Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: dns.mk #229906:
koncom minuleho volebneho obdobia sa podaril taky kusok, ze rano chodila L7 v 4minutovom intervale (=2minutovy interval na radiale) a popoludni sice v 8, ale tiez az na komisarky (t.j. 3 linky za 8 minut)
spociatku to pomohlo tomu ze vozy neboli az tak natrieskane, po ~2mesiacoch sa zacalo prejavovat aj to ze ked toho chodi viacej tak to zacnu aj ludia viac pouzivat...
avsak uz bolo po volbach a novi papalasi tuto vymozenost opat zrusili a vratili do povodneho stavu...

takze restrikcie sposobom zdrazme parkovanie nevidim rad, radsej by som aby k tomu skusili pristupovat opacne - najprv vytvorili podmienky na to aby ludia tu verejnu dopravu mohli vyuzivat (a ak sa pre to rozhodnu sa do tych vozidiel aj zmestili) a az nasledne nech spekuluju o tom ako vytahovat dalsie peniaze od obyvatelov....

PS: necital som sucasny navrh, ale pokial plosne spoplatnia parkovanie v celom meste a este dokonca aj v susednej mestskej casti budes ako cudzinec, tak to nic rozumne neprinesie

PS2: prilisne spoplatnenie moze viest aj k opacnemu - ja napriklad byvam v okrajovej mestskej casti v rodinnom dome, kde hustota zastavby a obyvatelstva nie je nijak zaujimava na to aby tam chodila nejaka verejna doprava... (a keby aj niekto velmi chcel, ulica je uzka, protiiduce auta sa vedia len s problemami a len na niektorych miestach vyhnut a ani s obracanim vozidla na jej konci (slepa ulica) to tiez nie je velmi ruzove), na elektrickovu zastavku to mam nieco cez 1km, tak to robim tak, ze do prace sa zveziem autom k elektricke, tam ho necham na parkovisku ktore tam vybudovala MC, prestupim do elektricky a idem dalej a zas popoludni vecer ked sa vraciam tak naopak prestupim z elektricky do auta.... v pripade ze platba za taketo parkovanie bude prilis vysoka, tak zamestnavatel mi aj v sucasnosti ponuka ako jeden z benefitov bezplatne parkovanie pod budovou, tak to nejak pretrpim a zacnem jazdit do prace v centre mesta autom...
a takych ludi ktori takto chodia autom k zastavke elektricky len na nasej ulici poznam viacero....
Reakcia na: 810zssk #229904:
Spojenie Drotárska - Hlavná stanica je potrebné kvôli nejakej škole (školám) pre nepočujúcich (resp. hluchonemých), ktoré tam hore sú. Síce sú internátne, preto odtiaľ chodí školák piatok poobede na hlst a nedeľu pobede z hlst hore na Drotársku, ale aj denne tam dochádzajú ľudia vlakom na hlst.

Ale pre obyvateľov toho sídliska, a tipujem možno aj pre študentov VŠVU, je rovnako ako spojenie do historického centra dôležité spojenie aj do Shopping centra - napr. Centrál, čo využívajú 41+64, ale tiež aj do prestupných uzlov ako Račko, či Trnko. Preto je ideálna mať Drotársku spojenú aj s "jednou stranou" (teda s Hodžovým), ale aj s "druhou stranou" - teda s Hroboňkou a SAV a (a ideálne aj Račkom a Trnkom, ale tam je ten silný protiargument zápchy na Šancovej).
Reakcia na: dns.mk #229905:
cast vystahovaneho obyvatelstva sa do oblasti nelegalne vratila (jedalo sa ale skor o obyvatelov obci majucich tam domy a prostriedky na prezitie, nie obyvatelov bytoviek ktori su v takychto kritickych pripadoch prvi na odpis), a tito ludia (v case vystahovania obvykle 40+, takze dnes maju uz vyrazne cez 60; ti mladsi sa prestahovaniu predsalen lahsie vedeli prisposobit) tam este stale prezivaju...
Inak aký máte názor na aktivitu primátora okolo zmien cien parkovného? Ja som zaregistroval, že ľudí na internete chytila doslova hystéria a autičkári spustili "massive hate" na Valla. Ja jeho krok hodnotím tak, žeje asi prvý primátor, čo si nenaložil z autičkárov do trenírok, za čo má uznanie. Ak sa ale podarí aj posilniť MHD tam kde je dopyt a kde sú preplnené autobusy ako píšu ľudia o katastrofálne plnej MHD, tak má ďalšie plus. Teda u mňa na betón.

Menej pochopenia mám pre to, že primátor nemá problém v riešení podhradia spolupracovať s Beljajevom, ktorý je veľký kamarát Fica a hrdí sa tým, že sa pozná osobne s Putinom. Potom mi nie je známe, že prečo stratil odbyt do Ruska a krachol mu podnik Rail Casted Components v Prakovciach, na ktorý mu dal Fico milióny. Z morálneho hľadiska je Vallova tolerancia týchto ľudí krok do tmy, ak nie do priepasti. Dúfal som, že sa týchto ľudí zbavíme cez novú krv ale asi som dúfal márne. 😞
Reakcia na: Valec #229880:
Ale veď vieš, že som to myslel ako obrazné prirovnanie. Viem, že radiácia je neviditeľná. Inak Černobyľ nie je mesto, je to lokalita, oblasť a mesro samotné je Pripyať. 😉 Okrem tímov vedcov a personálu, ktorý obsluhuje údržbu, opravu a rekonštrukciu krypty, pod ktorou je JE ma nenapadá, kto by tam mohol žiť a aj to, len dočasne pokým ho nevymenia aby si nevystavoval nadmerne rádiacií.
Reakcia na: Ike #229899:
To bolo ale naozaj nepochopenie toho navrhu, predlzenie 203 po Hrobonku nebolo navrhnute preto ze by ktokolvek povazoval Hrobonovu za atraktivny bod. Predlzenie 203 po Hrobonku by sledovalo ciel aby vzniklo spojenie Drotarska - centrum (Hodzovo nam.). Ak je potrebne spojenie prave na Hlavnu stanicu, to moze dalej riesit 41, ale idealne ako individualna linka (nie spojena s 203) z dovodov ktore uvadzas.
Reakcia na: Ámos #229896:
Dobrý kontranázor. Hodím to zopár ľuďom, ktorí tvrdia iné dačo a som zvedavý ma ich názory, že ako inak zaargumentujú.
Reakcia na: si #229873:
Problém jadra ja to, že naráža na odpor eko aktivistov a ozývajú sa aj rakúšania, ale vtipné to je v tom, že francúzom nefrflú, ktorí sú známi počtom JE. Ale ak aj im nakladajú, tak sa ospravedlňujem a beriem späť.

Ad. eko-stopa elektromotora vs. spaľovacieho bola porovnávaná vzhľadom na všetky faktory. Od získavania, spracovania surovín, cez výrobu, servis, nároky na prevádzkovú infraštruktúru až po samotné nakladanie s vyhodenou technikou po jej dožití. V úvahe sú teda inkludované aj ostatné prevádzkové hmoty. Ale ... niesom technik a odborník a technik až tak, takže ťa nebudem zavádzať a kľučkovať, ale zistím k tomu viac od ľudí, ktorí okolo tej konferencie na ČVUT behali a prednášali. Ok?
Reakcia na: Ike #229899:
Áno, lebo predtým jazdila linka 31 zo Šafránovej na Patrónku - resp. Vojenskú nemocnicu a 33 spod mosta SNP do Lesoparku (dnešného). A potom sa v rámci rušenia súbehov 33 vyhodila z úseku Most SNP - Patrónka a presmerovala sa na Drotársku, kde nahradila 31tku a ušetrili sa km (aj keď paradoxne to bolo obdobie kedy naša MHD mala historicky najväčšie objemy výkonov).
Reakcia na: S499.1023 #229892:
Druhá vec je, že mnoho dedín bolo zLEDkovaných dosť hrozným spôsobom - nekvalitné svietidlá, zlé rozmiestnenie a nastavenie svetla, úplne nevhodná studená biela (zbohom spánkové cykly živých organizmov, zbohom útulnosť prostredia)... Dúfam, že keď sa raz Bratislava rozhýbe k zmene, dopadne to lepšie.
Reakcia na: Mike #229877:
Tá linka vyzerá dobre na mape, ale mám isté obavy, že by počas jedného kola stála vo všetkých možných kolónach a k tomu v každom smere. Nejako neverím jej spoľahlivosti.

Inak istý čas jazdila linka Drotárska - Lesopark 😂 Každopádne, úplne súhlasím s tým, že Vozovňa Hroboňova nie je pre obyvateľov Drotárskej atraktívny bod.
Reakcia na: Mike #229877:
Súhlas, toto by bola veľmi fajn linka.
Inak Drotárska si normálnu obsluhu už zaslúži, pribúda tam bytová výstavba, plánuje sa rozšírenie VŠVÚ, atď.
Reakcia na: Ámos #229896:
Hmm, to vyzerá, že to vôbec nie je PR článok 😛 . Mám totiž známeho s Teslou X a ten ju tak neospevuje.
Reakcia na: dns.mk #229870:
"problémom batérie je, že po cca 700-800 cykloch nabitia jej kapacita klesá na úroveň takú, že ju môžeme vyhodiť (pod 50%)"

https://fontech.startitup.sk/finsky-taxikar-kapacita-baterie-model-s/

Tolko k hodnovernym informaciam z prispevku.
(Len technicky 400 000/500[cca dojazd tesly] = 800 cyklov.)
Som zvedavy, ci NS12tkam bude treba o rok a pol menit baterie, lebo prebehne 800 nabijacich cyklov.
Reakcia na: Miro #229894:
V tom roku na Škovránčej a Fazuľovej fungovali plynové lampy
Reakcia na: johnnyjanko #229893:
Keď sme pri tom, čo je pre koho "staré svetlo", tak ja si pamätám klasické žiarovky na drevených stĺpoch pri Lafranconi, keď sme sa tam v r. 1966 nasťahovali.
Reakcia na: S499.1023 #229892:
Pre niekoho "staré svetlo" môžu byť plynové lampy, petrolejky, alebo rovno fakle. 🙂 My čo sme vyrastali v sodíkových časoch, považujeme sodík za staré svetlo, a LED za nové 🙂
Reakcia na: 3pa3ck3 #229889:
1) Netreba nakupovať shitné žiarovky z Aliexpresu. Už nemám v byte jedinú klasickú žiarovku (teda mám, v rúre) a od úplného prechodu z úsporiek (tie boli dosť hrozné, slepá ulička) na LED pred asi štyrmi - piatimi rokmi som menil jednu. O legendárnej životnosti žiaroviek z Tesly Holešovice, Narvy, Tungsramu a podobne môže dns.mk rozprávať akurát tak niekomu, kto tie časy nezažil. LED sveteln zdroje spočiatku zvykli odchádzať pre zlé clhadenie čipov, lebo konštruktéri to ešte nemali vychytané ale to už je dávno preč.
2) Áno, kamarát z dediny sa sťažuje, že odkedy rekonštruovali VO na LED, mu celú noc svieti lampa do okna, predtým VO skončilo o 23:00 a zapínal sa až o piatej ráno.
3) "Staré" svetlo bolo nazelenalé (ortuťové výbojky), sodík bol také medzištádium.
Reakcia na: S499.1023 #229890:
Skor to Nesrovnal ako mal 😂
Reakcia na: Andy #229883:
Ivo tie ponuky zle srovnal.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.