Osprvedlňujem sa za urážky to som trochu vypenil, ale unavuje ma počúvať ako sa niečo nedá. Na dispečingu sa rozhodne nezamestnám nakoľko som študent informatiky a popri štúdiu to nestíham. Podobné situácie pravidelne simulujeme v skole na oveľa väčších sieťach a nemyslím si že by to bol problém nakoľko tu sa dá spolahnúť aj na vodiča že sa vie rozhodovať. Samozrejme ak to nieje vina dispečera a má nebodaj príkaz zhora električky nechať stáť v kolóne tak sa dispečerom ospravedlňujem a nadávky adresujem vedeniu DPB.
po prvé najskôr sa nahlási nehoda, po druhé sa robí až opatrenie, ak je to počas špičky, tak minimálne 1 elina z každej linkyktorá prechádza sa dostane do kolóny, lebo to nie je až tak dlhý úsek a troška to trvá, kým nieoč začnú robiť
Čo keby si namiesto vypisovania sa išiel radšej zamestnať do dispečingu a osobne sa angažovať do toho, keď je to naozaj také, ako píšeš, jednoduché? Lebo vidím, že rozumu máš na rozdávanie, už to len pretaviť do praxe, nech je už konečne všetko ako má byť!
A ty v ktorej rozprávke žiješ? ? Tu to funguje opačne, napr. min. týždeň Dúbravka, nehoda s chodcom a veselo sa kopilo a kopilo, ešte aj tá nová na skúške tam uviazla...?
Už sa mi druhý krát stalo že po nehode v centre mesta stojí neúmerné množstvo električiek odstavených napriek paralelnému vedeniu tratí. Toto je stav s ktorým treba niečo robiť. Včera 28.1. idem podvečer L5 smerom do Rače. Na križovatke Kolarovo nam / Obchodna sa v smere do centra zrazila električka s autom. A teraz som rátal až som narátal 6 električiek stojacich bezradne pred STU a ďalšiu L8 ktorá tam smerovala. Toto sa nemôže jednoducho stať! Tam môžu čakať tak max 2 vozy. Predstavujem si to takto. Vodič samozrejme nahlási na dispečing že búral. V tom momente má dispečer celí úsek medzi floriánskym a poštovou uzatvoriť a presmerovať spoje inam. L1 miesto doprava odboci smer blumental-> stočí sa pred justičákom-> kamenné -> snp -> vysoká. L5 blumental-> americke -> snp -> vysoka. L8/3 Točí opačný oblúk centrom podla toho ktorá kolaj je volná. Také jednoduché! Stačí aby na poslednej plánovanej zastávke vodič cestujúcim oznámil odklon tak ako sa to robí u autobusov ked niektorý most stojí kvoli havárii. Treba len trochu rozmýšlať páni na dispečikgu ludia ktorý vám za dopravu platia vonku mrznú a nemajú ani šajnu prečo električka nejde. To je ďalšia vec na všetky postihnuté zastávky má okamžite štartovať auto a oznámiť čakajúcim že spoj nepríde to je tiež také ťažké? Druhý prípad bola búračka na super hyper interkontinentálnej zastávke blumentál. Samozrejme že všetky prichadzajuce stroje sa nadrbali sprepacenim až za vyhybky čo nieje až taky problem ked za vami nikto nieje ved cuvat eliny vedia, miesto toho aby odbocili. Racianske spoje smerom na justicak a ruzinovske smerom na vinohrady/ vozovnu krasnany ked sa mohli otocit a obsluzili by ason nejakych cestujucich. No jednoducho vodiči a dispečeri zapojte tie štuple na krku čo tam zjavne mate len aby vám do krku nepršalo.
tak tým pádom by bolo reálne pouvažovať nad nejakým iným premostením ešte, lebo ako je to síce pekné že šalina do petržalky ale ak sa stane nehoda je petržka v prdeli, čo nechceme, tak minule som sa zamýšlal, kde by bolo len takto to riešiť čo sa týky prepravných prúdov ale aj mista kadiaľ viesť trať
Ano, teoreticky, v trasovani cez tunel by to dokazalo odlhacit celu vetvu petrzalskych, pri trasovani po nabrezi mozno aj tu 28 ciastocne. Uvidime pri skutocnom trasovani, aku moznost vyberu. V kazdom pripade, v povodnom zneni mala byt linka 1 sucasne docasne ukoncena na NLS, a po dokonceni vetvy do Pe mala byt 1tka tahana tam. Nova dogma smerovania do KV je zaujimava, ako som vravel, mne osobne a aj zo sotohladiska sa vyborne hodi, no tento smer akokolvek len tazko odbremeni nosne busy z Pe.
Ono hlavny problem je kratkost useku v Petrzalke - kebyze ti jazdi Janikov dvor - Safko - SNP - Kapucinska - KV tak nahradis ciastocne L83/84/93/94 po Zochovu a pomozes odlahcit L28 v smere do KV.
5min takt v priapde vozby na stanicu = nahrada 95+93 - realny smer cestujucich
8min takt v pripade vozby na KV, kde ide minimum ludi, nema nejaky extra vyznam, a najdolezitejsie E vozy v BA (NP) budu teda jazdit prakticky nevyuzivane. V principe DPB islo o to, vypomoct DD smerom do centra (Safko) a to iste, kedze 95 jazdila na safko, pre PE. Problem je, ze z 95 2/3 vystupuju na apolle (prestup na ine linky smer ruzinov) ci na landererovej (pesi presun do oblasti niv). To malo, co vyskakuje na malej scene (safku), NLS, moste SNP su skor iba zbludile duse. Prakticky sa jedna prevazne o ludi z Petrzalky - Farského. To, co byva dalej vo vnutrozemi petrzalky ide 83, ci 84 (ovsiste) do centra (Zochova-Hodzko-SAV). Tam ide realny prepravny prud. A nosny system - elektricku chcu nasmerovat zas len na zaciatok centra. Bez prestupneho terminalu (trebars safko) kde by sa dali osedlat aj linky smerujuce inam (so stastim bude 4tka cez safko, a 1ka cez jesenskeho, mozno s velkym usilim obe cez safko) co je celkovo dost nevhodne, nakolko sa vacsina zvezie 1-2 zastavky, a zas prestupi na iny spoj. Ale Petrzalska salina sa zatial bude naprazdno viest 2/3 trasy smerom do KV, kde nikoho nebude brat.... Takze preto som narazal na to, ze trasovanie je nevyhodne a zbytocna blbost. Ale ak uz sa radni pani rozhodli, ostava doriesit, ci to tocit na poddimenzonaej KV, alebo upravit molecku.
však sme čítali že DPB chce urobiť linku petržalka-karlova ves(dúbravka) tak aký 5 min. takt?.. normálne 8minútový pre linku 1 na stanicu a asi to bude linka 6 alebo také dačo, tak bude 4minutový interval čo je krásne
Ano, to bolo jedine, co som (ne)spomenul, ze prakticky sa tym eliminuje moznost vyrovnania casu. Ovsem, ono, prakticky, na odstavnych aj tak sa zmesti iba jeden voz, co by umoznilo mat maximalne prestavku podla taktu, cize 8min vyrovnavacky. Takze aj tak, ak voz bude mestak co i len 5minut, uz bude odchadzat s meskanim. Takze prilis velky rozdiel to nespravi. Navyse, ak meska jeden, meskaju aj zbyle, takze takt ostane zachovany. Jeidne sa ti posunu casy podla GSM. nic viac. Tato moznost bola len vystrelom do tmy, ako by sa to dalo nekonvencne spravit bez nutnosti zmeny CSS, zasahu a stavebnych prac priamo v krizovatke Molecova a inych hluposti. Samozrejme, pevne verim v realie, ze sa magoriat s DPB vzchopia, postavia tam kvalitnu odstavku, terminal prestupny (ak bude sucasny prestup E+T na hrane molecky, potom vznika problem znovuzaradenia Tr na odbocenie, cim sa aj tak bude musiet prekopat cela CSS, takze by sa dala vlozit uz aj ta prechodova kolaj. Navyse, ten prejazd elebimbam nebude kazdou vlnou, ale raz za dlhsi cas, 8min v spicke, v sedle ci cez vikendy aj viac. Preto robit tragediu, ze raz miesto aut iducich z DD smerom na KV a aut od pumpy shell (lidlu) pokori elektricka nie je ziadna tragedia.....stejnak tam odbaca na cyklus 1-2-3 auta. V spicke!
Šanca sa blíži k nule. Všetky použiteľné diely z neho sa už použili v iných vozoch...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.