Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Lubomir #101982:
Co je natom, ze 20 prenajatych vozov bude uplne inej znacky ako zvysok vozidiel. Aj keby kazdy z tych 20 vozov bol inej znacky tak ti to moze byt uplne sumafuk. Dielne sa one starat nebudu a jedina starost bude, na ktoru linku sa jednotlivy voz v dany den nasadi a aky vodic tam bude.

Re #101983 Lubomir: Klbaky su v rieseni. Ale chcel by som si vyjasnit tvoju logiku. Takze kedze mame zly stav klbovych vozov, tak budeme cakat az kym vyriesime klbove vozy az potom zacneme riesit ostatne. Ono dobry manazer riesi vsetky problemy sucasne. Ano tak ako treba klbove vozy, treba aj 12 metrove vozy a aj menej ako 11metrove vozy.
Reakcia na: Ámos #101977:
Prve sorky z roku 2000 su po zivotnosti. 100% Ikarusov 435 z rokov 1995-1998 je po zivotnosti (96 vozidiel). 100% Ikarusov 283 je po zivotnosti (6 vozidiel). Od roku 1998 sa vyradilo okolo 30-50 (asi i viac) klbovych busov bez adekvatnej nahrady...

Vazne si myslis, ze tych 8 soriek po zivotnosti je tak dolezitych ? Mame tu par kusov Karos, ktore su v zlom stave a su hnile a obite... Ale kolko percent tvoria tie obite naftaky z celkoveho poctu vozidiel, kludne k nim prirataj aj najstarsie plynaky po GO... a porovnaj to s tymi klbakmi.

15metrovy bus nie je nahrada klbaku. Solarisy boli kupovane na rozsirenie vozoveho parku, nie ako obnova. Nakoniec sice nahradili Ikarusy, ale adekvatnou nahradou to nazvat nejde.

Teraz si opat precitaj svoj argument s 8 sorkami a uvedom si, ako ubohy je, hlavne v porovnani s tymi fotkami co si nalinkoval neskor. Potom sa chod previezt dieselovymi klbovymi karosami po GO a zistis, ze az na tu obitost su v rovnako ubohom stave ako tie solo...

Idealista... Nasadenie typu vozidla v Bratislave zial casto neurcuje potreba prepravnej kapacity ale to, co dokazu naskrabat vo vozovniach. Inak by uz boli na linke c. 32 davno 15metrove busy, rovnako ako na l 20. Nestavalo by sa, ze sa na klbovu linku vypravia sola, alebo ze sa vozidlo vobec nevypravi... Najprv je potrebne mat aspon taky pocet vozidiel + rezervu, kolko potrebujes na beznu vypravu... a co sa tyka klbakov, ten pocet tu nie je.
Reakcia na: Ámos #101980:
Nekoncepcne je to, ze sa kludne moze stat, ze tu budeme mat niekolko prenajatych vozov mozno uplne inej znacky ako su vsetky ostatne. Nekoncepcne je to vzhladom na vyjadrenia panov z vedenia DPB ze do buducnosti sa planuje zredukovat pocet typov na minimum. Keby to bolo sucastou zmluvy na dodavku busov, ze sa cast bude lizovat, alebo si DPB urci, ake vozidla bude lizovat, a hlada iba firmu cez ktoru to pobezi, potom nemam namietok.
Reakcia na: Ike #101894:
Neviem nakoľko sa DPB hrnie do regiónu, ale treba brať v úvahu, že bude lepšie ak krátke linky typu Rača - Jur bude bude vykonávať DPB. Keď už pre nič iné, tak preto, že takáto linka bude vykonávať aj spojenie čisto len v rámci mesta (napríklad zachádzku Na panty) a tam si dvojdverovú SORku SL teda predstaviť neviem.
Reakcia na: Kami #101964:
urcite nie. Vo vestniku su tri tendre. 170mil na prenajom 12m vozov, 70 mil. na reko Karos (neviem preco ak ma prist 240 klbakov, ale opat je to ramcova dohoda, nemusia ju vyuzit na 100%) a 300 mil. na 11m vozy.
Reakcia na: Martin Fundárek #101967:
Nikto asi nemoze protestovat, ale tender na 12m vozy bol pripraveny. Tak preco cakat az kym bude pripraveny tender na klbaky (240 kusov je velka dodavka, a treba podmienky pripravit kvalitne).
Podla mna je zbytocne cakat, ked aj 12m vozy su v katastrofalnom stave.
Reakcia na: Ike #101894:
neuveritelne aky si "kratkozraky" a to malomestiacke videnie problemu dopravy ma tiez udivuje.

Re #101905 enumaelish: Ramcova zmluva je otom, ze si dohodnes dodavky isteho poctu vozidiel na isty cas. Nezavazuje ta to vsak tie vozy kupit, resp. ti to ani nezakazuje kupovat vozy od inych. Je to pomoc pre dopravcov, vedia co ich jeden voz bude stat a podla prisunu financii objednavaju vozidla do vyroby a na dodanie.

Re #101907 enumaelish: Ktory 18m Ikarus bol vyradeny miesto 15m Solarisu???

Re #101944 Ike: Nepojde o ziadnu fuziu spolocnosti. Je tu BID, ktora bude rozhodovat o financiach a trasovani liniek. Ak sa jednemu dopravcovi nebude lubit, pride druhy.

Re #101947 Mike: Netreba zabudat, ze nove vedenie chce ma do isteho casu cely vozidlovy park v dobe zivotnosti. Prve SOR-y 9,5 su z roku 2000 takze, bude treba menit aj tie...

Re #101949 Lubomir: Nasadenie typu vozidla, hadam urcuje potreba prepravnej kapacity, nie ci je linka mestska alebo primestska.

Re #101955 Lubomir: Prve Sorky (8 kusov) su po zivotnosti.
Reakcia na: enumaelish #101958:
mi hovor, minule som videl za sebou na 96tke ísť kĺbovú cng, po nej išla krátka cng a potom kĺbový ik. len zaujímavé je, že DPB sa takto samo zosmiešňuje (resp. asi vypravujúci zosmiešňujú plány a verejné prísľuby vedenia) a nikoho to tam netrápi...
Reakcia na: hoppusmark01 #101956:
Kde je problém ? Keď sa kupovali vozy č. 3534 - 3551, tak sa, pokiaľ viem, tvrdilo, že to kupujú preto, lebo jedine na SOR majú na základe súťaže uzavretú zmluvu a nie je už čas vypísať súťaž na kĺbové vozidlá tak, aby sa to stihlo vyriešiť v roku 2007 ... No a teraz vypíšu súťaž, a zasa na niečo, čo nie je v dnešnej situácii prioritné ... Kde je tu logika ?
Reakcia na: Emo #101963:
Kolko casu este potrebuju ? Zufaly podstav klbakov je v DPB uz od nastupu pana predsedu predstavenstva a dalsich. DOTERAZ (a to je to uz cez rok) sa nic nevyhlasilo... kolko casu potrebujes na zosumarizovanie podkladov atd ? A nakoniez z nich vypadne najprv nakup 18 soriek B9,5, potom nekoncepcny tender na nakup 12-metrovych busov a ako dalsi tender sity na mieru sorke na 10,5 metrove hrbace...
Reakcia na: Kami #101964:
Link z hlavnej stranky BA:

"8. apríla 2008 12:29
Dopravný podnik Bratislava (DPB) plánuje nákup nových nízkopodlažných sólo autobusov do 11 metrov pre prímestskú a mestskú dopravu a prevádzkovanie autoškoly. Predpokladaná cena štvorročnej zákazky dosahuje 300 miliónov korún (bez DPH)."

to podla mojho nazoru znamena 300 mil. len na 11metrove sorky... ?
Reakcia na: enumaelish #101970:
Zaujímalo by ma, že ak by bol "Na Pántoch" vtedy vysoký dopyt cestujúcich (že by ich 65-ka nepobrala), bol by DPB nútený spraviť posilnenie (napr. tebou spomínané určené spoje 55-ky) na vlastné náklady?

Ak áno, tak či to logistické centrum sa neuberá týmto smerom -> že nič neobjednajú, však keď to bude neúsnosné, DPB to bude musieť riešiť za svoje peniaze. ?
Reakcia na: Martin Fundárek #101968:
ono malo byť toho viacero inak, mám to tlačivo pred sebou, napr.
- 66 - 15 celotýždenne
- 68 - 8/12/8//12
- 78 - 10/20/10//-
- 80 - 8/12/8//15
- 82 (skrátená L92 po Dostihovú dráhu a k Vojenskej nemocnici + určené spoje po VW) - 12/20/12//20
- 93 - 3/12/4//8
- 94 - 3/12/4//-
- 95 - 3/6/4//8
- 96 - zrušená
- 98 - 8/20/10//20
- 99 - 6/6/6//12 (trasa cez Pajštúnsku, zast. Tupolevova)

Keď tak pozrem na tie špičkové intervaly 93 a 94 tak je to dobrá somarina. Hlavne by ma VEĽMI zaujímalo ako si ten dotyčný predstavoval 68 s intervalom 8minút ráno a to bez existencie 96 a 99 navyše na Jiráskovej ulici ?
Reakcia na: Martin Fundárek #101968:
Tak aspoň keby pre tamojších zamestnancov vypravovali jeden sólo bus alebo klbák na 55 cez víkendy tak by doviezla ľudí Na Panty 5.45,13.45 a 21.45 a ľudí by brala k električkám s odchodmi Na Pantoch o 6.15,14.15 a 22.15, aspoň tak keby to bolo aby sa dalo k Račianskemu mýtu dopraviť. Bol by to jeden voz, ktorý by sa myslím, že dal pre tých 6spojov stiahnúť počas prestávky na linkách 52,56 alebo 65, či sa mýlim?
Reakcia na: Martin Fundárek #101966:
? vďaka za info ? tak také rekonštrukcie trvajú dlho, hlavne ak to má za niečo stáť aj. Keď už sme pri tých opravách, tak električková trať na Miletičovej sa bude opravovať od ktorého úseku po ktorý úsek? Opravia to až po zastávku Trnavské mýto?
Reakcia na: Emo #101859:
Ale áno. Pôvodne mala byť 59 zrušená (mali zostať len školské spoje a len od Holíčskej), ale petržalskí zastupitelia kričali dostatočne nahlas, takže linka zostala, hoci v zriedenom intervale.
Reakcia na: Emo #101963:
Tendre by sa mali vypisovať podľa priorít. Najprv teda mal byť vyhlásený tender na kĺbové vozy, v ktorých je zúfalý podstav, potom na 12 m busy, ktorých je zatiaľ relatívne dosť, ale pomaly tiež odchádzajú a až nakoniec na midibusy, kde je súčasná potreba saturovaná.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement