Je pravda, že máme ze všech kandidátskejch zemí nejmíň uzavřenejch kapitol pro vstup do EU. To je ale jasně tím, že česká vláda se tradičně nejvíc ze všech hádá a taky něco občas i navíc vyhádá.
J: heh - este k tomu komunizmu (pravemu, utopistickemu, co nikto nezazil a nezazije).
No nedivim, sa ti, ze sa ti to paci. Myslienky su to lakave, ale staci pouzit len elemntarnu logiku (teda trochu uvazovat) a zistis, ze to je absolutne nemozne, ze to odporuje vsetkemu, na com je tento svet (nie splocnost iba) "postaveny", takze sa tym ani nema zmysel zapodievat dlhsie ako 2minuty.
Mat lepsie ekonom. vysledky neznamena, ze sa tu zije lepsie. Su to vysledky iba za posledne obdobie, ktore sa mozu raz-dva zmenit. Ale zivotna uroven tu a tam je dost rozdielna - ked tak mas rad statistiku - tak si pozri priemerne mzdy (12490Sk v SR a 19500 Sk v CZ). Ale statistiky nie su bohvie co. A este ked sme pri tych vysledkoch. Neviem, ci vies, ale vsetky uspechy ekonomicke, ktorymi sa meciar a jeho vlada hrdili boli vymyslene, boli statisticky zkreslene, boli vymyslane nove statistiky, uplne nestandardne, aby vykazoli nejaky ten uspech, ale pritom neboil s nicim porovnatelne. Ani s obdobm minulym, ani buducim, ani inymi krajinami. Najlepsie to bolo vidiet na urokovych sadzbach - aj tych, za co si slovensko poziciavalo (30% a malo obrovske dlhy), aj tie "obycajne" v bankach, na ktore doplatili normalny ludia - lebo pozicat si za 18-22% je samovrazda, teda ak to mas v umysle aj splacat.
Dalej ked si zoberies kapitoly - neviem, ci si si nevsimol, ale tu staci, aby volby dopadly nie moc dobre (a pravdepodonost je stale velmi vysoka) a mozeme mat uzavretych kapitol aj 10000xxx, a nikam sa nedostaneme. Tym, ze mame o jednu, ci dve kapitoly uzavretych viac, by som sa nehrdil. Neviem, ci ti uslo, alebo nie, ale napr CZ dosialhli v jednej kapitole (ktoru sice uzavreli neskor ako my) jednu super vynimku, resp. si vyjednli lepsie podmienky - neviem jej nazov, ale jednalo sa o posobenie prepravcov a dopravcov v krajinach unie. Vsetky nove krajiny (terajsi kandidati) budu mat este par rokov vyrazne obmedzenie kdezto ceski prepravcovia budu rovni tym z EU od zaciatku. Vyhody/nevyhody si porovnas sam, tak isto aj ekonomicke prinosy.
Nie je to kritika nasich, a uznavam, ze slovensko urobilo v poslenych 4-ch rokoch vyznamne porkroky a mnohe veci, dnes este neviditelne (resp. ich dopad na obyc. zivot sa este neprejavil, to si bude privlastnovat az buduca vlada), sa pohli dopredu, ale vyhlasit, ze sme na tom lepsie ako v CZ to nemozem povedat (aj ked by som bol rad).
Meciar. Jemu sice mohlo drbnut v bedni, ako si napisal, ale keby tak nedrbalo vacsine naroda, tak to nikomu neublizi a skonci prinajhosrsom v nejakom zariadeni na to urcenom.
Nie je normalna krajina, kde na vycinoch jedneho cloveka zavisia ekonomicke ukazovatele (je to skoro az absurdne). Pred volbami (dost daleko este) tu prudko padla koruna, len vdaka meciarovi, ficovi a spol. Tak isto (tento krat nastastie - aspon podla vcerajsich novin), tym ze Meciar stratil v prieskume 9%, tak sa posilnila koruna o 30hal. Tomu hovorim raj (mozno ho pojdem zavrazdit a koruna ziska 10Sk). Ked si pozries vyvoj koruny v CZ, tak zistis - volby-nevolby koruna stupala (a ze dokonca taka zvratenost, ze cervene hlavy ziskali 18% nemalo ziaden vplyv na to).
Utekanie z boja. Kazdy sa nastastie moze dobrovolne a bez vacsej ujmy rozhodnut, ci tu chce ostat a nechat si neschopnou vacsinou ovplyvnovat svoj zivot, alebo pojde inam, kde je lepsie. Nemyslim si, ze by mu prave preto usla nejaka korist. Bojovat nema vzdy zmysel. Niekedy je lepsie pouzit rozum. A nemyslim si, ze ti co ostali urobili lepsie. Tak isto sa mozem vykaslat na to, ze po rokoch mi akurat niekto venuje nieco podobne smutne (hypoteticky). Ale je to kazdeho slobodne rozhodnutie (zatial), ci bude bojovat, alebo pojde za lepsim.
CeCo - no ja som ten system v prahe (myslim, ze zastavka staromestska - neviem presne jej nazov) videl uz pred dvoma rokmi, a tiez fungoval, tak ako si napisal. Takze su s tym asi fakt velke problemy, alebo je to malo financovane.
Juro: Nex sa pozerám na tie fotky ako chcem stále to vyzerá ako elina. Pre mna laika je jedno ako je napájaná atď. Dôležitý je výzor a toto je elina.
Martyk: Videl si film Pelíšky. Bol venovaný všetkým, ktorý sa rozhodli zostať a neutiecť. Lebo je najjednoduchšie utiecť z tade kde je problém. Kde treba veľa driny a úsilia aby sa veci zmenili k lepšiemu. A v prírode neprežie ani ten kto uteká z boja lebo príde o korisť.
Moja mama mala uja v Anglicku a otec tetu vo Viedni. Takže viem (z rozprávania, mam 19r.) aké je to byť prenasledovaný. Vieš aké sú momentálne ekonomické výsledky SR. LEPŠIE AKO V ČR. Rast HDP=3,9% ČR=2,6. Inflácia na tento rok je 3% a máme uzavretých 27 kapitol s EU ČR len 24 čo je skoro posledné miesto z kandidujúcix krajín a to sme začali o 4 roky neskôr. Lebo mi máme sklz 4 roky nedemokratickej vlády V. Mečiara. Najprv začal vládnuť demokraticky a po rozdelení sme mali lepšie ekonomické výsledky ako ČR. Len potom mu ***lo v bedni a začala sa naša izolácia. Ale musím s tebou súhlasiť socik aký unás bol nikdy viac tak ako Mečiara. Ale socik a komunizmus tak ako sú napísané by som bral hneď.
V Prahe davaju do prevadzky JCDeaux, DP Praha a este ktosi podobny system, ale zmesti sa pod strechu zastavky a ukazuje casy aj s odhylkami /zacpy.../ - cize aktualne odchody. Tak som sa na to bol pozriet a CUDUJ SA SVETE, LINKA 18, KTORA PRICHADZALA NA ZASTAVKU MALA PODLA TABULE ODCHOD O 9 MIN A LINKA 22, KTORA PRISLA O 2 MIN NATO(nie sevatl. al), MALA IST PODLA TABULE AZ O 10 MIN... maju este co robit...
Inac, v Prahe maju paku na prehadzovanie vyhybiek vonku vedla predneho spriahadla, nie vo vnutri vozidla...
Mickey: Na trati Viedenskej elektricky nepremaval len elektricky vlak, ale v niektorych usekoch aj klasicke elektricky na normalnom rozchode.
Niekto tu hovoril, ze zastavka Zatisie je zbytocna. Tak mu prajem este vacsiu tlacenicu na zastavke Polus City Center, ktoru zmensili a este tam chce aj natrepat ludi z Kuchajdy...
Cookies: Moc mě mrzí, že v Praze příští týden nebudu. Jedu totiž prozkoumat Prešov, Košice a Slovensko-Ukrajinskou hranici. Rád bych ti poradil, ale to se ti asi nebude líbit. Po Praze na kole radši nejezdi, protože je plná aut, všude se staví, rekonstruuje, desetitisíce turistů apod. Ale hlavně, Praha je kopcovitá a moc stezek pro Cyklisty tu nenajdeš. Vše se dá najít na internetu, když budeš chvíli pátrat, tak něco najdeš. Určitě.
No ja to vzdavam... Clovek, co celu den v kuse necita tuto deiskusiu, ale ma work, NEMA sancu to sledovat a straca kontext. Presten asi sledovat diskusiu, nema to najmensi vyznam, kedze staci jeden den aby som necital a uz "nie som v obraze". To nie je kritika, ani staznost, ani nic take, ale len konstatovanie faktu.
si: TEZ je predsa Tatranska elektricka zeleznica, ja som netvrdil ze elektricka musi byt na 1000mm. Podobne aj TREZ (T.Tepla - T.Teplice) volaju ludia elektrickou.
Fuj, zas ste ma pekne otrávili. Ma ŠTB jedného dňa odviezla zo školy a na výsluchu ma držali približne od 9 ráno do 9 večer, teda 12 hodín. Nakoniec ma odfotili ako zločinca, zobrali mi otlačky prstov aj celej ruky a svet čuduj sa, aj pachovú stopu. A viete prečo? Lebo som mal brigádu - premietal som v kine a synovia mojej kolegyne boli v lochu za protištátne paragrafy a za ňou do toho kina chodili ich priatelia. Ja som nevedel ani ich priezviská, lebo oni sa zhovárali diskrétne poza rohom. Nezbili ma, hádam preto, lebo rátali s mojou spoluprácou. Nedlho potom som odišiel na vojnu a tam ma neustále otravoval kontráš (armádna zložka ŠTB), až do tej doby, kým emigrovali môj otec a brat. Keďže ste mi to pripomenuli, tak vám na to poviem svoj názor.
Čím menej je spoločnosť vzdelaná, čím viacej nevzdelaných a hlúpych ľudí sa môže podieľať na rozdeľovaní moci, tým skôr v danej krajine zvíťazia vo voľbách takí populisti, ako je Mečiar, Schuster alebo Fico. Z tohto hľadiska sme na tom v Českej republike veľmi zle, ale na Slovensku je situácia priam katastrofálna. Dnes už každý súdny človek musí chápať, pre koho bolo rozdelenie Československa prínosom a pre koho stratou. A mohol by som pokračovať, ale poviem to inak. V prírode sa každé zviera, ktoré nieje schopné sa o seba postarať (a to kľudne aj v organizovanej skupine viacerých zvierat - smečke apod.), veľmi rýchlo stáva súčasťou potravinového reťazca. Keď to aplikujem na ľudskú spoločnosť, tak všetci, ktorí neustále len čakajú, že by sa o nich mal voľakto postarať a sami pre seba nie sú schopní urobiť takmer nič, by v normálnej prírode pokapali skôr, ako by zistili, že vôbec žijú. Takí ľudia si potrebujú siahnuť až na dno, kým pochopia, že ich život a ich blahobyt je iba ich starosťou. Keď je takých v ľudskej spoločnosti väčšina, tak zo sebou pri svojom páde zoberú aj tú schopnú menšinu. Toto je súčasný problém Slovenska. Tí schopní sú tam v takej menšine, že aj cez svoje schopnosti nestačia na zastavenie takého pádu. Keďže ale oni, na rozdiel od väčšinových tupcov, veľmi dobre chápu vážnosť situácie a aj svoju bezmocnosť, rozhodujú sa emigrovať, lebo tiež vedia, že vzdelaným a schopným je svet stále otvorený. Je to pre krajinu katastrofálna situácia, ale riešenie pre ňu je jediné. Nechať život, nech tých neschopných naučí sám.
Každému, komu chýba rudý fašizmus z celého srdca želám, aby si ho mohol na vlastnej koži skúsiť v tej jeho najhoršej forme. Inak povedané, nech každý, kto si želá návrat rudofašistického režimu, zdochne v Gulagu. Keby tam náhodou nezdochol, tak ho to aspoň naučí prežiť v normálnom svete normálnym spôsobom. Taká škola istotne odnaučí každého čakať, že ho niekto nakŕmi a utrie mu zadok.
Juro: hmm a co potom TEZ... tiez to vsetcia nazyvaju tatranskou elektrickou.... (zhodou okolnosti je tiez na rozchode 1000 mmm akurat ze sirka vozovej skrine je tusim 2.8 m a trakcne napajanie 1.5 kV)
Mickey:
1. OK suhlas
2. Konecna bola v centre mesta a trat isla na spolocnom telese s elektrickovou tratou. Mala rozchod 1435 mm a elektricka 1000 mm, takze to bolo riesene kolajovou spletou.
3. To neznamena ze ked neboli elektrifikovane trate u nas, tak neboli inde? A co trate v Nemecku a Svajciarsku,atd..
Ide len o to ako to kto nazyva. Elektricka je podla mna vozidlo MHD a to tzv "viednska elektricka" nebola. Bola to elektricka zeleznica a kedze isla az do centra BA a ako spravne uvadzas v okoli neboli elektrifikovane trate tak sa pre nu vo verejnosti vzil nazov "elektricka".
vlado: kym nebude taky prebytok financii ze si s nimi budeme moct dovilt plytvat tak, ze proste budu v lete jazdit nevyuzite spoje :-))
(alebo inac povedane skus si uvadomit, ze v lete treba prepravit menej ludi a tak je len logickym dosledkom ze tych spojov premava menej - ak by v sucasnej situacii malo tych spojov byt v elte viac, muselo by ich byt menej niekedy inokedy = vtedy ked ich je treba viac ako v lete:-))
Ad elektricka do Viedne:
1. Vlak z Viedne do Bratislavy premaval na elektrifikovanej trati. 2. Konecna v Bratislave bola na zastavke mestskej elektricky. 3. Klasicke zeleznicne trate v tej dobe neboli elektrifikovane - parne lokomotivy boli ovela vhodnejsie na prevadzku.
Mozete sa potom cudovat, ze sa hovorilo o "elektricke do Viedne"? Takze pomaly s tymi rozpravkami, Juro. Elektricka ozaj existovala, hoci podla dnesnych kriterii to bol vlak.
Myslite si, ze obnovia zastavku Zatisie na Vajnorskej? Mam pocit, ze tie ostrovceky vobec neopravili a odstranili aj zabradlie... ajtak je uplne zbytocna!
Vsak to je aj rozumne:
Tie kolajnice potrebovali prebrusit, dnes prsi, cize sa pri bruseni nebude tolko prasit a je prijemne chladno. Takze tak. Teda pokial tam tie kolajnice fakt brusia.
A trat rped Polusom sa tak skoro neotvori, este musia vymenit priecestie s Riazanskou a Polusom. Cize este to chvilu potrva. Takisto nemaju hotovu odbocku k ZSTNM.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.