Odborníci: Bratislava potrebuje definitívne riešenie
Inzercia
Podľa stanoviska Výskumného ústavu dopravného v Žiline, vypracovaného pre mestskú časť Petržalka, najvhodnejším pre Bratislavu je definitívne riešenie dopravy - to znamená nosný systém. Podľa odborníkov by Bratislava nemala pristúpiť k dočasnému riešeniu, teda k pozemnej električke, ktorá by na nejaké obdobie rozšírila súčasnú dopravu.
Nosným systémom by mala byť rýchlodráha, jej časť by bola pod zemou. Mesto sa myšlienky na metro už dávnejšie vzdalo pre vysoké náklady a nevhodné podložie v Petržalke. Počas výstavby by sa rýchlodráha v centre na súčasnú sieť napájala postupne jednotlivými stanicami.
Podľa výskumného ústavu nie je vhodné odďaľovať výstavbu nosného systému dočasným riešením. Každé posunutie výstavby spôsobí nárast nákladov, hovorí štúdia. Konštatuje, že vynechaním dočasného riešenia sa ušetrí.
Súčasný stav a zvýšený počet cestujúcich možno podľa žilinských odborníkov riešiť pridaním autobusových spojov.
Ústav okrem iného upozorňuje, že Starý most by aj napriek rekonštrukcii zvládol nápor električiek iba s vylúčením ostatnej cestnej dopravy. Tá sa však logicky presunie na Nový most alebo na Most Apollo.
SME 12.10.2005
Inzercia
Podľa stanoviska Výskumného ústavu dopravného v Žiline, vypracovaného pre mestskú časť Petržalka, najvhodnejším pre Bratislavu je definitívne riešenie dopravy - to znamená nosný systém. Podľa odborníkov by Bratislava nemala pristúpiť k dočasnému riešeniu, teda k pozemnej električke, ktorá by na nejaké obdobie rozšírila súčasnú dopravu.
Nosným systémom by mala byť rýchlodráha, jej časť by bola pod zemou. Mesto sa myšlienky na metro už dávnejšie vzdalo pre vysoké náklady a nevhodné podložie v Petržalke. Počas výstavby by sa rýchlodráha v centre na súčasnú sieť napájala postupne jednotlivými stanicami.
Podľa výskumného ústavu nie je vhodné odďaľovať výstavbu nosného systému dočasným riešením. Každé posunutie výstavby spôsobí nárast nákladov, hovorí štúdia. Konštatuje, že vynechaním dočasného riešenia sa ušetrí.
Súčasný stav a zvýšený počet cestujúcich možno podľa žilinských odborníkov riešiť pridaním autobusových spojov.
Ústav okrem iného upozorňuje, že Starý most by aj napriek rekonštrukcii zvládol nápor električiek iba s vylúčením ostatnej cestnej dopravy. Tá sa však logicky presunie na Nový most alebo na Most Apollo.
SME 12.10.2005