Mily pane, uvedomte si prosim ze mesto (platitel vykonov) a jeho dcerska spolocnost DPB (prevadzkovatel dopravy) su tu prioritne pre svojich obyvatelov az potom pre turistov. Teda v prvom rade maju dbat na to aby domacim obyvatelom bola zabezpecena dostatocne kapacitna doprava, az potom riesit turistov. Toto som nikde inde na svete nezazil, ze by doprava na letisko bola nejak kvalitativne preferovana pred zvysnou dopravou. Ked tak islo o expresne linky s 4-nasobnou tarifou oproti beznej MHD
Tak ale ja si pod terminálom nepredstavujem to, čo je tam teraz (dokonca ani to, čo je na Patrónke). ? Ako problém vidím len linku 21, keďže sa nikde nedá dostať z diaľnice... na druhej strane by ale všetky smery, ktoré L21 obsluhuje, boli tak či tak obslúžené inými linkami.
Nic v zlom, ale kde presne pri Tescu Lamac vidis viac miesta na ukoncovanie liniek? Ja tam vidim dve mininastupista (ktore su vlastne jedno dlhe nastupiste) bez akejkolvek plochy na odstavovanie vozov.
V principe proti presunu toho prestupneho bodu nie som, ale potom treba aby tam stali aj Lajnsy a linky ako 21, 34, 83, atd... v oboch smeroch.. co jednak netusim ako by sa tam zmestilo a jednak v smere do mesta by to natiahlo jazdnu dobu.
V novembri 1988 začala premávku linka 220 (dnes 202), ktorá nahradila linku 20.
V apríli 1992 začala premávku linka 218 (dnes 201), vypravované na ňu boli sólo vozidlá.
Niekedy v rokoch 1993/94 bola zrušená linka 108.
Niekedy v rokoch 1995/96 bola zrušená linka 107, ku koncu svojho života premávali na nej sólo vozy po trase Čiližská - Šíravská - Estónska - Stavbárska - Komárovská -... - Šafko.
Linka 71 vznikla ako náhrada linky 115 (ktorá cez DH nikdy ani nepremávala), DH obsluhovala len jednosmerne vždy v silnejšom smere, zanikla pri reorganizácii v roku 2005.
Od apríla 2002 sú na linku 201 vypravované kĺbové vozidlá.
Linka 109 bola len prečíslovaná na linku 75.
Neviem presne kedy a ako, ale v priebehu doby bol posilňovaný interval na trolejbusových linkách, napr. dnešná 202 má v špičke (o sedle ani nehovorím) lepší interval ako pôvodná linka 20. A to za tých 25 rokov počet prepravených osôb dosť poklesol.
Aj podla mňa je nezmysel obmedziť rannú špičku na L96 cez prázdniny na 20 min. Práveže cez prázdniny by som čakal na letisku väčšie vyťaženie tejto linky. Ako rozumné mi pripadá prehodiť výpravu z L196 čiže klbáky na L96.No nárazový nápor pri prílete nemusia zvládnuť ani tie podobne ako tomu je aj u L61,ktorá chodí preťažená už pár rokov.
Trolejbusy zacali premavat na D.Hony v novembri 88 a nahradili L 20 zo Šafka. Možno máš pravdu ,ale určite patrila medzi prvé zrušené expresné linky. V histórii to nie je uvedené iba jej prastará trasa.Trasa Čilizská -Šafko nie.
No naposledy im zobrali ex. L115 /71/ a nahradili jemným posilnením L70 ,ktorá však D.hony obchádza.
Pravdu povediac aj čo poznám plno nešotoušov keď priletia do cudzieho mesta na letisko a majú batožinu tak neriešia aký typ autobusu im na to letisko príde či má 2 alebo 32 rokov, ide o to aby sa doňho dostali, netlačili tam, mali si kam položiť všetku batožinu a dostali sa do cieľa... teoreticky vo veľkej zime by sa malo v tom autobuse kúriť a vo veľkej horúčave by tam malo byť dobré vetranie...
Skúsenosť z Ba hovorí cca čo píše Valec, že ak teraz, počas sezóny priletí lietadlo a slušná časť cestujúcich sa naláduje do kĺbovej sorky na 61 (najmä s objemnou batožinou), ďalej po trase sa do tej 61 ľudia dostávajú už iba s veľkými problémami alebo aj vôbec... V prípade kĺbovej karosy sa tam vedia tak rozložiť, že až do konca trasy (resp. stačí po Trn. Mýto) tam môžu cestujúci stále pristupovať a zmestia sa..
Uz ta vidim, ako prides o nejakeho hlavneho mesta a radsej tam uvitas 25 rocne stare vraky miesto celkom novych nizkopodlaznych modernych autobusov, lebo tam je viac miesta na batozinu ?
Nechápem prečo majú niektorí jedinci pocit, že ľudia čo prídu do BA lietadlom potrebujú aby ich do mesta odviezli autobusy so zlatými kľučkami... Obzvlášť, keď väčšina letov je buď low cost alebo charter.
Mimochodom, tej Karose je viac miesta na batožinu ako v SORke alebo Solarise. ?
inak môj skromný názor je že Solarisy sú dostačujúce na 96tke, niekoľko odchodov je naplnených ale počas dňa je priemerná obsadenosť primeraná... vzhľadom na to že to vykonáva 2. DPA tak môžu tam byť iba staré Karosy, takto sú to aspoň nízkopodlažné vozidlá... problém je, že DPB tiež nezvesí autobusy z klinca a navyšovanie výkonov je akosi nepriechodné (už dnes ide do DPB 1/4 rozpočtu celého mesta)
Zrejme si bol vtedy ešte malý, ale v rokoch 2004 až 2006 takáto tesco zastávka existovala. Nemam pocit, za by sa to osvedčilo.
Imho páni, mhd má beztak nie chvályhodnú povesť a preto rušenie a delenie bezchybných a frekventovaných liniek ako je 21 len pre to aby nám Eú zaplatila šoto sen mi príde jemne úchylné. Ak chceme trolejbus, urobme celú dlzku liniek 21 a 63.
V opačnom pripade si mozete byť istý ďalším poklesom cestujúcich a rastom iad. Cestujúci by to nepochopili a veru by som sa im ani nečudoval.
Potom sa dpb moze chváliť výstavbou tratí a prázdnymi autobusmi, ale toto víťazstvo bude mať skor trpkú príchuť.
Linka 41 a 64 je tomu svedkom. A potom keď vypadne trolejbus na 64 tak vznikajú take hlúposti ako že autobusová 64 vyloží luedi na vozovni, ide sa otočiť na lovinskeho, prepne na 41, príde na vozovnu, otočí sa, náloží ludi, ktorých predtým vyložila a pokračuje na budkovu. Radosť byť cestujúcim.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.