nemusis mi nic opakovat. Ja len tvrdim ze ked sa bude IAD regulovat takto, tak najviac dotknutymi budu aj tak zahranicini turisti co sem pridu a doprava bude aj tak kolabovat (prave preto ze mnohi parkuju nelegalne a zadarmo). Aj tak na to doplatia nevinny. Budeme obmedzovat IAD pri takejto akcii, ale s rozsirovanim prazskej sa veselo planuje...
Áno, čítam, ale povedal si blbosť, lebo NIE je jedno, či električka má v centre zdržanie 5 min. navyše oproti ideálnemu stavu. A eletkrička v centre NEJDE plynule, v dôsledku zbytočného státia. Napr. na Floriánskom či Kamennom námestí.
Ja som nehovoril teraz konkrétne o tom, že nemajú byť parkoviská. Aj tak, tie počty, čo sú tam naplánované, sú na výrazne menšinový podiel IAD, určite nie 13 000. Takže MHD sa musí riešiť tak či tak, a musí sa riešiť prioritne. Je preto nesprávne, že sa tu stále najviac kričí o záujmoch vodičov a IAD.
Ty sám dobre vieš, že zvlášť pokiaľ sú platené parkoviská, tak v BA nemajú problém vodiči zaparkovať nelegálne a zadarmo, ale to, že sa to v súčasnosti toleruje, hádam nepokladáš za normálny stav?
Opäť, objem IAD sa dá rozumnými nástrojmi regulovať.... len ma prekvapuje, že je ti to treba opakovane vysvetľovať.
ved ja netvrdim ze pouzivat MHD je riziko... riziko je spoliehat sa len na nu... urcite je pohodlnejsie odviezt sa MHDckou a potom popripade oslavit vyhru alebo neviem co... Zial, vies aka je slovenska povaha (staci sa pozriet na extraligovy zapas). Mnohi ludia by autom najradsej vyliezli az na tribunu, daju radsej prednost pohodliu, ako pokoju (vklude si dat pivko)... popripade sa najdu aj taki co skombinuju aj IAD aj pivko
Ak sa postavíme k riešeniu dopravy tak, že nechať využívať návšetvníkov MHD je asi riziko, tak potom to môžeme rovno zabaliť. Posilovú dopravu by som v prípade majstrovstiev bral ako samozrejmosť a nevyhnutnosť, a ako niečo, čo sa určite dá zrealizovať, pokiaľ na tom všetci zúčastnení budú mať záujem.
a teraz si predstav ze sem dojdu nejaki Svedi, Fini, Kanadania a budu stat v zapche v CNG karose, kovli tomu ze typicka slovenska povaha je "ved tam aj tak niekde zaparkujem" a vysledkom bude totalne upchatie mesta... tie dve ulice su uz teraz upchate, a co bude po vystavbe 3 vezi... a zas sa o nas bude hovorit ako keby sme este nezliezli zo stromov ?
neviem, ja si myslim ze ked sa ma obmedzovat IAD, tak v inych oblastiach ale nie na ukor takejto povedzme velmi vzacnej udalosti historie slovenska, ked v inych castiach mesta sa zase len preferuje IAD (rozsirovanie ciest)
Ďurkovský a magistrát síce k tomu povedali: "nech ľudia idú na štadión s MHD"... lenže MHD nemá ani zďaleka takú kapacitu, aby toto zvládla.. Takže aj magistrát musí veľmi dobre vedieť, že hovorí niečo , čo nemôže splniť..
podľa mňa to je najhoršie miesto, aké mohli pre ten štadión vybrať.. Už len z 3 veží budú pekné zápchy, keď sa tam nasťahujú ľudia.. keď bude ešte aj štadión, tak si to neviem predstaviť.. treba si uvedomiť, že tá hala bude musieť byť vyťažená viac krát do týždňa, aby bola rentabilná.. Čiže tam nebudú zápchy len nárazovo, ale permanentne..
Najlepšie miesto pre štadión by bolo pri letisku.. Je tam diaľničné napojenie na celé Slovensko, je to mimo centra mesta, priamo pri obchvate.. A odpadá problém s Prístavným mostom, čo by bolo v prípade Petržalky..
co je sice dost miesta, s prizmurenim oci aj na IAD parkovanie, no spolu so susednym NF stadionom v jednej s najfrekventovanejsich krizovatiek oproti trom vezam... tak bude to vtipne...
a tiez ma zaujima ako to chcu za 3 roky stihnut (zburat skolu, postavit skolu, postavit stadion)... dufam ze z toho nebude megatunel...
dufam ze citas a vies ze mam rovnaky nazor len som to objasnoval... elektricka cez mesto ide plynule a mne je jedno ci sa tam zdrzim 10 minut alebo 5 minut, obzvlast ked v meste aj tak prestupujem na inu...
za uzke hrdlo by som centrum povazoval vtedy ak by tam boli kolony elektriciek ktore by sa vzajomne brzdili, sucasne urcite nie... chybou je len slaba preferencia... ako tu niekto spominal (Majo #100460 ) mat elinu v centre je dokonca vyhoda...
btw. tu je satelitny snimok Skonto (juh) a Riga (sever) areny http://tinyurl.com/2c8ctg (to len pre zaujimavost). Riga bola hlavna, dokocena necele 2 mesiace pred MS (dufajme ze aj u nas to tak bude cize cca presne o 3 roky)
Sorry, ale stanica vytvára o.i. aj imidž mesta, a je to dôležitý verejný priestor.... z tohto titulu je prístavba určite neadekvátna a mala by ísť preč. Zabezepečenie/zlepešenie funkcií, ktoré Hlavná stanica plní, beriem ako samozrejmosť pri akomkoľvej projekte prestavby.
tak tak, IADisti budu aj keby miesta na parkovanie neboli... cize ked spravime riesenie ze "nebudu parkoviska (resp. obmedzime ich), nech idu MHD" tak situacia bude krasna - nedisciplonovani IADisti (rozumej hlavohrude co parkuju vsade kam sa ich tuareg dostane) zablokuju cele okolie, ostanu v zapchach aj domaci aj hostia a MHD tam ostane vysiet tiez.
Ono je to s tým prispievaním na dopravu trochu háklivé, pretože aj tie linky, ktoré nejdú k obchodným centrám, idú zase k nejakým iným obchodom, ktoré z toho profitujú, len povedzme v menšej miere. Napr. nikoho nenapadne, aby si Tesco v centre prispievalo na 202, 205, či električky. Je to práve polyfunkčnosťou centra.
V zásade podporujem myšlienku, že by si nákupné centrá prispievať mali/mohli, najmä ak má linka zastávku vyslovene určenú pre nich, a inak by tam nič nešlo.
Na zamyslenie je však aj celkový urbanizmus v okolí nákupných centier, ktorý je robený viac pre potreby IAD. Totiž MHD nepotrebuje zbytočne zachádzať na parkoviská a točiť sa tam - to sú priestorové nároky, ktoré má IAD, ale MHD to iba zdržuje.
pre mna je aj MHD, no vidis ako to vyzera pri slovane ked sa hra extraliga... a potom... nechat navstevnikov vyuzivat nasu "kvalitnu" MHD, to je riziko ze si nespravime najlepsie renome...
pytam sa ta preto, bude mat MHD dost kapacit aby zvladla takyto (sice jednorazovy) napor? neviem kedy budu tie majstrovstva (ci to stihneme) a neviem ako na tom budeme vtedy s vozovym parkom a vodicmi, ale moj subjektivny nazor je ze ak to nechame vsetko na MHD tak bude bud kolabovat MHD v ostatnych castiach na ukor hokejovych fanusikov a posilovej dopravy, alebo opacne...
a potom, tie vajnory nie su az take zle, ak by sa teda zabezpecila doprava, tak z letiska (odkial asi pride vacsina navstevnikov) je to taxikom, posilovou dopravou, MHD (berme do uvahy ze DPB zavedie speci linku) porovnatelne ako tam kde stadion ma stat, cize nemyslim si ze je to len pre IAD... aj z hladiska zeleznice je to celkom dostupny bod...
ale tato debata je irrelevantna, kedze uz je rozhodnuto len som sa snazil obhajit preco ako naco zaco:)
Keby bola vôľa, určite by aj predstaviteľov letiska napadla myšlienka, napr. prispenia na financovanie nejakej "expresnej 61".
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.