Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: boxcar #92001:

1) Železničný uzol sa nedefinuje podľa toho, či tam stoja rýchliky ? .
2) Jazdná doba osobného vlaku je 38 až 41 minút, najrýchlejšieho autobusu, ktorý som v CP našiel jeden, 37 minút.

Problém skôr vidím v tom, že jazdné doby vlakov kolíšu (neexistujúca peronizácia v staniciach).

Faktom je, že rýchliky nemajú slúžiť prímestskej doprave a zastavovať v staniciach typu Malacky a Senec. To, že Zločinecká tým supluje regionálku, rozhodne nie je systémový krok.
Reakcia na: Valec #91942:

Malacky majú 17847 obyvateľov. Relatívne nie sú veľkým mestom (Pezinok má niečo nad 21000, Senec 15000). Senec tiež je železničným uzlom stoja tu rýchliky.V Pezinku sporadicky tiež stoja rýchliky a ZR.
Btw. tých rýchlikov stojí v MA 4 + spomínaný Ex (pred 9.decembrom ešte jeden EC).
Ide o to, že cesta osobným vlakom trvá do MA 42 min. Keď už komfort je minimálny (okrem premaľovania pár vozňov za 7 rokov, čo cestujem vlakom nič nespravilo).

Spojenie autobusom po diaľnici existuje okrem Slovak lines je možné využiť aj "Skaličák" (Skalica - MA - BA). V pláne zahrnutá linka nie je, práve v tom vidím problém tiež.

O to ide: v rannej špičke je naplánovaný 30 min interval na železnici, čo je aj dnes (síce nie na minútu presne) . Popritom je tu X spojov slovak lines, z toho od 5,00 - 80,00 do BA ide po dialnici približne 8-9. Väčšina ľudí cestuje nárazovo na 6,00, 8,00 a cca 10,00-30 do školy práce. Tým pádom, že nebude ráno ani jeden rýchlik ani autobus do BA, cesta trvá 42minút to všetko veľkú variabilitu v tom, ako sa dostať do práce, školy nebude. Vlak bude preplnený. Plus klasické meškanie.

Súhlasím s Ike - m, už je tu vytvorených niekoľko prestupných uzlov, mohlo sa viacej stavať na nich.
Reakcia na: S499.1023 #91967:
Ale vies, komu by sa chcelo stale otvarat šopu, ked by isiel vlak... ?
Reakcia na diskusiu o predĺžení L80 do Kitsee:
Skôr by som to videl na zriadenie regulérnej prímestskej autobusovej linky BA - Kitsee - Berg - Edelstal - Prellenkirchen - ...

Ale toho, že spojenie do rakúskych obcí pri BA bude podobné ako do obcí na slovenskej strane sa IMHO žiaľ tak skoro nedočkáme.
"Vyplýva to z prieskumov, ktorý v dňoch 29. - 26. novembra a"... bolo by vhodné opraviť postupnosť dátumov na 26. - 29. Novembra v novinke o logotypoch DPB.... ?
Reakcia na: kri #91993:
Električka nemá inú možnosť pohonu ak oz trakčného vedenia. To, čo popisuješ bolo prosté odbrzdenie vozidla tlačidlom "Prejazd umývacím strojom" a pohyb zo svahu.
Reakcia na: _ERIC #91989:
Električky ani trolejbusy v Bratislave žiadny pomocný pohon na batériu nemajú. Dosť v tom majú nejasno aj niektorí vodiči, pretože tramvajoškola DPB ústami niektorých svojich zaslúžilých inštruktorov už dlhé roky šíri legendu, že talčidlo "Prejazd umývacím strojom" slúži na jazdu na batérie. V skutočnosti je to tlačidlo premostenia stykača nabíjania, ktorý slúži u električky aj ako podpäťová ochrana, aby bolo umožnené pri strate napätia odbrzdiť vozidlo a taktiež umožniť jazdu vozidla cez umývací rám so zníženým napájacím napätím.
Reakcia na: Peon #91983:
V Prahe je viacnásobný výskyt zastávok s rovnakým názvom úplne bežný (viď legendárne hlásenie "Nákladové nádraží Žižkov, příští zastávka Nákladové nádraží Žižkov, vlak jede do vozovny Žižkov") a žiadny problém to nespôsobuje. Každá zastávky má iné pasportové číslo, len priradené to isté hlásenie/nápis na transparente.
Nie osm z toho nijako nadšený ale ide o to, že nezorientovaný cestujúci vie, že sa stále nachádza v tom istom dopravnom uzle.
Reakcia na: raraschek #91990:
A čo tak prejsť na zast. Bulíkova na linku 84? Tá ide tiež na Hroboňovu. ?
Reakcia na: _ERIC #91989:
ad pohon na baterie: To by som rozoznal, keby to bolo zotrvacnostou. Bolo to tak kusok po kusku, iny zvuk a bez hukotu ventilatorov. V oblasti Krcace cca pred 4 rokmi.
Reakcia na: JamaVOku #91964:
Ja viem ze ste boli...inac aj ja som bol ? konecne je to takto, je to omnoho lepsie...ale nemozem pochopit, preco vas tato linka tak zaujima, ked vam(JamaVOki;810zssk) je na nic...ale sak to je vasa vec... ? ☺
ad 184: pekne vybabrali so studentami, autobus chodi vzdy len po konci vyucovacej hodiny, a v case od 13 do 15 hod. vobec..
ti co zdrhaju z vyucovania alebo sa vyskytlo nieco ine nemaju sancu ? naozaj nahrada 84. ale aspon ze ludia z ovsista su uz konecne spokojni, dufam.. ?
Reakcia na: kri #91986:
a Re #91988 Peon: pokial siahaju moje vedomosti o konstrukcii trolejbusov a elektriciek aspon tych bratislavskych tak urcite nemaju ziadny nudzovy pohon na bateriu.

kri, to ze si sa s nim pomaly doviezla na najblizsiu zastavku kludne mohlo byt tym ze elektricka bola rozbehnuta a proste nebrzdila a tak vlastne dosla do dalsej zastavky vlastnou zotrvacnostou, kedze elektricka ako kolajove vozidlo ma dost dlhu brzdnu drahu, co ty nato? ?

ad2: z pohladu cisto elektrotechnickeho - medzi kolajami a trolejovym vedenim je 600V (takzvane napatie idealne, ktore samozrejme moze byt aj ine +- par percent), pricom elektricka ma pri rozbehu odber niekolko stoviek Amperov. Bateria elektricky ma cca napatie 25 Voltov co je o 575 Voltov menej ako je napajanie zo siete. Neviem si celkom dobre predstavit ako by toto v praxi mohlo fungovat. Dalsia vec je to ze rozvodna siet (cize kolajnice a troleje) je zdroj tvrdy, cize pri zatazeni prudko neklesa jeho schopnost dodavat sťavu, ale bateria je zdroj makky a oproti sieti dost, akoze zapojit trakcne motory na bateriu elektricky (ked sa odhliadne od toho, ze je tam vyrazne mensie napatie) by vyzeralo tak, ze vodic by ledva zoslapol plynovy pedal a uz by bola bateria vybita. Ano kebyze elektricky za sebou tahaju bateriu velkosti dalsieho vozna tak mozno by sa s nou kusok aj pohli ?
U trolejbusov je to obdobne az nato ze 600V je medzi dvomi dratmi trolejoveho vedenia a bateria neviem ci ma 24 Voltov alebo nejake ine napatie, ktore sa vsak ani zdaleka tym 600V nepriblizuje. Cize u trolejbusov dojazd na bateriu takisto neexistuje.

Samozrejme existuju vozidla ktore dokazu ist isty cas iba na bateriu, myslim ze sa to nazyva elektrobusy ci nieco take, kedysi to tu bolo na fore rozoberane, u elektriciek som nikdy o niecom takom nepocul. Kazdopadne bratislavske trolejbusy ani elektricky niesu stavane na nejaky nudzovy pohon bateriou. Bateria ma len funkciu podpornu, cize v pripade vypadku elektrickej energie zabezpecuje to ze sa daju otvorit dvere, funguje nudzove osvetlenie a podobne veci, tak isto su z baterie myslim napajane palubne pocitace a ciastocne aj BUSE transparenty
Reakcia na: kri #91986:
Ale študenti sú tam aj bratislavskí, ktorí by určite radi prestúpili nielen v smere do školy z 41, 63, Slovak Lines na 184-ku, ale aj v opačnom smere na hrane. ?

Re #91985 richardhudec: Jaj áno, na tie Avion zastávky 63-ky som zabudol. V palubáku majú tie zastávky ale každá svoj vlastný kód, že?

Hmm, to či existuje núdzový pohon na baterku na trolejbusoch (a či na všetkých električkách v BA a ako približne to v reáli funguje) by som sa veru aj ja rád dozvedel. ?
Reakcia na: bwd #91975:
Myslím, že je 😃.
Reakcia na: Peon #91983:

ad Hrobonova: vyzera to fakt divne pri pohlade do CP, ta duplicita

ad 184: to je plne studentska linka Intrak-EU, tam nejde o prestupy.

ad trolejbus: myslel som, ze Tbusy maju nudzovy pohon na bateriu? Elektricky ho maju, raz pri vypadku nas s nim pomalicky odviezla po najblizsiu zastavku.
Reakcia na: Peon #91983:
noo..problem s tym nie je..mozes si vsimnut napriklad zastavku avion shopping park linky 63...ma zastavku ASP na ivanskej a potom aj zastavku za zakrutou ASP ako konecnu:)

mimochodom ked spominas ikeu, tak spomeniem, ze na zastavku avion ikea, ktora je docasne zrusena uz bol nainstalovany pristresok JCD (smer mesto)
Reakcia na: Peon #91983:
Dovod je taky ze niekto ma asi vela casu tak to vymyslel 😃 A palubaku by to problem robit nemalo, nevsimol som si dnes na L41 ze by s tym boli nejake problemy.. ak sa nemylim (opravte ma), v palubaku su to dve rozne zastavky, ktore maju len rovnaky nazov. Nieco ako ked mas v potravinach dva druhy rozkov a pod jednym je napisane rozok a pod druhym rozok 😃
2 ZASTÁVKY S ROVNAKÝM NÁZVOM NA JEDNEJ LINKE

1; To prečo sa "Prokopa Veľkého" premenovalo na "Hroboňova", keď taká už v oboch smeroch existuje? To aby ľudí pomiatli?

2; A to prečo 184-ka nemôže stáť v smere k internátom aj na "normálnej" zastávke Hroboňova kvôli prestupu napr. na 63-ku, 21-ku či Slovak Lines?

3; A palubné počítače nemajú problém s dvoma zastávkami s rovnakým názvom na tej istej linke? Aspoň, že na 61-ke sa už nevolajú 2 zastávky "Avion-Ikea" ako pred časom...

Btw, dnes ma na križovatke Mlynské nivy / Svätoplukova (išiel som okolo pešo) požiadal vodič (asi ZV) 6285 "202 Služobná jazda", aby som mu pomohol potlačiť trolejbus, lebo vplyvom vynúteného prudkého pribrzdenia (ktoré som nevidel) zostal stáť vo "vzduchovej križovatke" či ako sa tomu hovorí. ? Aspoň som mal krátke "posilovanie" ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.