Reakcia na: Ámos #103094:
Prečo unifikácia?- súčasť korporátnej identity - aby cestujúci aj podľa vozidla jasne poznali dopravcu.
- v prípade, že sa bude robiť údržba v DPB (a to môže byť aj v prípade prenájmu), tak menšie náklady na skladovanie náhradných dielov, menej znalostí pri údržbe, čiže nižšie náklady na prácu
- jednoduchšie zaškoľovanie vodičov, čiže opäť menšie náklady
- menej druhov problémov s vozidlami - čím je menej typov vozidiel, tým menej problémov treba vedieť riešiť (či už servis, prejazdnosť, alebo súvislosti s vodičmi, cestujúcimi)
- je ľahšie dosiahnuť rovnaké jazdné vlastnosti vozidiel, čiže z toho vyššia spokojnosť vodičov, a v konečnom dôsledku aj cestujúcich..
- keďže usporiadanie interiéru nemôže byť pri rôznych typoch rovnaké, unifikácia cestujúcim zjednodušuje cestovanie. Napríklad mamička s kočíkom vie vždy do ktorých dverí má ísť.. Nie ako teraz, že niekedy do druhých a niekedy do tretích. Napríklad aj dôchodca vďaka unifikácii vie, ktorými dverami má nastupovať.. Teraz nevie, lebo kvôli rôznemu rozmiestneniu sedadiel v rôznych typoch je niekde lepšie nastupovať prvými, niekde druhými dverami. Podobne by sa dalo rozprávať o spôsobe dopytového otvárania dverí atď. Niektoré tieto problémy by sa dali vyriešiť aj ak by unifikácia nebola, ale je to zbytočne komplikovanejšie
No a prečo nie je unifikácia prioritou DPB? Kto vyrába najlacnejšie autobusy a zároveň aj trolejbusy dĺžky 12, 15 aj 18 metrov? Hneď mi napadne Solaris. Veľký tender, resp. tendre ktoré by počítali s unifikáciou by vyhral zrejme Solaris. Nové vedenie ale asi nechce Solaris, je to neseriózna firma, ktorá sem pred časom dodala 22ks nekvalitných výrobkov. Nehovorím len o nejakých požiaroch 1216 a 1222. Hneď po príchode Solarisov sa vedelo, ako boli odfláknuté. Aby sa kneeling aktivoval presne opačne ako má, alebo aby praskali za jazdy autobusu sklá, to je teda dosť zlé. A všeobecne o neserióznosti firmy Solaris snáď ani netreba hovoriť. A vôbec to nesúvisí s faktom, že je to poľský výrobca. Určite sú aj dobré poľské firmy.
- Nové vedenie moc nechce ani SOR - tie BN 9.5, čo boli kúpené, boli z nutnosti riešiť kritickú situáciu a vďaka tomu, že už bola vyhratá rámcová zmluva. Pomohli viac než by pomohlo 6 kĺbových trolejbusov. SORy sú síce neproblémové, ale nie sú nič moc.
- Tender na tie kratšie autobusy môže kľudne vyhrať aj iný výrobca ako SOR, však snáď nie je jediný, kto vyrába autobusy kratšie ako 11 metrov.
- Keby vedenie silou mocou chcelo SOR NB 18, nečakali by, možno by stačilo nastaviť podmieny tendra tak, aby sa už teraz mohol tento výrobca zapojiť...
Beus
A myslím že firma, ktorá dodala už rádovo stovky autobusov do Nemecka, Švajčiarska, a iných civilizovaných krajín, a tamojší dopravcovia s nimi nielen že vyslovujú spokojnosť, ale objednávajú si ďalšie, sa asi len veľmi ťažko dá nazvať neserióznou.