Re #104787 Mike:
len aby sa to nezbastardilo ešte viac. pokiaľ to nebude realita, príliš tomu neverím. vždy sa nájde niekto, kto si presadí, aby ostala aj odbočka z Dostojevského vľavo, pretože cez most snp by to mal predsa príliš ďaleko...
Re #104797 Valec:
myslím, že to spojenie most-schwechat je 149 alebo 189 , teda ani nie tých 300.
linka XYZ Wolfsthal je ďalšou zbytočnou atrakciou cirkusu zvanom vedenie DPB
Re #104804 metalheart:
lenže v Grobe nebývajú správni Slováci, na rozdiel od Rakúska, kde v momente popredávajú autá a budú sa denne aspoň 4x voziť cez hranicu...
"Sokovalo ma spravanie IAD, ktori na autobus trubili a ten sa tam vyslovene musel votret."
To vieš, ani sa im nečudujem, že trúbia. Pokiaľ tam pre autobus nie je legálny BUS pruh, tak preňho platia také isté predpisy ako pre ostatných. Pokiaľ ide o Tvoj návrh, mne sa páči. ? Akurát si nie som istý, či by autobus dokázal vytočiť ten pravý uhol pri obchádzaní ostrovčeka. Ďalší problém by bol v tom, že kým na odbočenie by si mal vlastne dva pruhy (normálny a BUS), tak za križovatkou by musel pokračovať len jeden, z čoho vyplývajú kolízie. Iba že by sa rozšírila cesta. ?
Choďte už niekam s tým "nestíhaním zelenej"! Doprava má byť koordinovaná tak, aby nemusel žiadny vodič nič "stíhať". Konkrétne na tejto križovatke ide o smiešnych tridsať sekúnd, ktoré neznamenajú pre dodržanie grafikonu žiadnu katastrofu, hlavne, keby s nimi počítal. Prečo tam však nie je predzvesť, nedokážem pochopiť. Bus pruh by bol zbytočný, aj tak ho väčšina vodičov ignoruje tak, ako ignorujú na tejto križovatke dokonca plnú čiaru, keď vyštartujú zo zastávky a zastavia na červenej krížom cez plnú čiaru...
lebo križovatka na Hodžku púšťa autá na Staromestskú v dvoch pruhoch, ale hneď za ňou sa to zužuje do jedného pruhu, takže je tam pekný lievik a vznikajú tam kolízne situácie..
no preferencia pre MHD by sa zišla aj na Hodžku pri Astoria palace.. Konkrétne na tom mieste kde sú tak blbo nastavené semafory, že autobusy nestíhajú zelenú..
To sa asi moc zmeniť nedá, ale keby tam bola aspoň preferencia a BUS-pruh (veľmi krátky, len od zastávky k semaforom čo je asi 10 - 20 metrov) a autobusy by tak mali vlastný pruh a na križovatke by ich preferencia pustila skôr ako autá vo vedľajšom pruhu, a nemuseli by sa tak "pretekať" s autami na Staromestskej smerom na Zochovu, kto skôr.. ?
A ešte niečo: to, že lobby IAD sa podarilo urobiť zásadný prelom do plánov, považujem za veľmi nebezpečné. Pretože keď už niekto dal súhlas na zachovanie IAD na moste, nebude mať problém vydať súhlas na zachovanie jazdy na most z Dostojevského radu či zo Štúrovej. To, že si niečo "dopraváci presadili", je podľa môjho názoru iba dočasné.
Uz tyzden zazivam ze sa mi stava ze na zajzde z D1 na krizovatke Lamac smer DNV stoji dlha kolona aut... napriek tomu, ze ma zjazd velku sirku, je vedeny ako jednopruhovy, no vodicska etika tu funguje tak ze vozidla ktore idu do DNV sa radia nalavo, aby nezavadzali vozidlam ktore sa radia napravo a odbacaju smer Lamac/Stupava, kde kolona nie je... Kolona v "pruhu" do DNV niekedy siaha az na samotnu dialnicu(!) co vyvolava mimoriadne nebezpecne situacie... Najdu sa este... hm ako by som to nazval, maloudovi jedinci, ktori sa tvaria ze odbocuju do Lamaca, predbehnu celu zapchu a potom sup to do DNV.
Co je ale problemom, je MHD... Linka 21/25 viazne v tejto zapche tiez. Najdu sa tiez vodici MHD ktory si celu kolonu predbehnu (akoby sli do Lamaca) a tesne dole sa zaradia medzi auta.
Priznam sa, tuto situaciu som zazil 3x, dvakrat ako vodic IAD a 1x ako cestujuci MHD. Sokovalo ma spravanie IAD, ktori na autobus trubili a ten sa tam vyslovene musel votret. Raz som ten autobus pustal ja (samozrejme tuareg s malym udom za mnou ma chcel niekam nakopat sudiac podla posunkov).
Preto ma napadlo riesenie - a sice zlegalnit predbiehanie autobusov
alternativy
1) priznam sa, netrufam si odhadnut ci priestor na odbocenie ponuka miesto na statie autobusu a vozidla vedla seba, ak hej, tak by na nacrtku nemusel bus vykonavat zatacku v ostrom uhle
2) nacrt je v pohode, pokial auta odbacaju doprava, mozu ist v buspruhu (nemusia stat v zapche s autami do DNV) a bus bude obchadzat ostrovcek zprava a v pravom uhle
2a) autobus ma tak legalne obchadzenie ostrovceka
2b) vzhladom na 2a su mu vodici IAD do DNV povinny dat prednost
3) moznost je ukoncit bus pruh tesne pred rozdvojenim, co by ale vyzadovalo komplikovane znacenie, s ktorym ma uz teraz vela vodicov problemy. (koniec bus pruhu v ktorom mozu ist aj vodici IAD, ktory odbacaju do stupavy).
kazdopadne by mala MHD legalne takmer absolutnu prednost (okrem samotnej krizovatky, kde by vychadzala na hlavnu cestu)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
bwd
Choďte už niekam s tým "nestíhaním zelenej"! Doprava má byť koordinovaná tak, aby nemusel žiadny vodič nič "stíhať". Konkrétne na tejto križovatke ide o smiešnych tridsať sekúnd, ktoré neznamenajú pre dodržanie grafikonu žiadnu katastrofu, hlavne, keby s nimi počítal. Prečo tam však nie je predzvesť, nedokážem pochopiť. Bus pruh by bol zbytočný, aj tak ho väčšina vodičov ignoruje tak, ako ignorujú na tejto križovatke dokonca plnú čiaru, keď vyštartujú zo zastávky a zastavia na červenej krížom cez plnú čiaru...