Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majo #100484:
Odbočenie pred žst. Vinohrady ani pred Zatými pieskami takýmito prípadmi nie sú, keďže tu električka na vlastnom telese KRIŽUJE pozemnú komunikáciu. A pred žst. NM kde idú autá po ľavej strane električky?
Reakcia na: Sommelier #100422:
Ako so všetkým by som súhlasil ale prístavba hlavného NÁDRAŽIA nie je ani z unikátneho konca 90. rokov ani hodnotná architektúra, naopak sa jedná o ohavnú plechovú búdu bez akejkoľvek hodnoty. To už ďaleko väčšiu architektonickú hodnotu majú budovy žst. Nové mesto alebo Predmestie, z prístavieb trebárs nová hala pražskej hlavnej stanice ale nie to PROVIZÓRIUM, čo stojí pred hlavnou stanicou v BA.
Reakcia na: Quakeman #100421:
Vozovňa Krasňany je tiež zastrešená, pritom po svete jazdí ešte hromada IGK z roku 1982 a starších, ktoré celý život strávili na daždi a nezlomili sa. Máš v princípe pravdu ale nejedná sa o 50%. Omnoho viac ako zastrešená vozovňa predlžuje životnosť vykonávanie údržby a nie "údržby" za pomoci pečiatok "DO prevedené. Vozidlo je spôsobilé do premávky.", rádové neprekračovanie kilometrických a časových prebehov medzi jednotlivými stuňami údržby. A svoju rolu hrá aj to, že čím novšia séria T3 (resp. hocijakej električky z ČKD Tatra), tým horšia kvalita.
Reakcia na: Marcelllooo #100397:
Marcelllooo môže požadovať čo len chce. Psí hlas do neba nevolá.
Reakcia na: Marcelllooo #100395:

Nechcel som na tohto klamára, demagóga a zavádzača už vôbec reagovať ale toto ma zdvihlo do výšky veru. Chlapče, ty si ešte nebol na svete a tvoj tatuš ešte behal po Záhorí, keď som ja sedával s ozajstnými starými Petržalčanmi Pod lipami, Pri zrkadle či Pri závorách... Trkvas...
Inak, Marcelllooo nikdy nič okrem jalových kecov nepredstavil, Marcelllooo je zakomplexovanec, ktorý sa hrá na big bossa ale prechádza mu to len pred takými, čo sú ešte sprostejší ako on.
Marcelllooo nie je schopný pochopiť ani len to, že NS MHD NEROVNÁ SA vlak v plytkom tunelY z Petržlenoviec na Roqueforty, či aké sú to syry.
Reakcia na: ivanbuto #100575:
Ešte k tomu, aj pre AAA: Svetelný prechod na Brnianskej, pri zastávke Dubová - je tam dopytové tlačítko, ale myslím, že momentálne je tam zapnutý pevný cyklus, aj o tom bol pred nejakým časom "list čitateľa" v Bratislavských novinách.

Neviem, načo je tam ten semafor cez víkend. Aj cez týždeň väčšinou vozidlá na tom úseku chodia vo "skupinách", tak nepokladám ani z bezepčnoestného hľadiska pre chodcov ten semafor za nevyhnutný.
Reakcia na: S499.1023 #100573:
Inak mňa by zaujímalo, na čo na niektorých križovatkách je dopytové tlačidlo pre chodcov, aj keď križovatka celý čas beží v pevnom cykle (príklad: prechod cez Štefánikovu ul. na Hodžovom ním., alebo x dalších). Má to aj nejaké využitie?
Reakcia na: Ike #100386:
Bože, veď vôbec nie sú pekné. Za mojich čias sme tam teda mali iné hviezdy.
Reakcia na: Ike #100376:
To sa trocha mýliš. Dopytové tlačidlo otvára dopytovaný smer vtedy, keď na tel zelenej vlne práve zelená nie je.
Reakcia na: Ámos #100372:
Si nejaké divné huby pojedol či čo? Jedno auto na jednu zelenú? Tak počítaj so mnou. Kapacita JEDNOHO podzemného parkoviska z mnohých povedzme 300 IGK. Obvyklá dĺžka cyklu CSS 70 - 90 sekúnd s tendenciou cykly predlžovať, pretože každá zmena fázy znižuje priepustnosť križovatky. Ale dobre, poďme na absolútne minimum, 60 sekúnd. To je jedno auto za minútu, 60 áut za hodinu, 300 áut za 5 hodín. Už si uvedomuješ, ako trepeš?
A ako chceš riešiť zrušenie predvolenej fázy pre chodca, keď a) signálny plán beží a b) chodec nie je snímaný senzorom ale práve dopytovým tlačidlom?
Počítač samozrejme vie riadiť križovatku tak, aby nepúšťal nepožadované smery ale nie je to žiadúce. Toto sa rieši tak, že sa fáza pre zaťažený smer predlžuje a nepreferovaný skracuje a nie vypúšťa.
Reakcia na: m@rtin #100370:
Město se jmenuje Oradea (bez toho druhého r). Použij Google, ULF-u pro Oradeu se toho popsalo dost. Bude mino jiné plně klimatizovaný. Toto vozidlo je skutečně pro Prahu nevhodné ale je potřeba to mít argumentačně vyfutrované. Cena ULF B 150 mil. CZK vycházela z kursu kolem 33 - 35 CZK/EUR, aktuálně jsme pod 26...
Mnichov nikdy netvrdil, že by na ULF enměl, Mnichovu ho Siemens odmítl dodávat, protože tenkrát striktně tlačil Combino, které je mnohem jednodušší, než ULF, který Siemens podědil od SGP, přitom není o tolik levnější a dalo se na něm víc vyrejžovat. Ovšem po "Combino-Disaster" je Siemens rád, že prodá něco. Světovou jedničkou se místo něj stal Alstom se svým Citadisem, který přitom nenabízí ani zdaleka tolik variant provedení.
Mmch, tu cenu Combina Supra pro Budapešť máš odkud? Já vím o ceně kolem 80 mil. CZK / ks.
Reakcia na: Ámos #100353:
Ešte raz opakujem - kde jazdia električky s mnou uvedenými parametrami?
Reakcia na: Joj #100346:
Máš smolu, na svete sú aj električkové prevádzky s jedinou linkou.
Reakcia na: hoppusmark01 #100342:
Lenže sa jedná o ULF A, čiže 24 m dlhú verziu.
Reakcia na: hoppusmark01 #100336:
ULF je v NIEKTORÝCH ohľadoch úplná špička. Napríklad vo výške nástupnej hrany nad TK. Ale napríklad NIE JE plne adhézny a má neúnosné nápravové tlaky.
Reakcia na: Ámos #100335:
Ako prepáč, ale o tej novej električke NIČ nevieš. Ako teda môžeš vediéť, že za tú sumu mohli mať lepšie stroje? Môžeš uviesť konkrétne nejakú inú električku spĺňajúcu podmienky 100% nízkej podlahy, 100% adhézie a 100% voľne otočných podvozov v cene nižšej, než 68 mil. CZK / 30 m?
Reakcia na: merice #100283:
Veru. A to si ešte zober, že ak ideš od Biskupíc, tak dávaš prednosť ešte aj autám na ceste od ČOV-ky. Ja keď idem od Dvojkrížnej, tak si to radšej obehnem, aby som prišiel na túto križovatku po hlavnej.
Reakcia na: Ike #100563:
Totiž, keby malo byť tak, ako si poniže vravel, tak rovno zrušme aj tie obmedzenia, ktoré tu už dnes sú, a nie to ešte navrhujme nové.

Netreba sa podceňovať, totiž práveže niektoré z existujúcich riešení v BA sú celkom dobré, aj také, ktoré by nám v zahraničí závideli.

Ak si ešte nečítal túto štúdiu, tak odporúčam:
http://cde.ecn.cz/projekty/doprava/rizeni_poptavky_po_doprave/rizenipoptavkydp.pdf
Reakcia na: ivanbuto #100562:
ano, zial mame to v povahe...? a ani mestska policia nic nerobi, ani normalna, a preto to tak je... ako vravis, toleruje sa to.
prax ti staci v rannej spicke ked ti niektori jedinci veselo stoja v bus pruhu akoby to bol pre nich vyhradeny pruh... ako vodic MHD si sa s tym predpokladam urcite stretol...
v zahranici mozno uplatnit spominane nastroje, u nas na to chyba disciplina ale absolutne zo vsetkych stran... samozrejme by nas to nemalo demotivovat, ale zial, u nas nevidno ani zaujem... ved z toho co si vymenoval, sa nerobi takmer nic, co je smutne... ale nechajme tuto debatu uz tak... ?
Reakcia na: Ike #100560:
Áno, a odkiaľ máš tú prax overenú? Počul si o príkladoch zo zahraničných miest, príkladoch tzv. regulácie dopytu po doprave, kde sa práve kombinovala preferencia MHD, obmedzovanie dopravného priestoru pre IAD, a niekedy práve aj úbytok parkovacích miest?

Jednoducho rozumná dopravná politika má uplatňovať viacero nástrojov naraz, teda aj posilňovanie a zvyšovanie kvality VHD, aj dbanie na peší pohyb, cyklistickú dopravu, aj obmedzovanie/regulovanie IAD (priestorové, cenové), aj prepojenie na kompaktné územné plánovanie.... a navzájom sa to dopĺňa.

A prepáč, ale to, ak sa dnes niekto odstavuje zadarmo na chodníkoch a chodí v BUS pruhoch, nie je vôbec kvôli nedostatočným podmienkam pre IAD, ale je to kvôli arogancii a zneužívaniu systému, kde sa nedodržiavanie pravidiel toleruje bez adekvátnych následkov.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.