Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Turbo #13840:

no myslím že zalepenie je dosť nepravdepodobné, pretože pružina ktorá rozpája kontakty pri vypnutí je dosť silná na to aby ich rozopla, pokial ale pri "každodennej" 🙂 "pravidelnej" 🙂 "údržbe" 🙂 nespadol práve desiatujúcemu údržbárovi medzi kontakty chlieb s maslom a medom 🙂 😃
Reakcia na: Riko #13838:

Presne tak! Tvoj predpoklad je spravny, ani ja tej teze neverim, ale ked d3 nebhol a povedal to, najprv som uveril. Vsak aj ten stykac sa mohol zalepit. Ale je to velmi nepravdepodobne.

Re #13839 Vladimir:
Bohuzial, v BA rozhoduje o tom co kde a ako casto bude jazdit Mahistrat, ktory objednava aj vykony.
Ano, v BA jazdia elektricky v zlom technickom stave. Vacsinou vsak ide iba o male zavady, ktore nesposobia vyrazne poruchy. Toto bolo extremne.
si, d3k0: Nie, že by som bol nejaký zástanca absolutistického vládnutia, ale prax ukazuje, že o prevádzke MHD by malo rozhodovať čím menej ľudí. A to jednak, čím menšia administratíva v DP na jednej strane a nezávislosť DP od rozhodnutia mesta a jeho MČ na strane druhej. Už som to raz písal, a stojím si za tým - mesto a MČ nemajú čo kecať do linkového vedenia a pod.

---

Ešte k tej vykoľajenej súprave. Mňa osobne zaujalo vyjadrenie toho pána (vedúci koľajovej dopravy alebo čo...), ktorý na kameru povedal, že pravdepodobným dôvodom udalosti bola súhra viacerých porúch vozidla, a to súhra porúch takých špecifických, že to vyvolalo to, čo sa stalo.
Ja k tomu len toľko > teda sa oficiálne pripúšťa, že bratislavské električky jazdia v uliciach s viacerými poruchami naraz?
Reakcia na: Turbo #13837:

nevieš či bol ten prúd v troleji vypnutý, alebo to bola kachna?
lebo predpokladám že keď by bol prúd vypnutý, tak voz z bezpečnostného hladiska musí byť odpojený ( vypne sa nejaký centrálny stykač), a ked ho zas do troleja pustia tak musíš voz znovu manuálne nahodiť pod prúd, nie že sa sám zapne a ked je navolená jazda tak sa aj rozbehne
Reakcia na: romanca #13835:

Mozne je vsetko. Ja si to viem predstavit. Ak mas zapnuty kalorifer, tak ten ti pecie v kabinke. A radic sa mohol z tepla zblaznit. Staci skrat na 7. jazdny stupen a je to. Inac to je vseobecne chyba vozov T6A5, nemaju nezavisle kurenie. Ak checs kurit, musis mat nahodene riadenie. U starych T3 sa da kurit bez nahodenia riadenia.
J: išiel by si v sobotu o 18:00 na pivo?
ja netvrdim, ze sa v tom vyznam, ze som tam bol ani ze to bolo tak ako to niekto napisal vcera. ak si mam ale vybrat z dvoch scenarov tak mi to pride tak, ze podobne otazky sa daju klast aj k oficialnej verzii. napriklad ako je mozne, ze sa pohla zabrzdena elektricka, ako je mozne, ze tak prudko zrychlila a pdobne.
na Exprese teraz hovoril vodič trolejbusu 🙂 aké má elina lahké ovládanie, ako playstation 🙂
nepočul som to ale celé, iba koniec
P.S. vodič podľa zvukov asi šoféroval
Reakcia na: romanca #13830:
Ty si tam bol? Videl si to vozidlo po nehode? Videl si páku radiča v polohe Jazda? Ako sa odvažuješ tvrdiť, že vodič nechal zapnutú jazdu a išiel preč? Máš pre to nejaký dôkaz? Máš papiere na električku? Jazdil si s tým niekedy v živote? Máš nejaké vysvetlenie pre to, prečo by mal vodič po zastavení a zabrzdení vozidla, čiže s pákou radiča v polohe "parkovanie", dať po otvorení dveír páku do polohy "7. stupeň J" a odísť? Takýchto mudrlańtov úplne milujem!
I.
Reakcia na: tulenique #13829:
Áno, električka sa podľa svedkov rozbehla na plnú jazdu hneď.
Reakcia na: Igorko #13817:
Hej, ani mne sa nezdala ta teoria s tou zapnutou jazdou a vypadkom v sieti, ale ked vcera nabehol d3k0 a povedal mi to, tak som tomu uveril, aj ked sa mi to nezda.
to "oficialne" vysvetlenie nehody mi pride teda velmi podozrive. navyse to presne zapada do scenara, ked sa to chce zvalit na "vyssiu moc" a vyzut sa zo zodpovednosti.

pre mna bola ta nehoda len dalsi dokaz, aky obrovsky bordel vladne v dpb, ked vodic necha zapnutu jazdu a ide sa vycurat. skratka, tam to maju vseeeetci na salame.
Reakcia na: Andy #13825:
e #13825 40-50 km/h cez tu vyhybku ? A to sa kde stihlo tak rozbenut - ta elektricka musela ist na plny 'plyn' ci radsej plnu jazdu?
Ale aby som podotkol, na DPB uz padali aj take navrhy "z ludu", s ktorymi suhlasili iba ich navrhovatelia a ani ten "lud" nie. A potom sa ani nedivim, ze na DPB nepresli 🙂
Reakcia na: megi #13823:
No hej, toto bolo jedno z najvacsich stasti, ake kedy v blavackej MHD boli. Keby sa napriklad na obratisku ta suprava nevykolajila, skoncila by mozno az pri kostole a asi s ovela horsimi nasledkami...

Re #13824 Vladimír: Pozri, ja mam sice kontakty s DPB, ale mam aj x otazok, na ktore som dostal kadejake odpovede, a tak sa uz radsej nepytam... Este ziaden z mojich navrhov nepadol na urodnu podu, tak ma to prestalo bavit...
Vladimír: pretoze aj ked ludom z DPB logicky zdovodnis vyhodnost zmien a oni to zoberu a povazuju za pouzitelne, musi tuto zmenu schalit este mesto a mestska casti - a to si asi vies predstavit ako si jednotlive mestske casti brania "svoje" linky...
Reakcia na: tulenique #13821:
Jeden vodič hovoril, že tá elina cez tú výhybku išla 40-50 km/h, takže neni problém.

Bolo sťastie, že v protismere nešla žiadna elina...
Inač na TV JOJ namiesto Vladimír Rafaj dali Vladimír Rataj...
Ad nehoda: Som otrasený, no úprimne sa teším, že sa nikomu nič nestalo. Ak by tam boli ľudia... hrôza pomyslieť.

Ad Papyr: Plný súhlas! Ja normálne strácam reč, mám dojem, že už niet čo povedať. Vystihol si to úplne presne a plne sa s príspevkom stotožňujem #13775).

Ad m@rtin vs. J: Prosím vás, prestaňte! Obaja! Už ma to prestáva baviť a aj tak to nikam nevedie.
Ak vás to predsa len baví, presuňte sa na pôdu e-mailov.

Ad racionalizácia: Určite niekto z vás (d3k0 a i.) má kontakty s pracovníkmi DPB. Rád by som aspoň sprostredkovane dostal odpoveď na otázku, PREČO sa nedajú zlúčiť spoje linky č. 54 s linkou 52 a PREČO nemôže na linkách č. 38 a 43 všetky spoje vykonávať jedno vozidlo.
Reakcia na: tulenique #13821:
mate pravdu velke stastie lebo k nestastiu chybal len kusok boli sem tam tri zeny a nebolo by nas skoda?
martin: #13782 plný súhlas.

papyr: #13775 takisto plný súhlas.

Nikdy som nepovedal, že DPB nepotrebuje zmeny. Potrebuje ich ako soľ a veľké zmeny. No v DPB sa podľa mňa nič nezmení dovtedy kým tam bude ten neschopný manažment, ktorého najväčší problém v poslednom období bolo, akú limuzínu kúpiť generálnemu (kúpili Superb) Oktávia mu už nestačila.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.