Áno, ale v niektorých prípadoch máš spojenie len s niekoľkými prestupmi resp. veľkou zachádzkou... Keby šlo len o nárazy, tak medzi sviatkami môže byť špička redukovaná oproti prázdninám na všetkých linkách (ale zas nie na úroveň víkendu) a špičkové linky by nemuseli jazdiť vôbec.
Skôr posun popoludňajšej špičky voči bežnému času (v isté roky tak bolo). Je totiž dosť zvláštne myslieť si, že niekoho možno ráno do práce odviesť a popoludní nech si poradí ako chce.
Sa nezlepsi, lebo si ty povedal, ze ? To, ze tisic ludi hovori, ze sa zlepsi si vysvetlujes po svojom - aj tak nezlepsi - klasika, zvykli sme si. Co urobis potom, ked sa ceny nehnutelnosti naopak zvysia ? Najdes si zase akykolvek iny dovod, len to nebude tebou nenavidena elektricka, ze ? NIMBYsta a oportunista. Je jedno ci by si bol v ktoromkolvek inom meste EU - nemas sa proti comu branit sudnou cestou (jedine, ze chces pokracovat vo vysavani vasho rozpoctu poplatkami), kedze vsetky ciste straty co menujes by akykolvek sud zmietol zo stola ako neopodstatnene (zmarene investicie, komfort,...) kedze je kazdemu ihned jasne, ze si vyberas len to, co sa ti hodi. To, ze ma eletricka hlucnost je jasne, nenapadne ta uz taka hlupost ako to, ze inde (bus a ina cestna doprava) sa hlucnost potencialne znizi, ze. V celej Bratislave chodia najslabsi ucastnici cez elektrickove trate. Ta vasa Rovniankova sa coskoro stane prirodnou rezervaciou asi, vsetci spravne stromacsky naladeni potencialni kupci bytov vyhladavaju v strede Petrzalky priaznive zivotne prostredie, nikoho nezaujima, ze to bude blizko do obchodu..
To s tym nic nema. Na drvivej vacsine liniek je po 21:00 CP rovnaky v kladivka aj krizik. Posledne roky sa to tak nerobilo proste preto ze niekto skonstatoval ze to nema zmysel, ved predsa na Silvestra vecer dopyt stupa (s cim suhlasim).
Jedine co by malo zmysel je nepremavanie spickovych liniek poobede.
K tvojej poznámke k bodu 4: je to presne naopak. byt pri zastávke má vyššiu hodnotu ako byt v centre betónovej džungle odkiaľ je na každú zastávku ďaleko.
ale musím uznať že schválenie 3-člennej komisie 3 členmi, pričom zvyšní dvaja prítomní sa zdržali, mi v 104 bytovom dome príde mierne..... tragikomické ?
· Hluk v dôsledku existencie trate
· Vibrácie poškodzujúce stavebnú sústavu domu a znižujúcu komfort bývania
· Narušenie existujúcich peších a cyklistických koridorov cez Chorvátske rameno
· Zníženie hodnoty bytov (podľa odhadov o 10 až 15%)
· Vplyvy na životné prostredie
· Bezpečnosť prevádzky trate
Body 1, 2, ciastocne 3, 4 a 6 povazujem za vase neopodstatnene bludy. Taka elektricka (nova elektricka na novej trati) robi menej hluku ako hociaky autobus, ktory tam jazdi pod oknami. Ale za predpokladu, ze sa o tu trat bude mesto starat a nenecha vzniknut "vlnky". A robit hysteriu na zaklade "mozneho" hluku, ktory mozno ani nebude, je podla mna minimalne divne.
Bod cislo 2 povazujem za zly vtip - elektricka bude od vasho bytoveho domu 50-100-150 alebo viac metrov (nie som geodet a podla mapy to neviem odhadnut presne), bude mat pevne izolovane podlozie a bude stavana (aspon dufam) moderne. Nehovoriac o tom, ze prave niekde pri Rovniakovej 14 by mala byt zastavka (ak sa nemylim) co este spomaly elektricky a znizi ten "obavany" hluk a vibracie. To nie je naklady vlak so stovkami ton vahy, ficiaci rychlostou 100km/h okolo panelaku. Ci mate pocit, ze panelaky okolo trati ci budovy v centre mesta sa rozpadaju pre prejazd elektriciek? (A boli ste niekedy v nejakom byte pri elektrickovej trati? Ja ano a aj ked isli 3 elektricky po sebe, vobec som ich bez otvoreneho okna nezaregistroval)
Bod 4 - toto povazujem za najvacsi nonsens. AKYM klucom ste vyratali, ze zrovna ELEKTRICKA znizi hodnotu o 15%? Ja by som povedal, ze ak sa skulturni ta trava, co si tam nicite tymi "prirodzenymi" cestickami a bude tam zatravneny zvrsok elektrickovej trate, ze cena ostane ci pojde mierne hore (aj pre lepsiu dopravnu dostupnost). A teraz kto ma pravdu? Okrem toho nemam pocit, zeby 3 izbovy byt v Karlovej vsi pri trati mal nizsiu cenu ako 3 izbovy byt inde v KV dalej od elektricky.
Pri poslednom bode 6, pokial nie ste s prepacenim blbec, tak nema preco ta trat byt nebezpecna. Okrem par pripadov za poslednych rokov, ked ludia isli MIMO priechodu a nevenovali pozornost elektrickam, su nase trate bezpecne.
Teda úprimne neviem v čom je niečo také extra nebezpečné chodenie cez koľaje. Majú si d´vať pozor sám som od prvej triedy na ZŠ chodieval do školy aj zo školy sám. Cez niekoľko ciest a niekoľko električkových koľají.
V čom je dnes sieť lepšia? Preplnené autobusy s ktorým sa s Vyšehradskej (linka 95) dá dostať na Šafko za 22 min + zápchy, semafŕy a iné zdržania nech pomaly pol hodinu? Električkou to má byť za sedem. Keďže má mať preferenciu tak nech bude len "také zdrŽanie 3 min.) jazdná doba sa teda skráti približne o 66% Včom je to také zlé? Takmer celý život som býval pri električkovej trati. ˇUprimne hluk? aký V zákrute a v obratisku možno ale veď tá vaša Rovniankova sa nachádza ďaleko od nejakej zátačky. Určite je hlučnejší autobus jak električka (výnimkou zákrut čo Petržalka mať takmer nebude a v miestach na ktorých nieje cesta vôbec....
Nieje Vám trápne, že kvôli Vám → ľuďom čo sa dajú spočítať na jednej ruke príde o spojenie ďalších 100 000 potencionálnych cestujúcich?
Dostupnosť je výborná už dnes, takže sa významným spôsobom nezlepší. Očakávať užítok z tohoto titulu teda nie je možné. A aké služby v bezprostrednom okolí automaticky dostaneme realizáciou stavby električky? Správne, žiadne. Ďalšie služby môžu ísť len v dôsledku realizácie iných developerských zámerov ako je napr. Petržalka city. Lenže tu si mi kladieme oveľa väčší úžitok z priaznivejšieho životného prostredia.
Naopak, realizácia trate spôsobí zvýšenú hlučnosť, už v hlukovej štúdii (čo je len teoretický model) sa predpokladá prekročenie hlukových limitov a toto skonštatoval aj hygienik v stavebnom konaní. Emisná štúdia preukázala, že dôjde k prekročeniu aj ných emisných hodnôt, najmä ak sa bude realizovať aj Jantárová cesta.
Znemožnia sa pešie koridory krížom cez Chorvátske rameno a aj k tomu Kaflandu. To dostupnosť existujúcich služieb práve naopak zhorší. Často pre najslabších účastníkov - pre deti každé ráno a poobede z/do školy, keďže naša ulica patrí do spádovej oblasti ZŠ Tupolevova.
To znamená, že okrem značného zníženia komfortu užívania nehnuteľnosti, zníženej dostupnosti sa zníži hodnota nášho nehnuteľného majetku, čiže ak by sme ich chceli neskôr predať, tak o cca 10000 EUR menej za trojizbák ako je tomu dnes. Zároveň presunutím do lacnejšej kategórie sa zmaria naše niekoľko desaťtisícové investície do domu, aby bol plánovite drahší ako iné a teda aby u nás bývali len tí, čo si to ozaj môžu dovoliť a následne si to budú aj vážiť a k draho nadobudnutému bytu adekvátne pristupovať.
Ja nevidím jeden dôvod, prečo by sme mali na niečo takéto pristúpiť a akceptovať to. Navyše keď mesto a jeho predstavitelia sa chovajú arogantne, nejavia záujem s nami seriózne jednať a dohodnúť sa aj keď takéto ponuky z našej strany boli, ale len z pozície úradníckej nadvlády nás tlačiť niekam, kam nechceme a na čom sme v čistej strate. Nevidím jeden dôvod, aby sme sa takémuto niečomu nebránili aj súdnou cestou. Veď a kvôli tomu sme pred pár rokmi vstúpili do Európskej únie. A snažíme sa zo Slovenska spraviť demokraciu západného typu.
Zarážajúce však je, že ten nezáujem je aj zo strany mesta Bratislavy, ktorá v našom dome vlastní 3 byty a teda ak by si mesto uplatnilo hlasovacie právo, situácia mohla byť iná.
Treba priznať, že nízka účasť bola prekvapením, ale je to trend posledných rokov, kedy si ľudia už zvykli, že robíme to, čo máme a že vyvíjame aktivity aj v tomto smere, keď už na tému električky/NSMHD bolo za existenicu tejto kauzy dokopy 5 uzneseni. Ludia uz teda mozno to chapu ako ze je to jasne a davno dane.
Samozrejme, sme zivy dom a mame iste vyvojove fazy a svoje problemy a prilezitosti a veci,ktorymi sa musime prebojovat.
Dolezity je ale pravny stav a ten je ten, ze sa pripravuje zaloba. Predpoklada sa jej podanie na prislusnom sude v priebeh buduceho tyzdna.
Posledné 3 roky to nebolo, lebo 31.12.2013 bolo v rámci víkendu, tak premávka denných liniek bola ukončená štandardne podľa CP pre víkendové dni.
Tento rok (podobne ako predtým), kedy vychádza 31.12. na utorok, bude premávka ukončená skôr. Pozri si v archíve spätne premávku niekedy okolo roku 2007, 2008 tuším bola tiež premávka denných liniek ukončená o 21.00.
a podľa čoho potom jazdili prvých osem mesiacov ?????
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.