Po vybudovaní tunela z Petržky cez Filiálku sa výrazne zvýši dôležitosť stanice Filiálka. Takže veľká časť vystúpi buď tam alebo na Nivách alebo na Hlavnej a to by bolo už len pár zastávok.
No raz som to niekde videl, je v pláne vytvoriť CMO pod zemov a tam budú električky pod zemou. Tak isto sa predpokladá predĺženie po ŽST Vajnory, po Dúbravčice a na Letisko.
Dobrý den přeji všem nadšencům tramvají,
obracím se na tyto webové stránky s prosbou o pomoc. Chystám se příští týden na návštěvu Vašeho krásného hlavního města, a jako tramvajového nadšence mě zajímají především Vaše električky. Našel by se prosím na těchto stránkách dobrosrdečný zaměstnanec Dopravného podniku Bratislava, který by byl ochoten provést dva nadšence - jednoho řidiče električky z DP Praha a jednoho zaměstnance z DP Olomouc po některé z Vašich vozoven? Najde-li se někdo takový, nechť mne prosím kontaktuje na mail: tramvajak.5572@seznam.cz . Velice děkuji! ?
Samozrejme, ak vychádzaš z toho, že spojenie medzi Hlavnou stanicou a centrom je dostatočne kvalitné už v súčasnosti, potom sa "CMO nemusí stavať a mesto ušetrí"... Mám iný názor, rýchle spojenie Hlavnej stanice s mestom je nevyhnutné ak sa má začať hovoriť o nejakom nosnom systéme... Električka na súčasnej trase je pomalá (Hl. st. - Jesenského 12 minút - to je úroveň rýchlejšej chôdze) a autobusy sa odkláňajú mimo centrum a neposkytujú dostatočné možnosti prestupu na električku.
Inak, neviem o nijakom "pláne na podzemnú električku" pod Karadžičovou, kto to robí a kde sa to dá nájsť?
Ano, vyrazny suhlas. Tu v Prahe sa urobilo takto "mimo vlaku" metro. Zeleznicne stanice vybavene stanicou metra su len tie styri medzinarodne rychlikove (hl.n., Masarycka, Smichov a Holesovice), ale inak hroza. Nad stanicou metra Hradcanska je ZST Praha Dejvice, chyba prepojenie. Nad stanicou metra Vltavska je ZST Praha Bubny, chyba prepojenie. Pod stanicou metra Kacerov prechadza zel.trat Praha Vrsovice - Praha Krc, vlaky tam zastavku a prestup nemaju vybudovany. Vedla useku Rajska Zahrada-Cerny most ide paralelne zel.trat do Hradca a Turnova. Zastavka ani prepojenie tam nie je. Ked je nosna doprava postavena takto prec od zeleznice, potom sa zeleznica blbo integruje do vnutromestskeho dopravneho systemu.
Kde by som zeleznicu videl v BA najradsej, by bola plne integrovana doprava na trati DNV-Bratislava hl.st., kde by sa mali vlaky zahustit na spickovy aspon 15 min. int. (doplnit sucasne spoje zo smeru Marchegg a Kuty nejakymi pendlermi BA-DNV). Samozrejme, integraciou rozumiem moznost cestovat na mesacnik MHD vlakom BEZ NUTNOSTI dokupovat si extra kupon na zeleznice.
Takýto tunel by značne zrýchlil tranzitnú dopravu na trase Viedeň - Bratislava (Filiálka) - trať 120/130. Bohužiaľ nikde v prezentáciách sa nehovorí o navrhovanej kapacite tunela, t. j. koľko expresných vlakov by tade za deň prešlo, koľko zastávkových (prímestských) a aký by bol ich interval a teda aj použiteľnosť nielen na prímestskú ale aj mestskú dopravu. Bez takýchto údajov je projekt ťažké objektívne posúdiť. Takisto som nevidel v materiáloch umiestnenie navrhovaných staníc v meste (medzi Filiálkou a Petržalkou), len predpokladám umiestnenie jednej v lokalite Pribinova - Šafárikovo nám. a druhej pri AS Mlynské Nivy.
Električka a vlak by sa podľa mňa mali integrovať, prestupnými stanicami. Nie tak aby viedli súbežne a boli vlastne konkurenciou. Napr. predĺženie električkoej trate po Dúbravčice, pokračovaním do Volkswagenu. Prestup by bol v žel. zastávke Dúbravčice. Ďalej predĺženie električky po ŽST Vajnory, kde by bol ďalší prestup. VVybudovanie električky pod zemou popod Dunajskú a Mlynské nivy, ďalšia prestup. st. ASMN, cez Slovnaft na dolné hony kde by bola ďalšie prestupná stanica medz vlakom a električkou. Hybridný rozchod by mohol viesť na letisko. Samozrejme by sa počítalo s električkou do Petržky, ale v Janíkovom dvore až po železnicu, kde by bola ďalšia prestupná stanica medzi vlakom a električkou. Zároveň by nebol vybudovaný centrálny mestský okruh nosného systému, pretože na Hlavnú stanicu by stačila terašia trať a autobusy. A východnú trasu cez Nivy kopíruje vlak. Ďôležitou stanicou by sa stala Filiálka a už teraz tam chodia električky a aj autobusy resp. trolejbusy. Ďalšia prestupná stanica medzi električkou a vlekom by mohla byť pri OD Slimák. CMO by sa nemusel stavť a mesto by ušetrilo.
V už spomínanom materiále http://www.reming.sk/aktuality/pk_boj_s_mlynmi.pdf sú schematicky znázornené navrhované trate, je tam aj prepojenie Filiálka - Slovany - Hlavná stanica a Filiálka - Slovany - Nové mesto. Bohužiaľ iba na schematickej mape, konkrétne trasovanie sa neuvádza.
Ja len nechápem načo tam bude želez. medzi filiálkou a Petržkou cez Nivy. Pokiaľ viem súbežne sa v ďalekej budúcnosti ? plánaju pozemná električková trať popod Karadžičovu a Filiálku s napojením na existujúcu trať. (Časť centrálneho ohruhu nosného systému) Už teraz chodí električka prakticky Slimáka súbežne so vlakovou traťou..
Mám skôr pocit, že železnice si postavili hlavu a tvária sa, že za 12 miliárd obnovia to, čo pred tridsiatimi rokmi rozbili. Myslím si však, že nejde o reálny plán, skôr o zahmlievací manéver s cieľom udržať si filiálku. Inak by asi železnice poriadne kričali, keď sa nedávno predávali pozemky pod bývalou ŽST Nivy.
Ja ani nenapadam ten projekt ako tu postupnost. Myslim si, ze bvy bolo vhodnejsie postavit najprv lacnejsiu variantu (BB-Ruzomberok) a povenovat sa aj inym ROZVOJOVYM dopravnym stavbam (kolko obchvatov chyba, ako vyzeraju napr. cesty v Bratislave) a potom vybudovat usek Zilina - Ruzomberok. Viem velmi dobre, ze situacia tam je priserna, ale velka cast tej dopravy by mohla ist cvez BB - jednoducho rychlejsie, lacnejsie, efektivnejsie. Nejde mi o to co, ale kedy - postupnost.
No a v neposlednom rade si tiez mesto urci, ako casto a kedy maju elektricky premavat. U vlaku by bolo mesto zavisle od zeleznic a v konecnom dosledku by to bolo asi prospesnejsie pre kraj ako pre Bratislavcanov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.