Sedadlá v bambusoch boli blbé, lebo boli lavicovité a šmykľavé. Laminátová sedačka v T3 je však geniálna a hneď za ňou je preglejková sedačka viedenského Duewagu ? .
"Videl som obstarávania" neznamená nič. Výberové konania sa nehodnotia podľa toho, za koľko sa autobus kúpil vo vedľajšom meste. Bohužiaľ. Však čo im bránilo ponúknuť lepšiu cenu aj do BA?
Len tak mimochodom, tú vyššiu kvalitu si ochotný ty osobne hradiť z vlastného? Žiadne kecy o tom, že peniaze sú a kde by "sa" mohli zobrať. Proste zo svojho.
Jediný dovod, prečo sa zastávam SOR-u, je ten, že pociťujem potrebu vytvoriť protiváhu niektorým iracionálnym odporcom.
Áno, SOR používa lacnejšie materiály a preto je lacnejší.
Ja sa však pýtam, kde je ten rozdiel, ktorý ti umožňuje tvrdiť, že je omnoho lacnejší, než čokoľvek iného?
ale to je koľko rokov nazad sa pozri! Je rok 2010 a my kupujeme do BA SORky, ktoré sú na tom interiérovo asi tak ako Citelis, ktorý vychádza z modelu z 90-tych rokov. Asi nie je všetko v poriadku.
no mysli si kľudne, že mám fajnovú riť, ale sú ľudia čo majú problém s chrbticou a keď sedia na tvrdom čo im tlačí na zakončenie chrbtice, tak to bolí a nemálo. Niesom doktor ale niesom ani debil, aby som nevedel pochopiť, že také sedenie je o ničom.
Moje postrehy: (zrovnávam to z cenovo temer totožnými značkami: Tedom, Solaris)
1.) Interiér SOR-u je obkladaný podstatne lacnejším a menej vkusným materiálom ako autobusy vyššie uvedených značiek.
2.) V radoch BN sú pri dverách "nosníky" obložené kobercom/textíliou miesto plastu resp. kovu. Porovnávané autobusy majú všetky diely obložené kovovými resp. plastovými krytmi nie textíliou, ktorá je nepodstatne lacnejšia a horšie sa umýva resp. skôr tepuje v jej prípade.
3.) Sedadlá: neviem ako v najnovších radách typu NB ale naše BN-ka majú mäkkú výplň a pri dlhšom sedení je cítiť až plastovú "kostru" sedadla. Od toho istého výrobcu berie sedadlá aj Solaris, ale tie sú podstatne lepšie polstrované.
4.) Tyče v interiéri: tu len poznámku, že napr. Solaris v niektorých obstarávaniach je dokonca lacnejší než SOR a dokáže pritom dodať kvalitné antikorové tyče. SOR a TEDOM sú v tom narovnako. Ba Tedom je možno aj horšie než SOR lebo som videl v niekoľko mesačnom autobuse Tedom olúpaný lak z nich.
5.) Výplne pri dverách. V radoch BN tam nie sú žiadne ale len jedna tyč navyše. V radoch NB je tam obyčajný laminát. Samozrejme za príplatok tam môže byť sklo ale SOR a TEDOM tam dodávajú automaticky sklo a cenovo sú narovnako.
To sú snáď všetky moje postrehy, ktoré som za tie roky premávky SOR-iek BN, Solarisov a rok premávky TEDOM-ov odsledoval. Všetko sa jedná o interiérové vybavenie nakoľko netuším aké súčiastky používajú od "kapotou". Keď sa na odhadom pozrieme cenový rozdiel v prípade interiéru môže byť pár stovák až tisíc € oproti porovnávaným autobusom. Samozrejme všetko závisí od toho v akom výberovom obstarávaní ponúkli aké ceny. Videl som obstarávania (sumy z nich) kde napr. taký SOR bol drahší než Citelis a tušímže aj TEDOM a pritom tie majú interiéry zariadené o niečo kvalitnejšími materiálmi.
niektoré materiály, nehovorím, že ostatné autobusy sú oproti SORu materiálové zázraky ale to,že stoja viac nie je len tak výmysel. Prosím ťa, prestaň už zastávať SOR, sú lepšie autobusy, síce za vyššie ceny ale oplatí sa to, ak chce DPB poskytovať kvalitu, SOR je designom a interiérom kdesi v 90-tych rokoch, vtedy by ohúril. Dnes je to akurát taká suchotina ako Citelis zvnútra.
Myslím, že SOR by nemal problém tromfnúť cenu akéhokoľvek výrobcu, lebo skutočná cena tých autobusov je podľa mňa omnoho nižšie ako je, takže SOR môže meniť ceny ako chameleón farby.
Myslím si, že je to trochu komplikovanejší problém. Slovak Lines nakupoval vo veľkom SORy C12 naraz. Vtedy tušim 100 kusov a dostal na ne veľmi priaznivú cenu. Ak sa nemýlim tak to boli necelé 4 milióny vtedajších korún. Bola to tiež prvá bývalá SAD-ka, ktorá obnovovala vozidlový park a vtedy ešte klimatizácia nebola samozrejmosťou. To, že odvtedy až na pár bežných SO a GO nezakúpili ani jeden nový či nízkopodlažný autobus pre prímestskú dopravu je už žiaľ vec druhá. A to, že sa rozhodli ísť cestou obnovenia vozidlového parku naraz namiesto postupného obnovavania je ich vec.. Okrem toho netreba zabúdať nato, že majiteľom Slovak Linesu je HB Reavis a jeho prvoradou činnosťou nie je v žiadnom prípade prevádzka osobnej dopravy ale developing. A podľa toho sa aj správa
Mňa vytáča niečo úplne iné. Beriem, že už dlhé roky plánujú prestavbu autobusovej stanice Mlynské Nivy ale tá stanica akoby zaspala dobu. O jej bezbarierovosti sa nedá ani hovoriť, ešte ani len tie eskalátory nie sú funkčné... proste hanba.
Za chvíľu sa zobudia VÚCišpáni a budú zas kvákať, že by sa malo nejaké % akcií previesť im. Treba to čímskôr predať, aby niekoho nenapadlo im vyhovieť.
Re #152765 roman2:
1. Závisí od požiadaviek kraja, či chce vozidlá s klimatizáciou alebo nie.
2. Slovenské čiary obnovili vozový park skôr, než inde na Slovensku začali kupovať vozidlá s klimatizáciou.
"Predajom zvyšných približne 40-percentných podielov štátu v autobusových spoločnostiach súkromníkom by sa mala zlepšiť úroveň cestovania."
Tá úroveň cestovania sa zlepšila takmer vo všetkých krajoch dalej od Bratislavy.Niektoré SADky nakupujú aj klimatizované prímestské autobusy(Crosswaye,niektoré Karosy-Irisbus,SORky C12...).Mal som tú možnosť cestovať v klimatizovaných Crosswayoch SAD DS na linke AS MN - Senec - Galanta a môžem povedať,že príjemnejšiu cestu som si ani nemohol priať ? Natíska sa mi teda otázka kde stál rozum firme Slovak Lines pri nákúpe SORov C12 a Karos Irisbus Axer To fakt nevedeli naškrábať odniekiaľ peniaze aj na klimatizáciu? ? V tomto pekle aké je vonku by klimatizácia mala byť samozrejmosťou nielen v MHD,ale aj v prímestskej doprave.Doparoma ved žijeme v 21.storočí...
Ako je to v Česku, Rakúsku či Maďarsku v prímestskej doprave?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.