Ale aby som dodal, na priebezne konecne je to stavane, ked sa pozries, pri nich ti to nezohladnuje ziadne prestupne casy - jedna sa o linky 11, 12, 13, 14, 34, 68, 98, N21, N70.
To je vec zobrazenia, v podstate mi sedi aj to sucasne, aj to, co navrhujes. Toto zobrazenie ma vyhodu v tom, ze vies o zmene smeru jazdy, avsak moze trochu zavadzat.
A naučiť ho, že pri linkách s priebežnou konečnou netreba prestupovať (pri spojení Trnavské mýto>Šafko mi našlo kombináciu 14+14) a že Nemocnica na Antolskej je v pešej dostupnosti zo zastávky Ľubovnianska.
...a pod polozku Autobusova stanica aj dalsie zastavky v Bratislave, ktore su vyznamne z hladiska prestupu na MHD (napr. Patronka, Zlate Piesky, Prievozska a pod.)
Ja som sa s tým nestretol ešte bohužiaľ, lebo trolejbusom cestujem menej ako 1x za mesiac. Ale aj keď stojín na Kollárku na 80, tak sa všetky dvere otvoria a vždy, nedbajúc na čas, aj keď nikto nevystupuje a nenastupuje (napr. posledné spoje L206 alebo L212 cez víkendy je dakedy fakt prázdna)
Do buducna je to jedina schodna cesta - dopravcov vyberat na zaklade sutaze (zohladnovane: cena/kvalita). Vsetko, co bude ziskom systemu, sa opatovne prerozdeli do systemu (napr. objednanie vyssich vykonov).
Re #102563 810zssk: Potom by bolo treba vymyslat specialny senior jednorazovy listok, ktory by uplne zbytocne obsadil jednu polozku v automatoch...
Ad zlucenie zon - minimalna platnost listka su 2 zony, aby nezavideli ludia na hraniciach zon tym, co byvaju uprostred. Pri zruseni zon v ramci BA by potom bolo mozne na 60-min 2-zonovy listok mozne cestovat z centra az do Stupavy (za 20 korun). Alebo by sa potom museli zvysit o nieco ceny vsetkych cestovnych listkov na jednu cestu, aby vysli rovnake trzby...
Doplním: Elektromotor sám o sebe vytvára len pomerne zanedbateľné množstvo tepla, a zvyčajne je schopný sa sám uchladiť. To, čo v električkách (starších typov, čiže K2 a zrýchlovačové T3) vytvára teplo, je zrýchlovač, čiže rozjazdový a zároveň brzdový odporník, v ktorom sa počas prvých fáz rozjazdu marí značná časť trakčného výkonu (z dôvodu regulácie pohonu) a počas brzdenia sa v ňom celá kinetická energia vozidla premieňa na teplo, a to už je silnejšie kafe na uchladenie A keďže je tam vytvárané také enormné množstvo tepla, bolo by mrhaním ho v zime nevyužiť na vykurovanie interiéru. Preto sa zohriaty vzduch od chladenia zrýchlovača vedie cez mechanickú klapku, ktorou sa dá smerovať jeho prúd dovnútra alebo dolu pod vozidlo, prípadne ho rozdeliť v určitom pomere obomi smermi. A keď okolie klapky zapadá prachom, olúpaným lakom, prípadne čímkoľvek iným, čo sa podarí cez mrežu na ľavom boku nasať, tak občas tá klapka nejde úplne "zatvoriť", a preto to v niektorých vozoch kúri aj v lete
Treba pravidelne cistit aj vzduchove filtre. Je to vyborne prostredie pre akekolvek bakterie a plesne, a preto to pravidelne cistenie. Ale bakterie sa mozu sirit iba ak sa nedodrzuju terminy dezinfekcie a cistenia. To preto mnozstvo ludi si mysli, ze ma kasel alebo alergiu pri pouziti klimy-pritom boli iba v klimatizovanej miestnosti, kde nerobili pravidelne prehliadky klimatizacie, preto bacily a spina lietali vzduchom. ?
Ale ak si doteraz platil mesačné 375 Sk a oni nič, to ti nevadilo. Podľa mňa je tých 379 Sk dobrý spôsob ako týchto ľudí zapojiť do prispievania si na dopravu, ale zároveň si ich nepoštvať proti sebe zrušením bezplatnej dopravy.
Ak by si zlúčil zóny 100 a 101, tak by bola adekvátne k tomu zredukovaná aj platnosť krátkodobých lístkov. Práve že v zóne 101 vidím tú výhodu, že ak niekto cestuje napríklad zo Šamorína do Slovnaftu, tak nemusí platiť toľko, ako keby šiel až do centra.
Ale predplatne evidencne nebolo, ci hej? Necham to na mudrejsich, ale mne toto pride ako dost extrem ked ja za Bratislavu zaplatim viac ako niekto za cely kraj.
Inak, nebolo by lepsie zlucit zony 100 a 101 do jednej? Kvoli kratkodobym listkom..
Popravde uvedeny clanok nepovazujem za dostatocne kvalitny a to aj z dovodu ze som nemal dostatok zdrojov a miestami som ho napisal trochu chaoticky. Skor by som na bid.sk dal nejaky kratky popis od niekoho priamo z BIDky... zatial..
A keď tak sledujem tie vzorce na výpočet deľby tržieb medzi prepravcov, nebol by jednoduchší model, kde BID, s.r.o. vyberie všetko cestovné a dotácie a potom uhradí jednotlivým prepravcom to čo odjazdili?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.