A ty si ďalší, čo to má popletené. Počet náprav do ceny dopravnej cesty vôbec nevstupuje. Kalkulačku ceny dopravnej cesty najdeš na webe ŽSR v sekcii Marketing.
rasto.f, :ty to máš s tou ekonomikou trochu popletené. Regiojet nefunguje na báze prímestkej dopravy, tak klasicky ako Sl, alebo DPB. On funguje na báze ŽSR. Regiojet podpísal zmluvu vo verejnom záujme s ministerstvom dopravy, kde sa dohodli, že odjazdia podľa grafikonu, ktorý máju na trati 131 určitý počet vlakokilometrov ( zmluva visí na stránke MD ). Cena sa počíta nasledovne, na počet plánovaných vlakokilometrov dostane dotáciu podľa presného prepočtu podľa zmluvy, následne dostane dotáciu na prepravu osôb ( študenti, dôchodcovia , invalidi a podobne ) štát im tak ako ŽSR doplatí za bežnú cenu lístka, to všetko im platí štát, to znamená čím viac cestujúcich tým väčší zisk. Pozor, ale sú tam aj položky, ktoré musí RJ platiť ŽSR, a to za dopravnú cestu a réžiu. Najväčšia položka je položka to koľko má vlak náprav,čím viac náprav a čím viac súprav spojených dokopy tým drahšia cesta pre regiojet, malý vlak nastriekaný tak že ľudia stoja, veľký zisk pre RJ.
Prímestká doprava je robená iným spôsobom, jednoducho povedané, podľa plánu obslužnosti tzv. ročný plán dopravy, dostanec vozo a miestokilometre na prevádzku. s prepočítavaním nákladom na jednu jednotku v € a tie máš na celú režiu. Dohoda uvádza, aký typ vozidla máš prevádzkovať, koľko krát za deň a v akých intervaloch máš premávať a za jaku cenu. V dotácií sú už zahrnuté zľavy, zlavy sa vykrývaju z uvedenej dotácií na kilometrre a nie z verejného záujmu, peniaze platia VUC,, alebo mestá.
A ináč pre ŽSR a RJ stanovuje grafikon, čiže odjazdenosť ,vyššia autorita na ministerstve dopravy, ktorá túto povinnosť presunula na ŽSR a MD to potom grafikón schváli.
Chlapče, vidno, že nemáš poňatia ako funguje ekonomika dotovanej (prímestskej) dopravy. V prípade trate 131 a vozidlového parku aký tam je, platí, že príliš veľa cestujúcich je viac na škodu ako na osoh. V špičke potrebuješ kapicitné posily, ale tie nemáš šancu zaplatiť z tržieb cestovného. Alebo si myslíš, že bezplatní študenti a penzisti ti tú súpravu zaplatia?? O tom, že je to problém vedia stovky cestujúcich na tejto trati, ktorí cestujú denne ako v dobytčáku...
Tá vrakunská zastávka má 1 kozmetický problém - do GVD bude neskutočný problém zapracovať, aby tu vôbec vlaky zastavovali, lebo kapacita trate a križovania.?
ak budu tie stroje vytazene, tak sa im to oplati. 25 tis € zarobit mesacne asi nebude problem pri tych mnozstvach cestujucich co maju.
niet zisku bez investicii.
V smere z/do Dubravky je prestup nadalej mozny na zast. Most SNP (okrem tohto vikendu), pre prestup na ostatne smery je vhodnejsoe vyuzit ine linky z Petrzalky.
Od dnes (4.7.2015) je výluka električiek na úseku Jesenského-Chatam Sofer a nikde som sa nedočítal o náhradnom riešení prestupujúcich Petržalčanov z linky 95 na elktričku oboma smermi. Alebo to DPMB nerieši, pomôžte si, Petržalčania, ako viete?
Nie, nehlasovali, vobec sa o nej na danom zastupitelstve nehlasovalo. To ze vynimka bude platit len do zavedenia III. etapy bolo schvalene uz v minulom volebnom obdobi.
Tu sa strašne dlho pripravuje výstavba, odkladá sa všetko... strašné. Inak mohli by to v tom roku 2020 už potiahnúť ďalej a nezakončiť to zasa na Astronomickej.
Účelom navrhovaného zámeru je modernizácia Ružinovskej radiály, ktorej základnou požiadavkou je zvýšenie kvality priepustnosti a prepravnej výkonnosti električkovej dopravy. Cieľom modernizácie električkovej trate (Ružinovská radiála) je nahradenie zastaraných a opotrebovaných konštrukcií električkovej trate za nové a progresívne prvky ako aj realizácia nových prevádzkových zariadení a technológií na zvýšenie kvality prepravy cestujúcich. Modernizácia električkovej trate bude vykonaná v úsekoch:
a) Americké nám. - Karadžičova ul.,
b) Záhradnícka ulica – od zastávky Slovanet po začiatok obratiska Astronomická ul.
Obratisko na Astronomickej ulici bude modernizované v rámci samostatnej stavby v nadväznosti na pripravovaný prestupný uzol so železničnou zastávkou. a vykonajú sa stavebno-technickými a organizačno-prevádzkovými podmienkami a požiadavkami.
Predpokladaný termín začatia a ukončenia činnosti: cca 2017– 2020
na L6 budu nasadene nove obojsmerne elektricky, na zast. MOST SNP bude zriadena specialna vyhybka a tak nebude treba ziadne obratisko
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.