ak sa linky ale nebudu stretavat v jednom/dvoch bodoch, cely system podla mna nebude pracovat tak ako ma. potrebujes zabezpecit moznost prestupu odkialkolvek kamkolvek co najpohodlnejsim sposobom... s prehladnostou nesuhlasim, ked vezmes ako prestupovy bod obchodnu, tak sa substrat nema co vyhovarat ale ta tvoja pripomienka je dost k veci, dik za nu. a aj vsetkym, co do tejto diskusie k veci prispeli a este prispeju
co sa vinohradov tyka, ano, mas pravdu, jedna linka v spicke, co by zacinala tam by bola okej, ale mojim zaujmom bolo co najviac zredukovat pocet liniek na radialu. jedna linka celu radialu podla mojho nazoru pokojne zvladne, ak zabezpecis, ze bude mat dobry interval v spicke. mimo spicky si mozu elektricky oddychnut ?
a cislovanie? ved aj teraz mas dieru od 14 do 20. to je f poho? ☺
S499.1023: Ešte ma tak napadlo, dal by sa spraviť striedač tak, že by robil iba pol kola a vodič ktorého striedal by sa musel doviezť s ním vo voze ale ako cestujúci? To sa pýtam hlavne kvôli L5 s trasu dlhou 52 minút.
Je tam dokument k fiškálnej decentralizácii.
Je to dosť dlhé a tak som to nestihol celé prečítať ale skrz to, že v Bratislave je priemerný plat viac ako 21tisíc a ceny pozemkov a bytov sú tu dosť vysoké, Bratislava si snáď finančne o dosť polepší. Takisto Košice, kde sú druhé najvyššie platy v republike. Rizikom je tam nezamestnanosť.
Ostatné regióny nechcem komentovať, ale čakám vlnu odporu.
Dôležitou informáciou je, že školstvo a sociálna starostlivosť bude ja naďalej financovaná z rozpočtu ministestva školstva, (" Kompetencie, ktoré obce a VÚC vykonávajú v režime preneseného výkonu štátnej správy, budú naďalej financované dotáciami zo štátneho rozpočtu prostredníctvom príslušnej rozpočtovej kapitoly. ") takže tieto príjmy budú učené hlavne na rozvoj miest. Čiže MHD, cesty, služby občanom.
Keďže s iným Bratislava už nemá problémy (dialnice a most vo výstavbe, 98% odkanalizovanie a zásobovanie kvalitnou pitnou vodou, zvyšné 2% a údržba bude hradená zo zdrojov Bratislavskej vodárenskej spoločnosti s 300mil. ziskom) malo by to stačiť. Čo sa polície, teda tej mestskej, Bratislava ako hlavné mesto by sa mala dostať pod metropolitnú policiu, kde sa budú sústreďovať prostriedky štátu ale aj mesta.
Príjem z dani z nehnuteľnosti už nebude v mestách Košice a Bratislava príjmom mestských častí, ale mesta. Práve tie by mali byť poukázané v MHD na výkony vo verejnom záujme, tak ako to minulý rok navrhovalo ministerstvo financií. Príjem z dane z nehnuteľnosti by sa mal zvýšiť o 1,1mld. Sk na 4,9mld. Sk. To je pre celé Slovensko.
"Zvýšený výnos by mal smerovať najmä do rozpočtov väčších miest, v ktorých je súčasná úroveň zdanenia vzhľadom na trhové hodnoty nehnuteľností nižšia ako v malých mestách a na vidieku. Mestá by si takto mali zabezpečiť financovanie mestskej verejnej dopravy."
Čo ma však veľmi sklamalo je, že na mestám nebola prevedená aj časť nepriamich daní a to DPH, ktoré by odrážalo spotrebu obyvateľstva a čiže aj podiel na tvorbe HDP. Taktiež daň z minerálnych olejov, ktorá by odrážala mieru automobilizmu a čiže zaťaženie obyvateľstva nepriznivými vplyvmi tohto javu.
Vaše dojmy?
S499.1023: Nemyslím si, že keď začínajú o 4:30 tak už o 6:30 by potrebovali zákonné prestávky. Ale ak by skutočne s tým bol nejaký problém ranný striedači bez voza alebo aj s ním na dve hodinky by nemali byť problém. To len tak, že keď už budú tie prachy ? ? ?
Je to zaujímavý návrh. Návrhov v diskusii bolo už mnoho a na základných zásadách sa zhodneme: menej liniek - max. 2 na radiálu, hustejšie intervaly.
Na Tvojom návrhu sa mi nepáči pôvodná (i keď nedosiahnutá myšlienka), aby sa všetky linky stretali v jednom bode. Tento bod by sa tak stal príliš rizikovým.
Pokiaľ ide o samotné linky, nie všetky navrhnuté veci sa mi páčia. Nič sa netočí na Vinohradoch, a tak celá záťaž Račianskej ide až do Rače. Nie je lepšie mať dve preložené linky, pričom jedna pôjde len po Vinohrady a druhá až do Rače. Nezodpovedá to viac prepravným nárokom? (To sa seriózne pýtam). Aj keď som priateľom minimálneho počtu liniek, s tou jedinou linkou do Petržalky je to na mňa (po vašom povedané) "moc". Myslím, že to nie je správne riešenie.
Číslovanie nechaj tak, veď po elinách by zostala diera od 1 do 19 a to by divne vyzeralo.
Re #27985 tr3mp: Som taký unavený, že nevládzem Tvoj návrh rozanalyzovať, ale páči sa mi malý počet liniek v ňom a budem sa ním zaoberať
Re #27999 hroch: Ak pôjde z jednej radiály jediná linka na druhú radiálu ako jediná linka, nemusíš sa báť, ž sa Ti to "zaseká". Ani s dvoma linkami na niektorých radiálach to nemusí byť až také problematické. Problém skôr vidím, ak by sa všetko točilo v meste. Substrát by mal v tom chaos, linka X by ho vyhodila na Ochodnej, ale nastupovať by bolo treba na Špitálskej, linka Y zase opačne a linka Z celkom inak. Trasy periféria - centrum - periféria zabezpečia lepšiu prehľadnosť linkového vedenia.
a este jedna vec: myslim, ze ak tahame linku z jednej radialy na druhu, mame viac sanci, ze sa nam to niekde po ceste zaseka a rozbije to pravidelny interval. zmyslom toho mojho navrhu bolo, aby sa nestavalo, ze v karlovke alebo pre mna v ruzinove nesli tri elektricky v tesnom zavese a potom 15 minut nic.
aj ked na druhu stranu, pri ukonceni v centre by sa centrum strasne zahustilo... tak teraz si vyber, hroch ?
musim nesuhlasit. neviem, ci to bola moja chyba alebo co, ale okolo prveho aprila sa na ne nedalo dostat. ale to, ze tu teraz su, som si vsimol tesne po tom, co som to odoslal a uz nebol cas pisat znova. takze touto cestou sa ti ospravedlnujem... ?
elektrickova diskusia: presne kvoli tomu, ze v meste nie je saliny kde poriadne otocit a neda sa vytvorit jednotny prestupovy bod, ak sa chce zachovat obsluha hlavnej stanice, presne kvoli tomu som tych liniek navrhol tolko, kolko som ich navrhol. ale aj ja za idealny stav povazujem pocet liniek 5 - na kazdu radialu jednu. ak by bol interval v spicke taky, ako dnes s troma linkami, uplne by to postacovalo...
vcera som sa viezla 81kou – 4826- okolo 11tej z Hrobakovej na Einsteinovu a chcela by som podakovat dotycnemu soferovi, ktory ochotne nielen mne ale este dalsim dvom ludom na dalsich zastavkach (aspon co som ja videla) otvoril uz zavrete dvere, ked videl ze dobiehame. kiezby bolo viac takych tolerantnych vodicov... nie ako ten minule (neviem aky bus) co, naopak, privrel do dveri troch ludi. tak nech si bud nastavi lepsie zrkadlo alebo necha cas aj na nastupovanie, nielen vystupovanie.. ?
asi treba len chciet
A: Dubravka - Karlova Ves - tunel - Obchodna - Technicka univerzita - Racianske myto - Vinohrady - Raca
B: Karlova Ves - Novy most - Nam L Stura/Safarikovo namestie - Kamenne namestie - Spitalska - Trnavske myto - Ruzinov
C: Vinohrady - Racianske myto - Technicka univerzita - Americke namestie - Kamenne namestie - Nam L Stura/Safarikovo namestie
Hlavna stanica - Technicka univerzita - Obchodna - Namestie SNP - Nam L Stura/Safarikovo namestie
E: Hlavna stanica - Technicka univerzita - Vazovova - Trnavske myto - ZST Nove Mesto
F: Zlate piesky - Trnavske myto - Spitalska - Namestie SNP - Obchodna - Technicka univerzita - Vazovova - Trnavske myto - Zlate piesky
G: Ruzinov - Trnavske myto - Technicka univerzita - Obchodna - Namestie SNP - Kamenne namestie - Spitalska - Trnavske myto - Ruzinov
Najvyraznejsie nedostatky:
V relacii Zlate piesky - Dubravka nutnost dvoch prestupov alebo zdlhavejsieho prestupu na Obchodnej s prechodom do opacneho smeru.
Raca - Hlavna stranica s nepohodlnym prestupom v "uzle" Technicka univerzita/Florianske namestie.
Nevyuzitie trate na Mostovej v smere Namestie L Stura - Kamenne namestie.
Vysoka zatazenost krizovatky na Kamennom namesti.
Tesim sa na konstruktivnu (aj dekonstruktivnu) kritiku.
no neviem, ale jeden stat s cechmi mal velmi vela vyhod (pre obe strany), akurat nevyhoda bola, ze sme za vsetko mohli nadavat cechom... teraz je jasne ze si za to mozme sami...
Do kelu, čo máte všetci s tým Kukanom??? ? ? Veď pochádza zo súčasnej vládnej koalície, ktorá pre Slovensko nespravila NIČ, opakujem NIČ dobré. ´Pri riešení socialnych problémov iba ? ? Jej členovia si iba dobre mastia vrecká a tvária sa , akí sú pre Slovensko významní. To za Mečiara bolo omnoho lepšie, nielen menšia nezamestnanosť atď., ale hlavne Mečiar je významným spolutvorcom nášho štátu. Nebyť jeho a Klausa ešte by sme žili v spoločnom štáte Čechov a Slovákov. Nie že by som nemal rád Čechov, to vôbec nie je tak, ale my ako samostatný národ potrebujeme samostatný štát.
Ja viem, teraz začnete argumentovať že Elektra atď. A vy si myslíte, že Dzurinda a spol. nemajú takéto vily??? Iste majú, len ich taja pred verjnosťou.
"A "zlozita" siet v centre BA?Nedajte sa vysmiat..." Všetko je o stanovení sústavy, v ktorej porovnávam. Napr. v porovnaní s Przňou alebo Volomoucom zložitá je
Ja viem ze to uspory prinesie, pisal som ze "z pohladu DP" - momentalne mam totiz pocit ze v DP to asi nevedia, ked sa za tych 8 rokov prevadzky Ik4xx nikto nepodujal k tomu prerobit to, a ze to asi je tak ako som napisal - ze si (samozrejme mylne) myslia ze im to nic neprinesie. Alebo vedia ze to nieco prinesie, len nie je kedy, nema kto, a hlavne nie je za co sa do toho pustit... ?
A keď už tu všetci narhujú svoje reorganizácie, pridám aj ja jednu minimalistickú (ale už aj s traťou v Petržalke, tá vyrovnáva prevahu radiál vo východnej časti mesta):
1. Hlavná stanica - Obchodná - Nám. SNP. - Šaf. nám. - Petržalka
Ešte by sa to dalo doplniť dostavbou trate Šaf. nám - nové SND - AS Mlynské Nivy - Košická - Ružinov a pustiť tade 12ku z návrhu hore.
Alebo dostavba úsekov Hurbanovo nám. - Štefánikova - Hl. stanica a Hl. stanica - Šancová - Trnavské mýto (obe samozrejme podpovrchovo) a preložiť 1 alebo 8 z návrhu hore, prípadne vytvoriť linku Petržalka - Hl. st. - Ružinov a hľa už tu máme metro (viem, že tento návrh nie je pôvodný , ale celkom logicky sa k nemu dá dospieť).
Návrh má samozrejme veľa "múch", tak ho skôr berte ako takú rozprávku na dobrú noc ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.