Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Z: 😉 😉 No sak ale co som mal s nimi urobit vtedy ?:) Ked to nejde dohovorom, tak treba zelezo pouzit.. 😉 Inak kokos jak ja neznasam tych homelesakov smradlavych v MHD. Akoze to ze nemaju home mi je luto, ale to ze sa vozia SMRADLAVY v MHD - to ma sere. Poznate tych dvoch, co si vzdy na Ostredkoch pockaju na poslednu 39 a idu nou na Mlynsku ? Aspon myslim, ze cakaju na nu a nespia na zastavke celu noc...
COLOR: stroj funguje uplne rovnako ako doteraz.... Jedina zmena co bola je ze som musel narvat este neake iproute2 pravidla aby som sa vyvaroval odosielaniu packetov nevhodnym smerom (kde to potom niektori provideri dropovali)
Zda sa mi to, alebo pieskovisko uz fachci OK? 🙂
Martyk #11209:
To je to najmudrejsie co som tu pocul za posledne dni. 🙂
ROFL
LOL
ROFL
LOL
ROFL
LOL
ROFL
LOL
Argumenty jako v manželský hádce těsně před rozvodem.


Legenda:
ROFL - Rolling in the floor of laughing (válim sebe na podlaze vod smíchu).
LOL - Laughing out loudly (řvu smíchy).
Papyr: len mala oprava. Ani v BA sa nepovozis 20 rocnym busom - to len ten pocit mas taky :(((.
hehe 🙂 Turbo, napis rovno: ked sa veziem 20-rocnym trolejbusom, ani to nepocitim, ale ked sa veziem lubovolnym autobusom DPB starsim ako 3 roky, tak placem 🙂

Musis niekedy prist do Presova. Tam mimo spicky nejazdi iny klbovy bus nez Karosa radu 900. Som zvedavy, co na to povies 🙂 Akurat 20-rocnym vozidlom sa tam nepovozis...

Inac, trochu aj skoda, ze T11 neprezila, viezol som sa nou pred dvoma mesiacmi a urobila na mna obrovsky kladny dojem.

Tie 21/22Tr by sa na Slovensko velmi hodili. Lenze nasa legislativa je nestastna nielen v tejto otazke...
PvvS:
Aspon nieco...
Aj keby sa Ruske podvozky vyrabali na 1435 mm rochod, stale je to nezmysel, to snad uznas. 🙂
Ja som netvrdil ze metrovy rozchod ma nizsie dynamicke uciny na trat. Prave naopak, priecna zatazenie lozka je vyssie. Ale pri pravidelnej udrzbe tam rozdiel sotva citit.
Inac o porovnavani hlucnosti a etc... Odporucam precitat si:
Habarda, D.: Mestská hromadná doprava, vydavateľstvo ALFA Bratislava, 1988. Tam je to pekne aj so vzorcom vysvetlene. Je tam aj technicke odovodnenie max. rychlosti v oblukoch. Hlucnost pri prejazde oblukom je na metrovom rozchode nizsia, to mi potvrdil aj Ing. Vingalik. Bohuzial, na nasich Trabust tratiach, ktore maju geometriu veskeru-zadnu a co voz to iny profil kola to neplati. Preto je porovnavanie Bran a Braislavy asi take ako porovnavanie jabl z hruskami. Sice co som bol naposledy v Brne, tak tam tie vozy strane pistali v oblukoch, ale Martyk mi vysvetlil zevraj presli na iny profil kola a trate k tomu este neprerobili. Takze to moze byt tym... Chodove vlastnosti Bratislavskych a Brnenskych T3 a T6A5 preto nemozeme brat ako smerudajne. Inac, Bratislavske T3 su na tom lepsie ako Brnanske, lebo tie sa idu na krizoch rozsypat, Bratislavske maju tlmice a aj hladis chod. Ale iba na vybratych vyhybkach to plati. 🙂
Rozdil je prave v tom, ze 14Tr a 15Tr je nadcasova konstrukcia, rada 700 od Karosy bola zastarala uz v dobe ked vznikala (aj ked to je moc krute odo mna, berem to spat 🙂 ). Ale na radu 900 to rozhodne plati! Tam je to uplne na mieste. Preco sa nezacalo s radou 800, trochu by stacilo sprijemnit dizajn, konstrukcne to nebolo az take zvratene. Urcite to bolo modernejsie ako rada 700. Preto beriem radu 900 ako krok spat. Podla mna boli v Karose proste lenivy na to aby ukoncili vyvoj 8xx a ani sa im nehccelo prerabat vyrobne linky a pod. Takze preto. Medzi 14Tr a 14Tr15 resp. 15Tr a 15TrM nebolo nic. Ide o inovovanie velmi uspesnej rady, nie o navrat k starej konstrukcii! A keby nebolo pitomej legislativy a homologizacnych obstrukcii, tak si myslym ze nemame 15TrM ale 22Tr, pripadne 21Tr. Navyse, trolejbus je drahove vozidlo a tie maju vyssiu zivotnost. Vsak ked sa vezem 20 rocnym trolejbusom tak si to ani nevsimnem, ide tak isto ako novy - teda pri dobrej udrzbe. Rozdiel medzi autobusom a trolejbusom je priepastny - vsak trolejbusy vychadzajuce z autobusov moc neobsatli - T 11 skoncila na smetisku dejin, Sanos doplatil na napravy (totiz tie boli dimenzovane na autobus a nie na trolejbus, ktori ma vyssiu zivotnost!). Ikarusy 280T, 415T, 412T a 435T sice vychadzaju z autobusov, ale netusim ako budu na tom v buducnosti, najma rada 4xxT.
Ad Turbo : Tímhle jsi mi pomohl si doplnit obrázek

"Zmena rozchodu v BA nebude, vsak to nie je opodstatnene. Iba par zurivych individui bude stale rypat a utocit bez toho aby mali argumenty ktore by stali za nieco. Budu ma (a aj ostatnych) obvinovat z ignoranstva a co ja viem este co. Myslienka menit rozchod je totalna blbost a neviem ako vobec vznikla a kto ju navrhol, ale uz to muselo byt davno" .
POkud máš trochu času a vzpomeneš si že azbuka je jenom víc jak nečitelnej font, najdeš si bez větších problémů základní údaje o ruskejch podvozcícha dočteš se co potřebuješ.
POkud by jsi mi mohl zveřejnit adresu , nebo pramen odkud se čerpala zmínka o dynamických účincích metrového podvozku na trať , rád bych si to přečetl. JInak co se týče hlučnosti a údržby podvozků , o tom mám v BA svůj názor. Srovnej chodový vlastnosti vašich T3 a T6A5 s brněnskejma , pokud můžeš vem si na to hlukoměr , a pak si promluvíme nad vyhodnocením výsledků.
A co hovoris 14TrM a 15TrM? Ved to je nemlich to iste, ako 95X/96X u Karos. Dokonca mozno rozdiel medzi 14Tr a TrM nie je taky velky ako medzi 731 a 951.

Zas je pravda, ze trolejbusy vydrzia dlhsie, aj ze Skodovka narozdiel od Karosy vyvinula v 90. rokoch novy typ 21/22Tr, zatialco Karosa zacala vyrabat len Citybus podla francuszkej Agory... ale to je o inom.
Papyr:
Vobec si sa ma nedotkol, ani v najmensom pripade. Co mam proti Karosam? Hmm, mam iste vyhrady. Ale to voci konkretnym vozom, nie voci znacke. A ked vidim ze sa vyraba nieco zo 1970-tych rokov, tak sa iba divim a vobec tym nie som nadseny. Preto 😞 Sorry, ale necakaj ze sa budem tesit ze vyrabaju zastarale serble. Tiez by som nejasal keby sa v Bratislave objavily nove Ikarusy 280 (tusim oznacovane C80, ale neviem ci ich este vyrabaju). To iste plati o T6A5 - ale tam to uz nehrozi, vsak CKD uz skrachovalo... Nastastie...
jj- este k tomu Libercu: neviem, ako to urobia, ale bolo by velmi elegantne a jednoduche nechat vlakovu trat pre jeden smer a elektrickovu pre druhy smer. Aj tak ten regiotram bude dvojkolajny, aspon v useku LB-JN urcite.
Turbo: nechcem sa ta ani v najmensom dotknut, ale nedavno som Vladimirovi vycital, ze je "obmedzeny Presovom", Martinovi potom, ze je "obmedzeny Prahou" a tebe musim teraz vytknut, ze si "obmedzeny Blavou". Co mas preboha proti Karosam? Nie su to pravda vykriky autosalonu, ale okrem BA su s nimi vsade spokojni. Lenze to uz sa budem trapne opakovat, diskusia o tom, ze Karosy NIE, uz tu bola... ja hovorim, ze Karosy ano.
musim sa este doplnit a poopravit #11196:
Pomylil som si odkaz #11192 s #11191.
K #11191:
To sa este vyraba???? 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞
Papyr:
Uvidime, ale dufam ze pri tom nezrusia tu prekrasnu medzimestsku el. trat. Lebo uvahy su take ze sa trat opusti a vyuzije sa subezna vlakova trat... 😞 To by bola skoda, radsej nech to prestavaju na 1435-ku.
Obavam sa, ze Liberec zmenu rozchodu uspesne dokonci. Na 1435 tam totiz bude medzi Polskom, CR a Nemeckom fungovat Regiotram Nisa. Citujem z Dopravnych novin 15.8.2002:

Na téměř 14 miliard Kč (460 miliónů €) se odhadují náklady na projekt Regiotram Nisa, který má přinést České republice ojedinělé řešení kombinace městské a příměstské dopravy. Na jeho přípravě se podílejí České dráhy, liberecký dopravní podnik a také krajský úřad a řada měst a obcí. V červenci to uvedl zástupce libereckého hejtmana Luděk Suchomel. Integrovaný dopravní systém Regiotram Nisa má umožnit provoz tramvajových souprav nebo lehkých vlakových souprav současně na železničních i tramvajových tratích. Páteřní trať povede z Žitavy (SRN) přes Hrádek nad Nisou, Liberec, Jablonec nad Nisou, Tanvald, Harrachov až do Jelení Hory (Polsko).
#11191:
Jediny dovod to nie je. A podvozky: Nuz, neveim ci Ruske podvozky nie su na rozchod 1524 mm - Moskva ma rozchod 1524 mm! Vsak v rusku ficia na 1524-ke (teda okrem 1000-ky) asi vsade. Co sa tyka americkych podvozkov, tak to je tiez nerealne, vsak tie ani nie su na baze metrickeho systemu - aka by bola potom udrzba (skrutky, nahradne dielce, etc...). Navyse pochybujem ci su lepsie, vsak je to konstrukcioa z 1930-tych rokov!
Inac Liberec poskupoval stare podvozky z celej CR, dokonca aj kupil cele vozy (napr. T2R). Dnes im tam jazdi opravdu "farebny" vozovy park. Zacali so zmenou rozchodu a vyzera to tak ze ju ani nedokoncia. Maju tam linkove vedenie, ktoremu nevadi siet na dvoch rozchodch.

Zmena rozchodu v BA nebude, vsak to nie je opodstatnene. Iba par zurivych individui bude stale rypat a utocit bez toho aby mali argumenty ktore by stali za nieco. Budu ma (a aj ostatnych) obvinovat z ignoranstva a co ja viem este co. Myslienka menit rozchod je totalna blbost a neviem ako vobec vznikla a kto ju navrhol, ale uz to muselo byt davno...
Ad:si

🙂 A vies si predstavit, aky zazitok z toho mala moja dcera? Spravodlivo rozhorcena matka s este teplym preukazom s krasnym logom Dopravneho podniku v batohu vykazala fetujuceho obcana z vozidla!!!...uplna kovbojka 🙂 🙂 🙂
Z: hmm to mi pripomina jednu moju cestu tento tyzden vo vozidla linky 78, kde na holicskej nastupil do vozidla neaky bezdomovec a viezol sa az na cilizsku... urcite sa nepotreboval odviezt a stavim sa ze na opacnej strane o chvilu nasadol na nieco ine a zas v teplucku sa viezol dalej... autobus zapachal, v chlieve to vonia, este ze som bol vpredu a otvoril som vsetko co sa dalo, ale kus dalej dozadu by som asi zdochol... divim sa ze ho niekto nevyhodil, ale ludia dost nadavali na smrad vo vozidle... a nieco podobne som zazil nedavno aj v elektricke a zhodou okolnosti tam boli aj revizori... no mozes hadat co spravili... obisli ho oblukom....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.