To miesto je este aj oznacene v kazdej elektricke
Pozri si prosim normu o 5/1-2-3 o prepravete postihnutych a stat o slepcoch. Je to cierne na bielom. A odmietam tu s tebou o tom diskutovat, lebo pises bludy
DPB zrusil verejnu sutaz na autobusy MINI (10 ks do r. 2010), pretoze nedostal ziadne ponuky. Zaroven prebiehala verejna sutaz na autobusy MIDI (30 ks do r. 2010), o vysledku zatial informacie nie su.
tak som si dal tu namahu a volal som do byvaleho zamestnania, kde mi zistili, ako to je so slepimi a cestovanim v mhd. bolo mi povedane, ze co sa autobusov tyka, tak je to jasne, ak nie je uvedene inac, treba nastupit prednymi dverami, resp. by malo byt uvolnene miesto blizko vodica. ale elektricky take jasne nie su. tam su totiz aj dve vozidla ako vieme. slepi casto nemusia zistit (najma ak je v nejakom meste prvy krat), kde presne zastavuje predne vozidlo a niektori ani nemusia tusit, ze moze prist suprava, ktora je rozdelena na dve vozidla. ak aj pridu, nemozu vediet dlzku vozidla atd.
a je to tak, cestujuci je zakaznik a je potrebne sa k nemu podla toho spravat. CETSUJUCI JE CHLEBODARCA DPB! a to si ten socialisticky podnik musi uvedomit. tak ako nie vsetci vodici su neporiadni a pracuju v style ala socializmus, tak nie vsetci cestujuci su bordelari. ja cestujem mhd asi viac ako je zdrave a kurniq shopa, za tie roky som videl robit neporiadok len snad 2 – 3 ludi. a to cestujem kazdy vikend nocakmi a s paradne ozratymi typkami, ktori hulakaju vzadu. ale ano, uznavam, toto mesto je dost velke na to, aby som jednoducho za tie roky nemal stastie vidiet ako niekto naschval sype kamienky z posypu po vozidle, ako niekto olejom zamaze sedadlo alebo ako niekto oblepi dvere elektricky novinami… (btw, cest lektrickam, naozaj su asi najudrzavnejsie. a sprejerom ruky dolamat!)
bmko, spravit v strede vozidla kopku… uz tu na to odpovedali… ale neda mi to. ked pridem na pracovisko a najdem tam bordel, hadaj co spravim…nie, nenecham to pre zvysok a uz vobec nie pre tych, ktori bordel nerobia.
K tej vcerajsej nehode ... Preco neplati povinnost vybavovat miesto vodica vozidla MHD bezpecnostnym pasom a jeho povinostou pouzivat ho? Tu je jasne vidiet ako sa na to raz doplati ? Napokon vsetky vozidla dialkovych spojov, zajazdov a medzimestkych spojov by mali byt vybavene bezpecnostnymi pasmi na vsetkych sedadlach aby sa ludia neobuchovali ako zemiaky ?
4: ZST Nove Mesto - Vajnorska - Spitalska - Sturova - Janikov dvor
5: ZST Vinohrady - Obchodna - tunel - Dubravka (do 6.00, po 19.00 a cez vikendy az do Race)
6: Karlova Ves - nabrezie - Jesenskeho - Sturova - Janikov dvor (do 6.00, po 19.00 a cez vikendy az do Dubravky)
7(=14): Ruzinov - Nam. L. Stura
8(=8): Ruzinov - Hlavna stanica
Ma to len jednu podmienku - vybudovanie prestupneho uzla medzi Vazovovou a Radlinskeho nam. Inak satento system da zaviest uz teraz s ukoncenim petrzalskych liniek na Nam. LS resp. Safku.
Zakladnou filozofiou navrhu je umoznit prepravu medzi koncami siete co najkratsou cestou bez roznych esiciek a podobne a zaroven moznost dostat sa odvsadial vsade s max 1 prestupom.
dusoft: Vitaj v Bratislave... Ja osobne som sa za pár rokov tu už o výlukách zmieňoval mnohokrát, väčšinou v zlom, ale už to nemá zmysel, stále je to o tom istom, v najbližšom čase v tomto zmenu neočakávam.
Ta vyluka na Americkom bola absolutne neprofesionalne zvladnuta. Dopredu upozornujem podpichovacov a vsevedov, ze ja som s nou problemy nemal.
Dlhy nevyrazny oznam napr. pri Tescu - zlty papierik, ktory je tam aj tak vzdy (len je na nom nieco ine) - DPB je neschopne vytvorit si farebne kodovanie, co je pritom jednoducha a vyborna vec. Cervena - vyluka, zlta - upozornenie mimo vyluky, modra - informacia a pod.
Text toho oznamu zaberal celu A4. To je uplna neschopnost drbkov v DPB (ospravedlnujem sa za vyraz) platenych z nasich dani a penazi napisat to zrozumitelnym jazykom a strucne. Hodnu chvilu mi trvalo, kym som pochopil, co je nahradna doprava.
Potom linka 10X - nikde nic o nej, hlavne ze ide. Ak by nemala elektronicky transparent, ani nikto nevie, kam. Nehovoriac o tom, ze ostatne bezne linky mali digitalne ukazovace vypnute a bol na nich maximalne cas (vnutri voza myslim). Ak sa v tom zorientuje niekto z mimo BA (ked aj BA ma problemy), tak gratulujem.
Nehovoriac o takych "detailoch", ako ked je zastavka na vikend zrusena, tak preco ju neprekryju a nenapisu zrusena. To je taky problem? Videl som mnozstvo ludi cakat pred Tescom a samozrejme zbytocne.
Vsevedkovia a hundraci, ktori tu raz za cas prispievaju povedia, ze si to ludia mali precitat. Ale ja vam dam na vec iny pohlad: ludia su zakaznici. DPB bez zakaznikov moze ist do [piip] (ako keby tam prirodzene aj tak nesmerovalo kvoli kvalitam vedenia).
sorry, ale ja si 100x radsej precitam info od m@rtina o niecom co sa tyka dopravy ako tie litanie co si sem svojho casu kopirovaval o tom ako slovensku rastu makroekonomicke ukazovatele (ktore aj tak bezny clovek pociti len na tom, ze zas bude za nieco platit viacej a plat mu nedvihnu)
z 30.3.2005
V CR se SOR B 9,5 prodaval za cca 3 250 000 Kc a Solaris Urbino 12 5 950 000 Kc (jedna se podle jednotlivych zakazniku, slev....) Volvo stalo cca 5,6 mil a SOR BN 12 za 4,5 mil
Ako znalec trasy Dlhe Diely-Safko-Farskeho sa pytam sam seba a vas, preco je prichod elektricky vzdy presne v minutu odchodu autobusu do Petrzalky? Lebo casto sa stane ze ludia nestihnu preskakat(doslova) z elektricky do autobusu, lebo ten iduc z pociatocnej zastavky ide presne na sekundu.
Keď sa tak oháňaš prepravným poriadkom, nože ma pouč:
a) ktoré ustanovenie PP zakazuje zrakovo postihnutým sedieť na ktoromkoľvek mieste alebo prikazuje sedieť iba na vyhradenom mieste,
b) kde v PP je stanovené, že miesto vyhradené pre zrakovo postihnutých je pri predných dverách a iba v prvom vozidle súpravy? Je to síce logické, ale čuduj sa svete, PP o predných dverách mlčí a dokonca spomína povinnosť dopravcu vyhradiť miesto pre zrakovo postihnutú osobu v KAŽDOM VOZIDLE (čl. 4, ods. 1), teda aj v zadnom vozidle súpravy.
A keď už o tom hovoríme, DP má značné rezervy v plnení povinnosti zreteľne označiť miesta vyhradené pre postihnuté osoby. Miesta sú označené nejednotne jednak historickými plastovými štítkami, jednak samolepkami - oboje však býva často odtrhnuté.
Re #42753 papuca: V každom prípade máš pravdu, že vodič sa mal správať slušne a slušne ich vyzvať aby si prestúpili do prvého vozňa a vysvetliť prečo. A prečo vlastne? No keby si ich nevšimol a oni by vystupovali pomalšie ako je obvyklé, tak by mohlo razom vzniknúť nesťastie. A potom by sme tu čítali o tom, čo robil vodič, prečo im nepovedal aby išli do prvého vozňa,...
Re #42755 BMko: Vidím, že vplývanie DPB na morálku svojich zamestnancov je stále úspešné. Keby som mal firmu a môj zamestnanec by sa správal drzo a nevrlo na zákazníka, ktorý by sa tiež správal drzo a nevrlo, vieš čo spravím? Zamestnanca okamžite vyrazím a zákazníkovi sa ospravedlním. Uvedom si, že platiaci cestujúci, nech je akýkoľvek ti platí chleba.
A čo sa čistoty električiek týka nemáš pravdu. Nemám pocit, že by skoro ráno boli električky výrazne čistejšie ako večer. Ale máš pravdu sú vodiči, ktorý voz očistia.
Re #42765 m@rtin: Sakra Martin čo to sem píšeš. Si uvedom, že toto je bratislavské fórum a nie pražské. Mňa vôbec nezujíma, že Praha si spravila nejakú GO, ktorú už dlhiše robia v Brne, Ostrave či Košiciach. Ja tiež nechodím na pražské stránky vždy keď do Bratislavy príde K2S. ?
Inak až na tie ranné problémy s križovtkou na Imperialistickom námestí poobede to bolo super. Teda ja sa nevyznám či je to spravené dobre alebo zle, ale trolejbusy jazdili cez križovatku rýchlejšie ako som zvyknutý.
Nezvažuje sa nahodou iMHD Trnava a iMHD Trenčín?Alebo o stránke iMHD, kde by boli zhromaždene menšie mestá ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.