Pritom keď súčasné riešenie RM presadil po svojom nástupe k "dopravákom" bývalý vodič trolejbusu, známy pod prezývkou "policajt" (6207 si ho možno bude pamätať) a vyhubil väčšinu ľavých odbočení, bolo to neuveriteľné zväčšenie priepustnosti križovatky a eliminácia kolón.
Ja si ešte pamätám, ako sa odbočovalo doľava nielen zo Šancovej od RM do Mýtnej a z Legionárskej do Mýtnej, ale aj zo Šancovej od Hbf. do Račianskej (cez J-Hook najprv smerom do Legionárskej a potom na úrovni kríženia s "Radlinskou" ) doľava na Račiansku. Nekonečné kolóny už pri vtedajších neporovnateľne nižších intenzitách dopravy.
Ten problém tam spôsobuje to, že ešte stále sú policajti poslednou inštanciou riešení dopravy, pričom by mali len kontrolovať súlad dopravných riešení s legislatívou. Až mi zle prichádza, keď počujem v Česku volanie o návrat k tomuto modelu.
Úplne by stačilo, aby v inkriminovanom smere nebola zelená rovno spolu so zelenou doľava. Napr. išli by rovno oproti sebe oba smery a potom doľava oproti sebe. A vyriešené. Ale toto neprešlo.
A odbočuje sa na Račku aj zo Šancovej od Trn.mýta doľava do Radlinského i zo Šancovej od hl.st. doľava na Račiansku. Že sa tým blokujú vozidlá idúce rovno, trúbi sa, ignorantovi predpisov to zjavne nevadí. No a polícia nikde!
Ešte si zabudol na výjazdy IAD z nadzemnej garáže pred nástupišťom L21/40, kde je prikázaný smer doprava, z ktorého sa ale nedá dostať smerom na Šafárikovo nám., tak vodiči v pohode jazdia aj doľava.
Ale po tom, ako je na Račianskom mýte už dlhodobo bežné odbočenie do zákazu z Račianskej doľava do Legionárskej a minule som za pol hodinu videl dvoch borcov, ktorí odbočovali aj z Radlinského doľava na Šancovú smer hl.st. (cez koľaje a protismer), rovnako ako sa bežnou stáva jazda 2s po naskočení červenej, tak nejde len o diletantské riešenia, ale aj o narastajúcu ignoráciu predpisov všetkými účastníkmi premávky.
Celé Mlynské nivy sú jeden obrovský fail pokiaľ ide o dopravné riešenie a jeho bezpečnosť. Pravý vjazd do garáže medzi zastávkami Košická a Autobusová stanica je brutálne nehodové miesto, kde vodiči áut odbočujú do garáže z pravého jazdného pruhu priamo pred v buspruhu idúce trolejbusy a autobusy. Buspruh pred križovatkou s Košickou je tak zalomený a úzky, že sa doň nezmestíš, ak sú vedľajšie jazdné pruhy obsadené autami. Výjazdy z podzemných garáží pravidelne cez štyri jazdné pruhy, tam sú tiež denne kolízne situácie.
Po dodaní nových trolejbusov TNS12 sa uvažuje o spojení 41 so 44, takže ak sa tieto dve linky spoja tak áno, dovtedy tam budú jazdiť len začínajúce/končiace 71 a 72.
Chcel by som sa spytat, ci bude niekdy opatovne obnovena pravidelna prevadzka trolejbusov na trati Hrobonova - Prokopa Velkeho - Voz. Hrobonova... ? Dakujem
Predpokladám, že pravý doľavaodbočovací s ľavým priamym. Ale mne to beztak hlava neberie - keď sa tam zmestia štyri pruhy pred svetlami, prečo sa zrazu nezmestia v samotnej križovatke? Nie je to "len" o tom, že autá idúce v ľavom krajnom odbočovacom pruhu idú príliš naširoko - a autá v ľavom priamom to isté? Teda stačilo by upraviť vodorovné značenie tak, aby viedlo autá najmä v tomto kolíznom smere, a nekresliť tam vodiace pruhy pre ostatné vetvy, kde problém nemám veľmi prečo nastať?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.