Problem to bude akurat tak u Mirecka. Predstavitelka OTS sa vyjadrila (parafraza): "ze nie je zaujom DP chytat viac ciernych pasazierov." V takom nejakom zmysle to bolo.
Tento problem som riesil uz s viacerimi. Najracionalnejsie vysiel nazor, ze DP ma umoznit aby ludia co najhlasie odovzdali svoje peniaze podniku a aby co najviac ciernych pasazierov bolo pokutovanych. To znamena, predaj CL cez sms, stanky, predajne DP, automaty a u vodica a predaj PCL cez net, predajne DP a automaty. A zvysenie poctu revizorov.
Re #102741 m@rtin: Ministerstvo vnutra ma ramcove zmluvy na dodavky KIA Ceed, KIA Sportage, VW Golf, MB VITO a par kusov Octavii a Oplov. Octavie a Ople su starsie tendre.
Avsak BMW co ma policia na dialnice (tusim su to trojkove) uz maju svoje zasebou a tak mozno sa chysta tender na vyssiu triedu ako je Ceed ci Golf. Preto sa mozno vyrobca chce takymto sposobom ukazat a to iste spravil aj Peugeot so svojou 407. Ako milovnik dizajnu žabožrutskych peugeotov by som radsej tie 407, ale pri vozidla PZ SR ma ist prvomrade o vykon a spolahlivost a cenu. Tak nech rozhodne tender kto bude lepsi ked neexistuje domaci vyrobca.
Podľa mňa zbytočne komplikované. Ďaleko jednoduchšie mi pripadá, aby sa u ZSSK dali či už v automate alebo v okienku kúpiť lístky z ľubovoľného pásma. Vo vlaku sa potom sprievodcovi preukáže oboma lístkami. U vodiča v prímestskom bude by toto bolo možné až po predložení platného lístka na dané pásma v ktorom cestujúci nastupuje a ktoré precestuje ešte pred začiatkom platnosti kupovaného lístka.
To by bolo fajn, aj ked uprimne, neviem si predstavit ze nastupim tu na vlak do Pezinka, oznacim si aj listok. V Pezinku prestupim na bus a v tom buse este bude vodic skumat moj mesacnik pre Bratislavu a este k tomu ze kedy ten vlak presiel to pasmo.. skor si myslim ze vodic sa na to vybodne a nebude to riesit, proste ma posle dnu. A Slovaci to patricne budu vyuzivat.
V Prazskej integrovanej doprave sa to da riesit aj inak (predpokladam, ze sa jedna o vlastnenie mesacnika pre mestske a prve vonkajsie pasmo a umysel cestovat do druheho vonkajsieho pasma):
Pred jazdou si pripravis doplatkovy listok pre jedno vonkajsie pasmo a pri nastupe si ho oznacis. (Alebo si tento listok kupis u vodica autobusu.) Sice na nom bude vyznaceny cas nastupu a nie skutocny cas, kedy vozidlo preslo hranicu pasiem, ale jeho platnost bude uznana.
Prakticky priklad: Mam mesacnik pre Prahu a prve vonkajsie pasmo a idem do obce Holubice (druhe vonkajsie pasmo). Chcem ist linkou 316 s odchodom o 16:05 z Dejvickej. Tento autobus prejde hranicu medzi prvym vonkajsim a druhym vonkajsim pasmom medzi 16:31 (Velke Prilepy) a 16:36 (Tursko). Najlacnejsi listok pre dve pasma stoji 14 Kc a plati pol hodiny. Ja si tento listok kupim u vodica (alebo v predpredaji) a oznacim si ho pri nastupe o 16:05. Teoreticky by mi jeho platnost mala skoncit o 16:35, ale v praxi bude uznany aj v tych Holubiciach o 16:43, ak sa kontrole preukazem mesacnikom, ktory mi pokryva pociatocne pasma, ktorymi prechadzam.
Tento system bol zavedeny prave preto, aby nemuseli cestujuci skemrat u vodica medzi dvoma dedinami, aby im vystavil dalsi listok, pripadne aby nemuseli vyskakovat z vlaku na nejakej zapadlej stanici, snazit sa oznacit listok a naskakovat naspat do uz rozbiehajuceho sa vlaku.
Pri prechode do nasledujúcej zóny ho už musíš mať. Žiadne že platí až do prvej zastávky v nasledujúcej zóne. Čiže, v autobuse si kúpiš lístok u vodiča až z mimobratislavskej zóny, vo vlaku sa buď dohodneš so sprievodcom že si ho označíš až v Jure, alebo musíš mať lístok na 3 zóny a v Rači vyskočiť z vlaku a označiť si ho.
A este keby sa dalo ta poprosim odpoved na toto: "Co ked budem mat PCL pre 100+101 a pojdem zo zony 100 cez 101 dalej. To si budem musiet kupit CL1C uz od zony 100, resp. vyskakovat na poslednej zastavke 101 z vlaku aby som si listok oznacil?" Dik
Preco hovoris, ze DPB si zvysuje trzby na poctivych zakaznikoch? Ved podla tejto logiky to robi aj Transport for London, aj DPMB, aj DPP, aj TM Barcelona.... Ziskat kvalitnych revizorov je vraj problem, ale viac o tom neviem...
Re #102731 810zssk: Ano, musime byt pripraveni aj na prve tyzdne, ale zase kvoli nim prisposobovat cely system, to nie... Meskanie mas zobrazene na infotabuliach a tam, kde nie su, nebudu nastupovat stovky cestujucich Odpoved na to druhe som uz pisal Valcovi nizsie
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr