Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #184394:
Nezabudaj potom ale pre dubravku aj L4 a L5, ktore v KV nikdy nebudu mat proklamovanych 170-220 ludi kapacitu, kedze z Dubravky uz budu ciastocne obsadene 🙂

A na margo Molecovej a prestupneho terminalu - kedze ma KV prebytok 500 000 eur, tak nabadam vsetkych v mojom okoli, co cestuju MHD a nadavaju na Molecku, nech napisu co s tymi peniazmi urobit (postavit prestupny terminal). Tak snad to prejde alebo pojde aspon na rokovanie (tu by sa mozno hodilo aj trosku popostrcit z magistratu aby sa na to peniaze vyuzili). Aspon by neprajnici neplakali, ako je KV zvyhodnovana 🙂
Reakcia na: MatejBA #184393:
Len pre poriadok, keď chceš porovnávať dve MČ, tak porovnávaj kapacitou a nie počtom liniek. Lebo je rozdiel medzi L6 a/alebo L9 s 8 min. intervalom a s kapacitou vozidla 170-220 cestujúcich a medzi L34 a L83 so síce tiež 8 min. intervalom (ale iba v rannej špičke), ale s kapacitou vozidla 110 cestujúcich. (uvažoval som s normovanou kapacitou, nie maximálnou) ?

----

Inak sa do tejto debaty nechcem zapájať, nakoľko miestne pomery a obsadenosť nepoznám. Z pohľadu organizácie dopravy sa mi ale ako najvhodnejšie riešenie páči variant s terminálom Molecova a obratiskom/príp. obosmernými E-vozmi "obracanými" pri hríbikoch a "výťahom" v podobe L33 s krátkym intervalom. L32 možno ponechať, ale zavesiť tesne za odchody L33, aby ju využívali iba tí čo skutočne potrebujú.
Reakcia na: Peter6607 #184390:
"DD boli celé minulé desaťročie uprednostňované pred ostatnými"

Ak toto myslis vazne, tak si daj facku, alebo dve. Az do prichodu trolejbusov sa na DD sralo z VYSOKA (autobusy, ktore casto horeli, do kopca isli hodinu, vypadavali im dvere a clovek sa obcas nedostal ani do tretieho autobusu)! Potom prisiel Zahradnik, zacal to prehanat a zrazu vsetci maju pocit, ze DD ma drzat hubu a krok. Ale neuvedomujes si, ze ak by DD boli na rovine a nie na kopci, tak by cez sidlisko sli minimalne 4 abus/tbus linky.

Pre porovnanie:
- cez KV (neratajuc ten kusok pri Tesco Lamac a Mlynsku Dolinu) Idu 4 elektrickove linky (z toho 1 iba v RŠ a PŠ), 4 autobusove (28, 29, 32, 133 - z toho 2 idu po okraji KV a 1 iba v RŠ) a jedna lokalna trolejbusova (33)
- cez Dubravku idu 2 elektrickove linky, 6 autobusovych (20, 22, 23, 26, 34, 83 - pricom 1 ide do DNV par krat za den a 1 linka nejazdi cez vikend)
[minibusove som taktiez neratal, kedze su uzkoprofilove pre par domov a ludi]

Ako pozeram, nevidim tam ziadny "luxus" ktory naznacujes ty, pri podobnej velkosti oboch casti (rozdiel +-1000 ludi) a poziadavka na posilnenie linky, ktora spaja Sidlisko-2 univerzity-internaty-nemocnicu-Hlavnu stanicu mi nepride ako prehnana a "rozmaznana".
Reakcia na: Marek1978 #184391:
ups, uz to je na hlavnej stranke.
Reakcia na: MatejBA #184356:
Skús sa v špičke previesť inými linkami a v iných častiach mesta. DD boli celé minulé desaťročie uprednostňované pred ostatnými, na ktoré sa zabudlo. Do trolejbusov v Prievoze a v Ružinove sa opakovane nevmestia desiatky cestujúcich, meškajú do práce, školy a nikto to nerieši. Takže ak má niekto právo pindať a prejsť na individuálnu dopravu, tak sú to obyvatelia práve týchto častí.
Reakcia na: ufo #184388:
Tak diky za ubezpečenie. Áno lebo ten prestup by bol z autobusovej zastávky molecova cez priechod (alebo nebezpečne cez cestu) na električkovú zastávku. Keby bol ten prestup na spoločnej hrane je to o niečom inom. Súbežnú jadzu môžme počítať na minúty alebo na počet zastávok alebo na km to je jedno. Keby išlo o 8 min ďalšej jazdy do centra kľudne by som tých ľudí nechal prestúpiť. Ten duplák namiesto K2S na 6tke by až taký jalový nebol. Zvlášť keď máme ukázať ľuďom že toto je kapacitný a rýchly nosný systém.
Áno, mimo špičky je opodstatnenie 133 ešte väčšie a preto doteraz mimo špičky nikdy nepremávala (s výnimkou jednej víkendovej výluky).
Pri 133 uznávam argument ako dobré spojenie západ - východ. Tam je silný prepravný prúd aj z Karlovky a aj z Dlhých Dielov a z električky je jediná možnosť prestúpiť pod mostom snp na 50 alebo 70 (druhá ponúka dobré spojenie do bizniscentier, avšak v neatraktívnom intervale 12 min.) - ale opäť to nie je na hrane a je tu nebezpečné prebiehanie cez cestu alebo cez priechod. Druhá možnosť je prestúpiť na Šafku (keď bude v prevádzke tunel pôjde tam o linku menej) na 78, ktorá však tiež nejde napr. k biznicentrám na Prievozskej...
Reakcia na: Mike #184383:
No, to tak mohlo byť, očného by som ešte neriešil. Ale bolo to rýchlejšie ako s prestupom. Mimo špičky je opodstatnenie 133 ešte väčšie. Riešiť súbehy kvôli 8 minútam súbežnej jazdy, navyšovať zbytočne vzkm o úsek KV-Molecova, nútiť prestupovať kvôli 8 minútam ďalšej jazdy do centra je neopodstatnené.
Reakcia na: Ámos #184386:
A že bude v celej električke 20 miest na sedenie, to určite poteší všetkých cestujúcich ?
Reakcia na: Mike #184377:
ak ma prist postupne 2020 70ks elektriciek bolo by fajn, keby cast bola obojstranna, ak nie vsetky. Potom by stacila vyhybka pri hribikoch z jednej kolaje na druhu. prve dodavky elektriciek vyuzit na linku z Molecky po Safko.

Reakcia na: MatejBA #184384:
No z Riviéry tá 133 odchádzala pred nami. Ďalej už mohla mať červenú (asi aj mala) kde my sme mali zelenú. (Neviem či náhoda, preferencia tam je iba pri PKO aj to nie 100%tná ale každopádne v smere do mesta ak má červenú cestná doprava rovnako ma stoj aj elina). Ale 133 za celý úsek rivéra - nový most SNP stojí iba pri Lafranconi a električka všade po ceste. A napriek tomu tá 133 nie je rýchlejšia ani v čase, keď nie sú na nábreží žiadne zápchy a všetkými semafórmi sa prechádza na prvý krát. A to ten solaris nemal vtedy žiadnu poruchu kvôoli ktorej by sa musel šuchtať..
Reakcia na: Ike #184382:
Lenze nie vzdy sa tam smochtlis 20 minut a nie vzdy stoja tie autobusy v zapchach. A je predsa zrejme, ze ak mas moznost ist bud priamou linkou alebo s prestupom, tak vacsina pojde priamou linkou (nieco podobne sa mi stalo, ked som siel z Noveho mosta na Prievozsku - prisla L50, ja som nastupil ,prestupil na ASMN na 208 a po miernom zdrzani trolejbusu nas dobehla L70 a cuduj sa svete dost ludi, ktori cakali so mnou pod Novym mostom vystupili na Prievozskej)

Mike: lenze to, ze elektricka chytala zelenu vlnu (nahoda?) neznamena, ze L133 nemohla po ceste schytat naopak cervenu vlnu 🙂
Reakcia na: ufo #184381:
#184367

Asi zájdem k očnému. Lebo keď som naposledy v rannej špičke videl z električky linky č. 4 na Molecovej zatáčať solaris na linke č. 133 k riviére a električka kde som sedel stála ešte na zastávke, 133 tam nestojí. A keď sme prichádzali k semaforom na Šafko - stále som sedel v tej istej 4ke, tak ten istý solaris na 133 prichádzal zároveň s nami tiež na rovnakú križovatku. A to neboli na nábreží žiadne zápchy, všetkými križovatkami sa prechádzalo na prvý cyklus.
Reakcia na: ufo #184381:
Chcelo by to spraviť nejaký prieskum. Lebo som presvedčený, že električka tam zákonite musí byť rýchlejšia. Vravím, išiel som tam IGK, 20 minút som sa šmochtlil veďla autobusu L133 a medzitým nás predbehlo niekoľko električiek.
Reakcia na: Mike #184380:
Zbytočné vzkm KV-Molecova, spomalenie prestupom...
Tá 133 ide aj v tej špičke rýchlejšie ako električka v úseku Molecova-Most SNP. Ale sú električky a šotodogmy.
Reakcia na: Ike #184378:
7. Vybudovanie prestupného terminálu Molecova podľa návrhu magistrátu, fobusta, alebo aktuálne o. i. lepšia doprava, posilnenie 6tky nasadením iba duplákov, zrušenie 133 a použitie tých vozov na 33 plus nasadenie nejakých ďalších kĺbov (busov) na 33 nech premáva 33 každé 2 min a dolu na Molecovej každé 2 min električka (duplák).
Reakcia na: Mike #184375:
No teoreticky medzi Shellkou a byvalou istotou by sa dalo napratat aspon 1 kolajove obratisko (pripadne by sa urobilo aj smerom na dubravku a pri vyluke by slo operativne vyuzit) - ale toto je taka fantasmagoria ako to, ze na Slovensku nebude nikto kradnut 🙂

Ike - hlavny problem je, ze vacsinou ta L133 je rychlejsia ako elektricky (nie vzdy su tam take zapchy ze to len stoji) a tak sa ludom viac oplati ist L133. Moze tu niektorych rozdrapovat od jedu aka to je zla linka, ale keby mali moznost ist priamou linkou ci prestupom, tak 99,5% tunajsich by slo priamou linkou.

Co sa tyka tych sci-fi:
1.) asi to tak zostane
2.) niekto by nadaval, ze sa plytva vzkm
3.) nerealne (pokial viem elektricky maju iba 2 tlacitka - vsetko ci len prve dvere)
4.) vybudovanie ale napr. so skratenim L6 alebo "kazdy druhy spoj L9" 🙂
5.) to skor ja budem lietat ako sa toto stane
6.) aj keby to bolo super, otazne ako by to bolo realizovane - po Hany Melickovej/Tomankovu si to viem predstavit ale co dalej?
Na margo nesystémovosti L133:
- tá linka je nielen nesystémová z hľadiska linkovania, ale aj z hľadiska ideového - výsada MHD má byť časová konkurencia v špičke - toto L133 nespĺňa.
- okrem toho, je to zbytočné míňanie kĺbakov, ktoré naspäť jazdia naozaj doslova prázdne.

Tu je zopár riešení (aj sci-fi), ktoré ma napadli s riešením Molecky
1. nulový variant - všetko zostane ako teraz
2. zrušenie 133, vznik novej električkovej linky, ktorá by mala nástup na Molecovej, ale fyzicky sa točila na KV
3. pri jeden z KV liniek - rezervácia druhého vozňa pre Molecku (Amosova myšlienka)
4. vybudovanie obratiska na Molecke a vznik novej linky (Mike-ova myšlienka)
5. Využitie "hríbikov", vybudovanie kaliforňana a
5a. nákup určitého malého množstva obojstranných električiek, ktoré by tu mali konečnú a prestávkovali by na "hríbikoch"
5b. využitie súpravy T3 "PX" ?
6. Výstavba električkovej trate na DD
Reakcia na: 810zssk #184376:
S tým že to by sa nepochybne využilo aj počas výluk, či už plánovaných alebo operatívnych. Ale tak holt, strategické plánovanie MHD v stredno a dlhodobom horizonte v tomto meste 0 bodov...
Reakcia na: Mike #184375:
Do by bolo samozrejme idealne 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.