré T3 by mohli lakovať do niečoho modernejšieho ako do historického červeno-krémového náteru..
-CNG vrakosy mohli pri reko dostať aspoň nové čelá..
-konečne skončiť s cirkusom a vymyslieť jednotný náter pre všetky vozidlá mhd..
Čo sa designu týka (to je zatiaľ jediné, čo môžem z toho vozu posúdiť), by som mu ešte vyčítal tie výškové "skoky" bočnej podokennej lišty... vyzeralo by to podľa mňa lepšie, keby bola tá lišta pozdĺž celého vozu v jednej rovine... a tesne pod dolnou hranou najnižších okien, nie 20cm pod ňou...ale to už je môj osobný vkus, že sa mi nepáčia začiernené sklá na miestach, kde je pod nimi plech, a hlavne ďaleko nad alebo ďaleko pod skutočnou hranou okna, ako má napr. aj Citaro S výnimkou zvislých stĺpikov, samozrejme
jansé, som pôvodne už rozmýšľal o autobusoch, že ktorý kraťas to prišiel ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek