Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Beus #27939:
Čiže to tlačítko na dopyt u )IK435, ktoré má vodič (ako si ho nazval odblok. a zablok.) sa vzťahuje iba na vonkajšie tlačítka dopytu? Lebo, keď boli IK 415 a 435 nové, tak niekoľkí vodiči používali výhradne dopytové tlačítka (odblok a zablok.). A ja som aml pocit, že keď on na zastávke dvere odblokoval, a ja som stalčil vovnútri to žlté tlačítko pri dverách, takapotom tie dvere automaticky otvorili.
Tak, trosku som si 13 hodin "z nudy" zapracoval a na nete su nove CP L20 a L22. L63 sa mi zatial robit nechcelo, tie odchody su priblizne rovnake ako tie, co su na webe. Mozno po Velkej noci 🙂
Reakcia na: J #27940:
Neviem, nevidel som ako je tam tahana kabelaz a ako presne to je zapojene a tak, takze neviem kolko a akych zasahov by si to vyzadovalo, takze mozno by to aj bolo dost roboty. Ja by som tiez velmi ocenil, keby sa niekto podujal to poprerabat, no z pohladu DPB je to investicia do nicoho, vyhodia peniaze a nic im to neprinesie, takze neviem ci k tomu niekedy bude vola... ?
Beus: Ale veľa roboty by to zrejme nebolo prerobiť to na plnohodnotný dopyt tak ako ho poznáme z električiek., nie?
Reakcia na: bigmac #27934:
OKi, sorry, ja som totiz na tych vozoch to blokovanie nikdy nezazil, a aj vdaka ich veku som z toho usudil ze ho nemaju.

Re #27935 J: Ano, Ik4xx maju dopyt, aj ked zapojeny uplne dementne - po madarsky 😉 Vnutorne dopytove tlacitka funguju tak, ze po stlaceni sa len vodicovi rozsvieti tlacitko prislusnych dveri, a pipne mu to, ale ziadne tlacitko otvorenia na dopyt tam nema, musi sa pozriet ktore svietia a tie stlacit 🙂 A ked uz stoji v zastavke, je to o tom istom - pipne, a otvori Samo vodic 🙂 Takze vacsina vodicov na to kasle a otvara centralne, je s tym daleko menej roboty 🙂 Vonkajsie tlacitka pri dverach su este dementnejsie - prepinacom "active"/"disabled" (moje nazvoslovie) na palubovke. "Disabled" vieme co znamena, a v polohe "active" sa tlacitka aktivuju vzdy ked tachograf oznami nulu (voz spomali na nemeratelnu rychlost) - vtedy sa tlacitka rozsvietia, a po stlaceni sa dvere same otvoria, bez zasahu vodica. Tym sa potom aktivuje aj blok rozjazdu - samocinna brzda. Cize napr. aj uprostred krizovatky a pod. Ked sa voz pohne (co moze az po zavreti dveri), dopyt sa sam deaktivuje. Cize zas dost sproste zapojenie na to, aby sa vodici namahali s dalsim prepinacom navyse na kazdej zastavke, takze znova na to kaslu a mavaju to vypnute (nechat to zapnute je nebezpecne - krizovatky a tak) ?
Reakcia na: J #27935:
Samozrejme, že priamu voľbu stupňa má aj Vothka. Len si to musíš objednať.
PREDSA TEN CO JE NA HLAVNEJ
Reakcia na: m@rtin #27721:
Vies, ze slovenske slovo cesta zodpoveda ceskemu silnice? O tratiach som nepisal ani slovo.
Beus: Vozy Ik4XX majú dopyt? Nie je to len ten systém, že vodičovi zasvieti pri ktorých dverách stlačili tlačítko a on otvorí sám?
Čo sa predpisu týka vodič 4810 má blokovanie rozjazdu vypnutý stále. Dvere otvára za pohybu a aj ich tak zatvára. (S jednou rukou na volante druhou na otváraní dverí.)
Čo ja viem, tak Ik4XX by mali mať vypínanie blokovania vratným tlačítkom. Čiže ak ho pustíš, blokovanie sa znovu zapne a voz zastaví. Niektorý vodiči si to prerábali aby prepínač ostal v neodblokovanej polohe a ževraj z toho bol priekak.

Majú Voithky to čo ZF, že sa dá dať stály 1. a 2. prevodový stupeň. Že ti nebude preraďovať?
re beus,blokovanie rozjazdu: preco trepes? vsetky vozy od 6228 MAJU BLOKOVANIE
Reakcia na: galiyosha #27932:
Neviem prečo sú drahšie, ale každopádne ZFky, ktoré sú u nás sú horšie ako VOITH
Reakcia na: Spectre #27930:
Preco su potom prevodovky ZF drahsie ako Voith? (Teda aspon z danych cien autobusov Karosa to tak vyplynulo.)
Reakcia na: Spectre #27930:
Jéééj... vy máte Ik435 so ZF-kami? A mne sa vždy zdalo, že nejako inak chodia oproti našim 🙂 Konečne chápem.
Reakcia na: Vladimír #27919:
ZF Myslim 3-stupnovu prevodovku standartne v ponuke ani nema, ale nie som 100% isty.

Co sa tyka VOITH vs. ZF, hlavny rozdiel nie je v pocte stupnov, ale v inteligencii prevodovky. Ono totiz VOITH je ovela "mudrejsia", co sa prejavuje vacsim knedlikom, lepsou jazdou do kopca, neseka to tak s vlkmi a pod. Technicke detaily by vedel vymenovat Igorko 🙂

Najkrajsi priklad su niektore kusy Vrakos po generalke, ktore dostali 3-stupnovu VOITHku (e.c. neviem, ale da sa to spoznat podla toho, ze je tam vybraty prepinac "MB" a vodic tam ma packu na retarder - podobne ako v SORe - Na ZF sa totiz retarder (asi) iba zapinal a vypinal, kdezto tuna je viacstupnovy). Tieto vozy uplne ozili a ked je voz prazdny, tak ma super knedlik (prazny preto, ze ne ten 175kW motor nepomoze ani neviemaka predodovka). Jedna z najvacsich chyb, ktore urobil DPB podla mna bolo objednanie Ikarusov 4xx s prevodovkami ZF.
Reakcia na: Beus #27921:
15TrM aj 21Tr blokovanie ma. Pozor! Dokonca aj stare 14, alebo 15Tr (mozno len jedna seria, neviem presne) ma blokovanie, ale standartne je to po tych rokoch vypnute.
Preco este nie je vonku novy cestovny poriadok na linky 20 a 22?
Reakcia na: Miki #27923:

Ta prichadzajuca sprava.
Reakcia na: Emo #27918:
nemas zac... ?
Reakcia na: TeBeCe #27924:
No ten co isiel od Racka zvonil na toho co isiel zo spodu a este mu nadaval ze co ho nepusta(ten co isiel od Racka) a zvoni na neho.Minuli sa doslova o par cm ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.