Jonny, v akom roku žiješ? Pýtam sa lebo, keby si žil ako ostatní v roku 2005, vedel by si, že ťažké metro ,,vychádza z módy" a to, že pre BA je úplne zbytočné.
Z čoho si "logicky vydedukoval", že električka je super pomalá a z čoho si "logicky vydedukoval", že sa nemôže zmeniť povolená dĺžka súpravy, že sa obmedzenie dĺžky súpravy vzťahuje aj na segregovanú trať, že sa nezíska výnimka, akú majůú v KE a záverom - z čoho si "logicky vydedukoval", že potrebujeme päťvozové súpravy metra v desaťminútových intervaloch a nie 30 m električky v minútových?
Ty si proste obyčajný nekritický metrofil a tvojou pracovnou metódou je lož a demagógia.
Úsek metra Janíkov dvor - Trnavské mýto má mať dĺžku 9,733 km, celá sieť uvažovaná do roku 2030 (v rozsahu A: Dúbravčice - Predmestie, B: Petržalka juh - Letisko) má mať 36,402 km (podľa textovej časti návrhu územného plánu). Ak uvažujeme nad sumou 170 mld. Sk za takýto systém, tak úsek Janíkov dvor - Trnavské mýto by stál cca 45 mld. Sk, ale celkom možno aj viac, keďže Petržalka centrum - Trnavské mýto je navrhovaný ako razený + problematický prechod Dunaja tunelom + výstavba hĺbených staníc.
Re #41735 Jonny: Keď porovnávaš vyťaženosť úseku Janíkov Dvor - Trnavské mýto pri metre a pri rýchlodrážnej električke, porovnávaš neporovnateľné. V prvej fáze prevádzky rýchlodrážnej električky (Janíkov dvor - Bosákova) nebude možné porovnávať kapacitu týchto systémov minimálne z dôvodu ich nerovnakej trasy. Akonáhle sa nájdu peniaze a dobudujú sa ďalšie úseky (zrejme Bosákova - centrum, centrum - Hlavná stanica, Hlavná stanica - Trnavské mýto), porovnanie bude relevantné. Ale už v prvej fáze, ktorá povedie tunelom popod Dunaj, sa systém stane plne segregovaným a nič nebráni nasadiť aj dlhšie a kapacitnejšie súpravy. Ale pozor, aby systém dosahoval špičkový interval predpokladaný ako rýchlodrážna električka (90 s.) a zároveň poskytoval max. špičkovú kapacitu predpokladanú pre rok 2030 (na úseku Petržalka centrum - Pribinova 19 359 os./šp. hod.), kapacita vlaku by musela byť 485 osôb, či je len o 25 osôb viac ako súprava 3x T3. Na trase A je to len 15 962 osôb/šp.hod., v úseku Kráľovské údolie - Podhradie, čo je kapacita súpravy 400 os.
Jonny: Plně tě chápu, já jsem také zarputilý metrofil, ale není to tak jednodichá věc a pro Bratislavu nereálná...to vím, ani tam nemusím bydlet...jinak ta električka bude taky super NE? Přeji hezký den
Aby elektricka bola riadny nosny system, sa ma (musi) riesit jej segregacia. Mimourovnove krizovania pomozu tak MHD, ako aj IAD.
V tejto suvislosti mam jeden napad. V miestach krizovania s cestou by sa mal predlzit spevneny usek tak aby uviaznute auta dokazali opustit trat vlastnou silou - prazce a kolajnice by nevycnievali viac ako 10 cm.
Takze metro ruskeho typu bolo uz v case prvych projektov nevyhodne a vedelo sa o tom, preto sa nikdy nepostavalo. Z dopravneho hladiska sme mali mat v BA rychlodrazne vozidla R1 od Tatrovky. Politicky sa vsak rozhodlo o tazkom ruskom metre. A taketo politicke rozhodnutia tu boli dodnes a myslim ze stale su. Z odborneho hladiska je tazke metro nezmyslom, uplnym. Ti, co ho obhajuju namaju ziadne znalosti o doprave, toboz o jednodtlivych systemoch MHD. A pokial sa takito ako Jonny a jemu podobny stale budu chciet chopit kormidla a nedajboze sa im to podari, tak stale sa tu bude odsuvat to, co je realne treba.
Naozaj, uz nam tu len chyba ruske metro... Co myslis, keby to bolo take vyhodne, tak by sa za 30 rokov nenasiel nikto, kto by to zrealizoval? Nakoniec aj na deblokaciach by sa dalo pekne nabalit, takze urcite by to niekto rad spravil, keby to bolo take vyhodne, ze ano.
Ad. smradobusy: pochybujem, ze v Petrzalke v dohladnej dobe budu trolejbusy. Okrem toho, doplnkova doprava nebude robit ani zdaleka tolko vozokm ako busy teraz. A napokon tu nejde ani tak o smradobusy, ako o to, ze sa motkaju po Petrzalke, co ale elektricka robit nebude.
Ad. 20 mld.: Ked ma mesto velke problemy zohnat peniaze uz len na elektricku, urcite uplne hravo najde taku smiesnu ciastku ako dalsich 16 mld. Mesto nie je ako vlada, ktora si moze dovolit len-tak vyhodit 25 mld., lebo prehrala nejaky sudny spor.
Takze si myslim len to, ze kazdy, kto tu hlasa metro, je uplne naivny clovek. Lebo nestaci len niecomu verit a chciet pockat este dalsi rocik (a dalsi a dalsi), kym mi niekde z neba nespadne 30 mld. Keby ta investicia bola realna, uz davno by tu metro chodilo.
Jonny:
Prosim ta uz prestan. Ak mi das 100 mld. Sk, tak ti velmi rad to metro postavam aby si sa v nom vozil.
Tu nejde iba o to, kolko stoji vystavba, ale aj prevadzka, udrzba. Ja si dovolim tvrdit ze elektricka, pokial sa adekvatne v Petrzalke postava, dokaze plnit funkciu nosneho systemu. Aby ti bolo jasne, usek Janikov Dvor - Safarikovo nam. je iba prvou etapou. Aby sme dosiahli NS pre cele mesto, tak je nevyhnutne vybrane useky v CMO zakopat pod zem. A potom ti moze byt jedno ci sa budes viezt pod zemou v elektricke alebo v metre, totiz to ti moze byt uplne jedno. Ak bude cely system segregovany, tak bude mozne nasadzovanie kapacitnejsich vlakov, t.j. ich predlzenia kludne aj na 60 ci 80 metrov, ak to bude potrebne. Takze ide o to, aby sa uz teraz postavili nastupistia v dostatocnej dlzke. Najkrajsim prikladom je Vieden, kde na linke metra U6 jazdia spriahnutne stvor a patvozove supravy elektriciek, vo vecernych hodinach iba tri elektricky v suprave, nakolko to staci. A taka Vieden je o nieco vacsia...
Ukaz mi vypocet tej prepravnej kapacity ako aj odovodnenie ze treba na to metro. Totiz co si napisal jeiba to co sa tebe zda. Ja som sa zaoberal kapacitou uz davno a dospel som k zaveru, ze metro by sa denne vyuzilo max na pol hodiny v spicke a to medzi zastavkou Kamenne nam. a prvou v Petrzalke. Vsade inde by bolo stratove, o preprave v sedle, nebodaj vikendoch nevravim. Chces mat interval 25 minut vecer?
Jo, ešte jedna vec. Píšeš, že električka zvládne v Petržalke zhruba to isté čo metro (neviem ako to bolo myslené ale kapacitne asi nie...)Treba si uvedomit, že NS je pre celú BRATISLAVU a nie len pre Petržalku. V meste zapadne v prepchaných uliciach a budú stát ako aj teraz pri každom dome...Fakt dobré
Navrhovan7 NS rie3i akur8t dopravu po Šafko. Spomínaný úsek metra by aspon čiastočne riešil aj bezútešne pomalú prepravu v centre ?
Môžem s tebov len súhlasit, zmenit sa tu dačo musí. Podla môjho názoru sa vedenie mesta malo viac angažovať pri deblokáciách, dokonca zo strany Ruskej federácie tu boli aj návrhy, ale našlo sa pár blbečkov, ktorí to zamietli podobne ako snahu uzavriet zmluvu so súkromným investorom. Možno je to proces zdĺhavejší, ale volil by som lobby v parlamante o zdrojoch z rozpočtu. Ja nie som proti električkám ale odmietam názor, že električka je úplne zrovnatelná s metro (rýchlosť, kapacita). Tvrdit, že nosný systém podla p. Ďurkovského a spol. bude stát 17 mld. a metro by stálo 170 mld., nech sa nikto nehnevá ale to je čistá demagógia. 170 mld. by stálo metro v celej svojej dĺžke (obe linky). Ale úsek Janíkov dvor-Trnavské mýto by tolko určite nestál, naopak stojí za zváženie v porovnaní s električkou, lebo dat 4 mld. na provizórium alebo 20 mld. na metro, ktoré ma neporovnatelné parametre stojí za zváženie.
Apropo, smradobusy ostanu až kým sa nedotiahnu troláky do Petržalky. Doplnkovú dopravu potrebuju obé varianty NS ?
Odpovedz mi priamo a na rovinu: Bude sa ti viac pacit, ak tu budu dalsich 30 rokov behat po Petrzalke smradlave autobusy, ktore sposobia dalsi ubytok cestujicich, a potom uz nebude pre koho metro stavat; alebo elektricka, ktora sice metrom nie je, ale v Petrzalke dokaze zhruba to iste? Ak si myslis, ze tu budu ludia donekonecna jazdit v busoch vsetkymi tymi esickami po celej Petrzalke, tak sa mylis.
Vyťaženosť úseku Janíkov Dvor-Trnavské mýto by určite počtom prepravených osôb spĺňal nároky na prepravnú kapacitu metra, čo električky spĺňať nedokážu. Táto vyťaženosť linky metra by bola kludne porovnatelná s trasou A pražského metra ? O ostatných úsekoch sa dá polemizovať, ale táto trasa by mala určite svoje opodstatnenie a ludia ktorí tvrdia, že električka je plnohodnotnou náhradou z hladiska prepravnej kapacity a rýchlosti by sa mali nad vecou zamysliet a nešírit takuto demagogiu a skreslené informácie.............
Mám len taký pocit, že vela ludí chce za každú cenu aby sa už len rýchlo rýchlo dačo spravilo, ale že tá električka bude nedostačujúce riešenie, ktoré sa skôr či neskôr prejaví to už nikoho nezaujíma.
A p. Ďurkovský chce svojou horúcou ihlou rýchlo dačo stihnut počas svojho volebného obdobia, aby bolo vidno, že ako jediný tu po rokoch tunelovania niečo začína rozbiehat. Bohužial osobné ambície v politike postavil pred dobrú vec a Bratislava na to doplatí v podobe nekapacitného nosného systému, ktorý sa aj tak nikdy nedostane popod Dunaj...........................
Prepravna kapacita trate rovna sa kapacita jednej supravy krat interval. Teoreticka najvyssia mozna prepravna kapacita elektricky do Petrzalky (za pouzitia sucasnych vozidiel) je pri dvojiciach T3 resp. T6 a intervale 90 sekund 12000 osob/h v jednom smere. Kolko by podla teba Petrzalka potrebovala? 20000? 40000? 60000?
Nndro: lebo nesmu, maximalna dlzka supravy je v SR 40 m. V Kosiciach mali na to vynimku pre trat do zeleziarni.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.