Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
West: sice nie som proti zmene rozchodu v BA na 1435 a myslim ze by to malo kopu vyhod, ale poruchovost podvozkov s tym nema nic spolocne. To mnozstvo poruch v roku 1987 nebolo sposobene tym ze tie podvozky su "len" 1000mm, ale tym, ze pocas udrzby v rokoch predchadzajucich boli odmontovane kryty z motorov a neboli namontovane nazad (co za normalnej prevadzky nesposobovalo ziadne problemy), ale ked vela nastezilo, sneh sa dostal aj do motora, navlhlo mu vinutie a motor zhorel...
West: No. A dovod tej vyssej poruchovosti ?
Martin: No je to tak. Aspon co sa Bratislavy tyka. No a co sa toho vidieku tyka, tak s TYM prave ma slovensky vidiek problemy - vraj dostavaju malo prispevkov od EU. Takze nie je to celkom transparentne podla mna. Ale to uz nie je debata tykajuca sa MHD. Ale v podstate sme sa zhodli na tom, ze pre BA by MOMENTALNE asi bolo najvhodnejsie rozsirit elektricky a aj na nich skusit budovat hlavny nosny (a najrychlejsi) system.
Inak fakt Ta obdivujem a vidim, ze sa vyznas ! 😉
Nazdar. Dosť často sa tu stretávam s diskusiou, ktorý rozchod je lepší. Či 1000 alebo 1435 mm.Ja som dnes dotsal do rúk knihu 100 ROKOV ELEKTRIČIEK V BRATISLAVE a dočítal som sa toto:"11. január 1987- Veľké množstvo snehu sposobilo aj vysoký počet porúch na elektrickej vyzbroji.Bolo poškodených vyše 150 trakčných motorov. Pri analýze porúch za účasti odborníkov zo závodu ČKD Trakce vyplynulo že poruchovosť motorov na podvozkoch rozchodu 1000mm je vplyvom poveternostných podmienok (sneh, voda, dážď) trojnásobne až päťnásobne vyššia ako pri podvozkoch s normálnym rozchodom.Použili sa údaje z miest Bratislava, Liberec a Erfurt v zime 1987." Nie je to velke plus pre 1435mm.
Juro> poslal som ti to mailom o niektorych vozoch, dufam ze na spravnu adresu 🙂
Co jsem četl, tak město Bratislava má 95% HDP ze 100% průměru životní úrovně EU a Praha 125%. Tudíž prý tato dvě města z uchazečských zemí do přijetí EU nemají právo žádat o dotaci. Takže jsi mě překvapil, že EU chce dotovat Blvu? Já měl za to, že chce vyrovnat propastné rozdíly mezi venkovem a hl. městy. Když je životní úroveň mimo Prahu sotva 50% tomu co je v EU a v Praze je o 25 % vyšší, tak si myslím že to je dobře.
d3k0-je mi luto ze som svoj prispevok zaradil par minut po tvojom ale naozaj to nebolo umyselne nakolko som nevedel ze taky prispevok sem v dohaldnej dobe pripudne.

Zaroven dakujem vsetkym kulturnym ludom za podrzanie urovne tohoto fora.
Kua, pani, ale mohli by ste si to vykecat mailom plz? Clovek sa tesi - aha, novy prispevok - a ... a potom sa uz netesi. ;-)) Pripadne mam navrh pre webmasterov: Co takto spravit filter na to? Kto nechce, nech nema... :o)
KLF: A chapes aj, preco to ta vlada robi? Nic dobre im z toho, ze ten prispevok drzia nevzide - jedine ze by radost z toho, ze ked sa oni nemozu na tom nabalit, my obycajni ludia sme uz totalni chudaci... :-((( Na druhej strane sa bojim, ze by to dopadlo ako s peniazmi na metro: Jediny hmatatelny vysledok je 1 (slovom jeden) tunel - zo statnej pokladnice do vrecak volajakych chumajov (s prepacenim). (Aspon ja mam taky pocit.)
Pepino; drz **** konecne... Nikto ta necita okrem mna.
KLF: uz to konecne pochop! Stretavam sa len s tymi, ktori mi za to stoja. A nemienim sa k tomu uz buducnosti vyjadrovat. A nevyhrazaj sa, je to pod moju uroven. Ked chces niekomu nieco napravat, chod do DPB a na magistrat. Ale tam by si asi daleko nepochodil.
Martin: pisal som, ze BA ma skoro 600000 (cize 5xxxxx 🙂. To je ale jedno. Kde na to vziat ? Hmmm... viem o tom, ze by nam EU v ramci projektu PHARE poskytla financie, problem je ze VLADA nema zaujem o financie pre dopravu v BA a radsej pytaju na ine - kde by si mohli uliat pre seba. Ale EU trva na tom, ze tato ciastka je urcena pre dopravu v hlavnom meste. Cize zatial to mame zablokovane. A vdaka komu ? Vdaka vlade SR. Podobne by mohla vlada vyclenit cistku z UZ POSKYTNUTYCH financii od EU, ktore dostala v ramci predvstupovej financnej pomoci. Ale ZASE samozrejme doprava v hlavnom meste je na poslednom mieste a skor uvazuju, ze kam to vrazit, aby sa z toho dalo uliat nieco do vackov. Tieto info ber ako spolahlive, nakolko mam zdroj blizky uradu vlady a co-to uz o poskytovani poziciek, alebo aj pomoci od EU pre nas viem.
Takze teraz uz vies KDE by sa dali peniaze vziat a KDE to viazne.
KLF:Bratislava má 600 000 obyvatel? Já myslel 450 000. Samozřejmě, že hlavním problémem jsou finance. Ale kde na to vzít?
Martin: Dik za info. V podstate ten isty nazor som prezentoval aj ja. No ale ako si spomenul - my na to vplyv nemame a nasi "pani" tu bacuju dost nehospodarne. Inak druha vec je - a na tu sa zabudlo v nasej diskusii - ze treba pocitat aj s tym, ze Bratislava rastie (dnes ma skoro 600000 obyv.) a treba mysliet aj na buducnost mesta. V tom pripade by sa s vystavbou metra ratat mohlo, ak nie aj zacat. ovsem tu narazame zase na jednu a tu istu barieru - financie.
Martin> islo mi len o to, ci do SORu ten motor vmesti. O vykone a krut. momente (a ich priebehu, co je este dolezitejsie ako maximalka) som tu uz pisal.
S d3k0m som sa sice dohodol, ze to skoncime, ale nakolko to neskoncilo, budem reagovat dalej. Sorry d3k0, myslel som, ze sa postaras o to...
Pepino - budem strucny - pod si so mnou o MHD ohovorit osobne. Myslim, ze Ti to ale strach nedovoli. Preco sa bojis ? Ved osobne sa da o doprave pokecat omnoho lepsie ako takto na diskusii, to ti kazdy potvrdi. Tak co je ? Pod sa mi pozriet do oci a pokecame o metre, elinach, atd. Bude to lepsie ako na diskusii. Ale ty neprides - bo sa bojis. Bojis sa toho, ze by som ti napravil papulu za tie reci co tu pises. A nemylis sa.
d3k0: ja viem ze prosis o zabudnutie na spory z tejto stranky, ale musim zareagovat.
KLF:neviem co si za cloveka, nikdy som ta nevidel. No po precitani tvojich prispevkov som si dokazal urobit o tebe obraz. V niektorych prispevkoch sa cudujes, ze s niektorymi vecami sa v DPB neda pohnut. Pokial su na rozhodujucich miestach ludia, ktori nie su ochotni respektovat inych, pocuvat druhych co hovoria a myslia si, ze len ich nazor je ten spravny, tak sa necudujem, ze vela veci vyzera tak ako vyzera. (a nie je to len pripad bratislavskej MHD). Bohuzial mam z teba pocit, ze by si medzi takychto ludi zapadol.
Neber to ako urazku, lebo naozaj o tebe nic neviem, ale jedinym ospravedlnenim by bol tvoj vek, ale musel by byt dost nizky. Vyhrazat sa stiahnutim fotiek ktore si sem poskytol, znamostami svojich (asi drsnych) kamaratov a vyzyvanim dat niekomu... mi pripada strasne detinske.
All: prepacte, ze som sa k tomu vratil, ale zacalo ma to unavovat, ked som sem nahliadol a chcel som nejake nove info o doprave a namisto toho som tu bol svedkom dost nechutnych urazok.
Niekto sa tu pytal na vlaky BA východ - BA predmestie(Ba-filialka). Od 27.1.2002 vstupila do platnosti 3.zmena na GVD127, ktory obsahuje aj tieto trate a vlaky pre DPB su tam uz zapracovane. Stale vsak tieto trasy(cestovne poriadky) nikto od ZSR nekupil, ani ZS ani DPB.
Co jsem tím chtěl říct. Samozřejmě, když na to ty peníze budou, tak se do toho pusťe, protože v dnešní době je metro tím nejlepším dopravním prostředkem ve městě. Ale stavil bych ho tak, aby nekopíroval tramvajové tratě. Protože ty by se pak nejspíš zrušily a to by byla velká škoda.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.