Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ja len tolko, ze Beus jazdi perfektne. Dnes bol egoista a mal Ego (7943+7944) - inak, mne sa ta reklama celkom paci.
Inak prajem mnoho šťastných kilometrov nášmu zácvikárovi Beusovi. Dnes som sa viezol a jazdí super!
Andy> Keby si jazdil s 15TrM, určite by si vedel, že blokovanie sa dá ako u T6 vypnúť.
NR> to maju len 90 autobusov ? Velmi dobre viem co znamenaju tie cipove karty. Okrem nevyhod (meskania, viac nakladov pri pravidelnom cestovani) to ma aj vyhody. Vyssie vynosy dopravcu a v clanku spominane sledovanie prevadzky. Potom mozu lepsie rozhodovat, kde treba ubrat voz, kapacitu a kde zas pridat, ci zmenit interval.Tak im treba. Nemali experimentovat s nastupovanim prednymi dverami. Cestovalo by sa rychlejsie a nadalej pre dopravcu neefektivne ako doteraz a niekde dokonca navzdy 😞
Vazena pani Sedlakova, zlavy pre dochodcov v case sedla (cas medzi rannou a poobednou spickou) v Bratislave SU. Existuje totiz predplateny cestovny listok pre dochodcov tzv. "Special", ktory je lacnejsi, a plati len v sedlovom case.
Batohy dolu z chrbta - moj osobny nazor je taky, ze studentom je to jedno (ja si batoh davam dole, aby bolo jasne :-)) a tym padom sa nic nevyriesi. Zalezi od slusnosti.
Dvere na celej strane voza: kliknite si na tento link: Ykarus Doors.
checht, studentov s batohom treba pustit si sadnut, potom si daju batoh na kolena a hned je viacej miesta 🙂
Mam dotaz. Preco by nemohli fungovat zlavy pre dochodcov napr. tak ako v Nemecku. Tam maju cestrovne zdarma zeny od 60 a muzi od 65 rokov, ale len v case okrem rannej spicky od 6,00 do 8,30 hod. kedy platia normalne cestovne. Myslim, ze by to dost odlahcilo rannu dopravu.
Tiez by mozno pomohol napis, aby si studenti aj ini davali batohy dolu z chrbta, cim by bolo viac miesta. A este sen - nemohla by mat elektricka na celej strane vagona len dvere - vsetci totiz stoja najradsej pri dverach. Inak prajem pekny den.
Mam dotaz. Preco by nemohli fungovat zlavy pre dochodcov napr. tak ako v Nemecku. Tam maju cestrovne zdarma zeny od 60 a muzi od 65 rokov, ale len v case okrem rannej spicky od 6,00 do 8,30 hod. kedy platia normalne cestovne. Myslim, ze by to dost odlahcilo rannu dopravu.
Tiez by mozno pomohol napis, aby si studenti aj ini davali batohy dolu z chrbta, cim by bolo viac miesta. A este sen - nemohla by mat elektricka na celej strane vagona len dvere - vsetci totiz stoja najradsej pri dverach. Inak prajem pekny den.
HURAAA! TAK PREDSA MA V AGENTOVI.SK NEODRBKALI ZE O DVA TYZDNE TO BUDE ZRECENZOVANE!
Lebo mam colorovsky syndrom a to - ked stlacim tlacitko odoslat tak mi napadne dalsia vec a keby som to zastavil tak by to bolo blbe lebo by tam bola aj cast toho 1. prispefku.
COLOR> A 15TrM ma tiez vraj blokovanie, hlavne ze minule sa jeden rozbehol asi 20km*h^-1 a potom zatvoril dvere... 🙂
COLOR> A preco nemozes to vsetko napisat do jedneho prispevku??????
Este k dveram> Jednej suprave Tic-tacu sa podarila pekna vec: zo zastavky Kamenne nam. isla az po Redutu s otvorenym kridlom strednych dveri. A pred tyzdnom sa nejakej T6 tiez nepodarilo zavriet jedno kridlo dveri, zakopol to nejaky chlapik...
Len neviem ako to, ze sa tie vozy potom pohnu. Co nemaju blokovanie?
A cital som v jednych novinach pred casom, ze nejakeho vodica vyhodili, lebo zo zadnych dveri Ikarusu vypadla zena a rozbila si hlavu. A vodic argumentoval tym, ze kontrolka zhasla. Smola, padak dostal aj ak.
V piatok, tesne po tom co som odisiel z netu som uvidel, ako na Racku nabrala 7107 spriahadlom dajaky pick-up, uz som nestihol napisat sem...
#4784 - to iste je aj na oboch smeroch na Zochovej, je to velmi pekne.
Andy: dovodov zrusenia trate po sancovej je asi viac:
- prestavba krizovatky sancova - stefanikova
- podpora automobilovej dopravy, teraz idu eliny po vedlajsej ulici a nezavadzaju autam
- mesto sa rozvija skor na vychod, mozno bola snaha skratit cestu tymto smerom
- nova zeleznicna stanica ma(la) byt vychodnejsie, eliny by pokracovali v smere na stanicu od krizovatky zilinska-stefanovicova rovno na sever (teda 45 stupnov doprava)
- stefanovicova + starohorska je tzv. priecna os, malo to byt urcite centrum a zaroven dopravny prietah mestom (zhruba smerom k autobusovej stanici)
d3k0: 21Ab sa tusim vyraba tak isto ako 21Tr, vsak to je tusim na www.skodaostrov.cz...
tbc #4847: Takych inzeratov by bolo...
ALL: Preco vlastne zrusili elektrickovu trat na stefanikovej?
Ano, trat ktoru spominas tam nemam, pretoze by tazko mohla vies na povrchu a kazda trat tahana pod povrchom vyrazne predrazuje projekt. Mojou snahou bolo vytvorit nieco, co keby sa rozumne dotvoritli, tvorilo by seriozny protiprojekt voci projektu spolocnosti metro bratislava, akurat ze ja nie som schopny doplnit to tak, aby to mohlo splnit ucel konkurencneho projektu. Bol by som rad keby sa niekto pridal, na takyto ciel, ukazat vyhody, nevyhody, tak metra, toho mojho projektu, napriklad aj toho tvojho,; zmeny rozchodu a podobne. Detto je to brane ako husta siet s vacsim poctom liniek, ale prepokladam vyskyt maximalne 3 liniek na jednej radiale a akurat v centre by to bolo hustejsie. Na zhustenie siete by nebolo od veci vybudovat aj zabezpecovacku, da sa ist potom aj pod 90 sekundovy interval medzi vozmi. Vyriedenie zastavok je samozrejmost, ale nie je to dopodrobna dopracovane v tom mojom dokumente, tak ako aj kopa inych veci. Ak by si chcel robit aj velky nakup vozov na 1000mm tak cena by bola porovnatelna s 1435 pri seriach radove okolo 1000 kusov a viac (moj odhad) a tak narazovy velky odber vozov v priebehu neakeho roka az troch nepredpokladaj ze mesto unesie. (totiz ak zoberies polovicnu seriu, zaplatis za vyvoj raz tolko. a kym pri plateni za vyvoj pri 1435 ti pomoze dost vela dalsich DP ktore budu kupovat tie iste vozne, na 1000 je tych DP pomenej.) Tie dvere na "lavej" strane vozna v urovni podlahy nie su zly napad, ale asi ako schodnejsie vidim postupnu obmenu vozov za nizkopodlazne (v com je dost limitujucim faktorom prave rozchod - netvrdim ze nie su vozy, ale je ich menej a su vyrazne drahsie, - tak ako znizenie podlahu zvysuje jeho cenu, tak jeho cenu zvysuje aj zmensienie rozchodu) Detto je dost vyhodne mat obojsmerne vozy, odpada ti nevyhnutnost budovania obratisk... a dokazes obratit voz aj uprostred radialy, staci ti k tomu kolajova splietka. Velku vyhodu to ma pri neplanovanych vylukach, ale aj ked potrebujes posilove vozy v spicke, nemusis tahat vsetky vozy dokola po celej linke ale niektore otocis skor (praktizuju to napriklad v prazskom metre).
Jasne ze je treba viacero nazorov, ale bolo by treba dat sa aj dokopy a skusit vypracovaty seriozny projekt....
si:
a este jedno: Ty ten tvoj navrh (asi) beres ako hustu siet s vacsim popctom liniek. Ja som chcel vytvorit system s co najmensim poctom a hustymi intervalmi (prestupy ako pri ozajstnom metre/rychlodrahe). Povodne som mal 6 az sedem liniek. Potom som to dal na stol D3k0-ovi, Mike-ovi a inym ludom a ty zacali hovorit: Preco nieje linka odtial tam, a odtial tam, etc... Nakoniec to skoncilo na pocte 10 liniek, iba tesne pred hodem na web sa to prerobilo a kydla sa tam aj linka 11.
Si:
ano, chybaju prepojenia medzi radialami, to je fakt. Povodne som aj jednu linku mal, ved kym som to dokoncil, tak sa to vickrat zmenilo - a zassadne. Taktiez je zranitelna aj petrzalka, lebo je spojena iba cez stary most. Ale napriklad v tvojom navrhu mi chyba prepojenie HLST. Trat cez Sacovu alebo Stefanikovu ulicu by bola urcite zmyselnejsia ako po Starohorskej, ale ako si uz hovoril, ty mas iba povrchovu elinu. Ja to kombinujem s metrom. A ta rychlodraha je vlastne obycajna elina, ale na samostatnom telese s mimourovnovym krizovanim. Konflikt 1000/1435 mm: Mame na to odlisne nazory, ale mas pravdu, ze cena vozidiel je vyssia. Ja si vsak myslim, ze keby sa podpisala nejaka zmluva na dodavku vacsich serii (a to aj bude treba - vozovy park nam starne...), tak by cena mohla ist aj dole.

V kazdom pade si myslim, ze cim viac narozov, tym lepsie. Kazdy z oboch prejektov ma nieco do seba. Hlavny rozdiel medzi mojim a tvojim projektom vidim v tom, ze ty elektricku chapes cisto ako elektricku, pricom ja idem aj dalej a vidim ju aj pod zemou a na rychlodraznej trati (vo svete to v pohode takto slape). Ak sa mylim, tak sorry. Inak ak by sa ti chcelo, tak mozes k tomu tvojmu projektu aj trochu detailnejsie popisat, ako si to predstavujes (vozidla, polohy zastavok, etc, ...)

drink:
to niesu dvojstranne elektricky, su jednostranne, ale kvoli urovnovemu nastupu som dal na lavej strane dvere vo vyske podlahy. Inac, uz mi viceri ludia za to vynadali, ze to je sprostost. Ja sa nehadam, ale je to mozne riesenie, ako vyriesit problem nastupu urovnoveho a aj klasickeho. Ak budem mat cas, mozno napisem pokracoani toho sci-fi, ale uz so skutocnymi obojsmernymi vozidlami. Urovnove nastupovanie bude potom posuvnymi (sklapacimi) schodmi alebo nebude vobec - nizkopodlazne vozidla. Na rozchode 1000 to necham, ved aj tam existuje dost vozov.
Pozrel som si scifi o rozvoji elektriciek - dobry zaciatok. Keby to nebolo take maximalisticke, nemuselo by to byt scifi. Jeden navrh - dopravne napojenie zony Pribinova (nove SND) - co takto elektricka Safarikovo nam - Pribinova - Kosicka - Ruzinovska? Tie "dvojstranne" elektricky sa mi velmi zepozdavaju.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.