Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Beus #102664:

cestujuceho inflacia nezaujima
cestujucemu je jedno, ze na pociatku spravil DPB chybu pri urcovani tarifnych zon a deleni mesta na dve zony. Dnes tymto krokom uskodis dohromady 63% cestujucich oproti 37% ktorym cestovanie zlacnis.

A tak sa pytam. Zda sa vam byt normlane ked sa podmienky upravuju tak aby sa zhorsila situacia vacsiny na ukor mensiny?
Nebolo heslom petrzalskych zmien v 9/2005 pre vacsinu je to vyhodne a tym by sa mal dopravca riadit?
Reakcia na: Ámos #102662:
Ak nieco garantovat, tak vysku trzieb, ale nie zisk a vykryvanie straty, ktoru uz teraz DPB ma pomerne vysoku (v roku 2006 takmer 200 milionov). Ty chces, aby SROcka s rocnymi prijmami radovo miliony Sk zaplatila podniku tuto stratu sposobenu roznymi faktormi a este k tomu plus zisk? Taktiez porovnavas stat s uplne inymi financnymi moznostami a spolocnost, ktora len koordinuje integrovanu dopravu na zaklade poverenia BSK a Bratislavy (prave oni vykryvaju stratu dopravcov).

Tvoje paranoidne reci ma uz ale nebavia. Ak vyjadrujes pochybnost, ze SL moze podplacat, budem rad, ak to niecim dolozis. Lebo na rovinu ti poviem, ze to je uplna hlupost, kedze dobre viem, na zaklade coho cela tarifa vznikala. Vies, urcite totiz SL podplatila pred rokmi aj IDS JMK, lebo urcite vedela, ze ten ich system prevezmeme aj do BA... Nuz, nestacim sa divit, aka konspiracia je za tym celym 😃

SL robia na uzemi mesta cca 4% vykonov miestovych km.
Reakcia na: d3k0 #102661:
Kým som to písal, nečítal som maily, takže som si nevšimol, že už si napísal praktcky to isté čo ja 😉
Reakcia na: Ámos #102659:
Na tú poslednú vetu ozaj nie je čo povedať, na takú kapitálnu fantazmagóriu to chce ozaj veľmi bujnú fantáziu. Len tak na okraj - prečo by sa mali papaláši zapodievať nejakými podradnými električenkami, keď si svoje detičky vyvážajú pohodlne v autíčkach?

Áno, Čunovčan toho pri ceste do centra skutočne prejazdí viac. Ale v tom prípade chcem naozaj spravodlivosť, a žiadam pre seba nižšie cestovné, keďže bývam pri Slimáku, a nemienim predsa doplácať na niekoho, kto býva na Patrónke, v Karlovke, na Ostredkoch, alebo na konci Petržalky, a na ceste do centra prejazdí toho ďaleko viac než ja... kde je tu spravodlivosť?
Takto si to myslel? Ak áno, tak končím debatu. Ak nie, tak nerozumiem, prečo si myslíš, že práve obyvateľ Hanulovej ulice by mal byť nepomerne znevýhodnený oproti obyvateľovi Borskej ulice. Prípadne obyvateľ Račianskej 175 oproti obyvateľovi Račianskej 165. Raz som obyvateľ mesta Bratislava, tak mám právo na rovnaký PCL ako ktorýkoľvek iný obyvateľ Bratislavy, bez ohľadu na to, že toho prejazdím viac. Keby Rača bola samostatná dedina s vlastnou samosprávou a rozpočtom, bola by situácia iná. Ale keď je raz integrálnou súčasťou Bratislavy, tak aj jej obyvatelia majú mať rovnaké práva ako obyvatelia napr. Starého mesta, a nebyť diskriminovaní. Ak toto nechápeš, tak nie je o čom debatovať.
A tým prílivom áut by som si tiež taký istý nebol. Cestovné už dávnejšie nebolo zvyšované, a inflácia je stále. Keby sa namiesto tarify BID pristúpilo k pravidelnému zvyšovaniu cestovného, cena PCL na 1. pásmo by nebola nijako výrazne nižšia od ceny PCL BID na zóny 100+101. Takže?
Reakcia na: d3k0 #102661:
neviem co su strme vrsky ale asi nejaka vilova strvt ked otom pises ? A pisal som ze mi to tak pripada, nie ze to tak je. OK bola to zrejme blbost.

Co sa jednej linky do Cunova (30min ineterval) a dvoch liniek (12min inetraval) kumne tyka, tak to mozno bude tym, ze v Cunove byva tolko ludi ako na mojej ulici. Nehovoriac otom, ze moja L98 bude vecer zarucene plnsia ako L91.
Jednoducho zo zrusenim PCL na 1. pasmo a 2. pasmo v ramci mesta nemozem suhlasit a tvoje argumenty ma nepresvedcili.

Jo a takyto krok vacsie trzby neprinesie. O tom sme sa uz pri zvysovani cien CL presvedcili v BA viackrat. A ked DPB a BID dobre neodkomunikuju zrusenie 30min. listka tak este aj zato ich ludia sprdnu a budu nadavat.
Reakcia na: d3k0 #102660:

ja sa prave bojim tohto:
- bolo prerozdelenie trzieb medzi dopravcov v BA bolo take, ze by DPB dostal mensiu cast, nez mu prinalezi. DPB nema na podplacanie. SL ano.
Aj stat pri fiskalnej decentralizacii garantoval prvy rok uroven prijmov mestam. A kedze ich mesta Bratislava mala nizsie ako rok predtym tak stat jej doplatil. (tusim 300mil.)
Ak bude prerozdelenie trzieb take, ze DPB vykryje stratu plus zabezpeci minimalny zisk, to zvysne si BID kludne moze nehat.
Neviem kolko miestovych vzkm najazdi SL na uzemi mesta ale 4minutovy interval na trase ASMN - Ivanka pri Dunaji nebude malo.
No nic nehame sa v januari a cely rok 2009 prekvapkat a uvidime.
Reakcia na: Ámos #102659:
Ja ako obyvatel centra mam preco dotovat rovnaky PCL tebe, ktory byvas od centra podstatne dalej nez ja? A Jozo, co byva o dve zastavky dalej odo mna, ma preco rovnako drahe cestovne? 😃 Pytas sa, aka je to spravodlivost. Jednoducha - teraz su obyvatelia 2. pasma znevyhodovani hned 2x - jednak platia drahsie cestovne a jednak maju nizsiu ponuku spojov. Takze sice budu Bratislavcania platit vsetci rovnako, ale taky obyvatel Cunova bude mat vecer spoj raz za 30-40 minut, zatial co ty ho budes mat castejsie a uz nie len jednu linku. To bude (je) ten profit obyvatelov byvajucich blizsie k centru.

A tvoj dovetok o papalasoch... Ani neviem, ci taku perlu mam komentovat, zaiste totiz tisice deti zo Strmych vrskov, odkial je MHD vzdialena polhodiny peso, budu vyuzivat MHD a okradat tym obyvatelov 1. pasma 😃
Reakcia na: Ámos #102655:
X, Y, Z su pocty cestujucich, nie mena osob... ? Skoda, ze som tieto "nezname" neoznacil greckou abecedou, ale to by si potom niekto mohol mysliet, ze pisem o uhloch 😃

Ad. garancia trzieb: K ubytku trzieb ako sa domnievas, by mohlo dojst, ak by
- tych tvojich druhych 50% malo viac znizene cestovne, ako tych prvych 50% zvysene (v inom prispevku ale pises, ze celkovo bude viac zvysene, t. j. celkovo by na zaklade tvojich prispevkov mali byt trzby vyssie)
- bolo prerozdelenie trzieb medzi dopravcov v BA bolo take, ze by DPB dostal mensiu cast, nez mu prinalezi.

Urcite si sa docital, ze trzby sa v zonach delia na zaklade odjazdenych miestovych kilometrov po odcleneni skutocneho zisteneho poctu cestujucich vlakovej dopravy. Urcite vies, ze DPB prevadzkuje kapacitnejsie vozidla ako Slovak Lines, teda aj miestovych kilometrov na jeden vzkm najazdi podstatne viac ako Slovak Lines. Cize tvoj buduci cas vo vete "Bratislavcania opat budu doplacat na region" odporucam zmenit na podmienovaci sposob, pretoze odpoved je: NEBUDU 🙂 A len na okraj... ked ma niekto garantovat rovnaku uroven trzieb (=doplatit pripadnu stratu), nemal by potom zinkasovat cely pripadny zisk? 😃
Reakcia na: Beus #102657:
Na jednej strane sa tu argumentuje spravodlivou tarifou ratanou cez vzdialenosti: "Zoberme si tvoj nepriamy navrh - chces mat iba casovy listok - napr. 60 minut - a ides cestovat. Za 60 minut sa dostanes napr. z Race do Dubravky a zaplatis 20 Sk. Za 60 minut sa dostanes aj z Hlavnej stanice do Zavodu. Tiez za 20 Sk. Zda sa ti to primerane za 50 km?" na druhej strane obyvatel Cunova prejazdi viac v buse ako Petrzalcan pri este do centra, rovnako ako Dubravcan v elektricke prejazdi viac ako Karlovestan pri ceste do centra.
Je logicke ze bus prepravujuci Cunovcana zozere na neho viac nafty ako ked prepravuje mna. Takze nie, ze doteraz druhe pasmo dotovalo 1. Po zmene to bude naopak. Som si isty, ze to sposobi opat vacsi prilev aut do ulic. Kedze cele BID sa tyka hlavne regionu. Obyvatelom pri pohybe po meste takmer nic neprinasa. Akurat budu platit viac.

Skor mi to pripada ako setrenie papalasov na elektricenkach svojich deti, byvajucich v lukrativnych lokalitach ako Zahorska Bystrica, Cunovo, Rusovce, Jarovce a ostatne v druhom pasme.
Reakcia na: Peon #102654:

4) ked prestanu zli nakupuchtivi navstevnici Shoping palacu vyuzivat linky 2, 4, 53, 630,... prestanu ne-nastevnici zneuzivat linky schopnig palacu. ?
Reakcia na: Ámos #102656:
Jedno to nie je, pretože je to anomália, ktorá by skôr či neskôr musela byť eliminovaná. A radšej skôr, pretože sa ruší ťažšie, keď sa viac "vžije". A ako sa má cítiť napr. taký obyvateľ Dúbravky, že si za PCL musí platiť viac ako trebárs petržalčan, a pritom je úplne rovnako obyvateľom Bratislavy? Argumentácia zvýšením cestovného je sama o sebe scestná, pretože nižšie cestovné bolo za tú cenu, že naň doplácajú obyvatelia z odľahlejších častí BA, ktorí sú neprávom znevýhodnňovaní. Jediný správny prístup je mať jednotný PCL pre celé mesto, a nediskriminovať bratislavčanov voči bratislavčanom.
Reakcia na: Martin Fundárek #102643:
15% nie je "o čosi". Je jedno, ze na zaciatku bolo rozdelenie BA na dve zony chybne.
Reakcia na: d3k0 #102644:
Ja nie som ani cetujuci X ani Y ani Z. Oznac si ma ako chces ale kupujem cestovne listky vsetkych casov, podla toho kam cestujem.
Rusenie PCL na 1. pasmo zvysis cestovne pre 50% obyvatelov Bratislavy.

A este by som sa chcel spytat ci je garantovana vyska trzieb pre DPB na urovni z dnesneho roka. Lebo ak nie a trzby budu mensie, nelubi sa mi, ze Bratislavcania opat budu doplacat na region.
VIEDENSKÉ AUTOBUSY NA SHOPPING PALACE LINKE

1; Má Albus na túto linku prichystané aj nejaký náhradný autobus (napr. jeden z tých 2 diaľkových nevhodných na MHD, čo tam boli doteraz) alebo v prípade výpadku jedného z nich nebude polovica spojov obslúžená?

2; Kde sú tie vozy deponované a kde tankujú? To len tak, či náhodou to niekto z vás nevie. ?

3; Tak tie vozidlá nie sú nejaké staré vyradené "západniarske", ale pomerne (či úplne) nové? Wau, tak potom klobúk dolu. ?

4; Neviem, ako vodiči Albusu vnímajú cestujúcich, ktorí chcú napr. na zastávke Bajkalská nastúpiť a ísť napr. po Zochovu, ale kvôli mestskému prevedeniu autobusu (3 dvere, viac miesta na státie vo vozidle) je podľa mňa pravdepodobné, že táto nákupná linka bude viac než doteraz "zneužívaná" na spojenie vrámci mesta na úkor cestujúcich do / z Shopping Palace. ?

Re #102644 d3k0: Aké, koho maršrutky? To si myslel zo žartu? Veď to tam nie je také veľké územie.
Reakcia na: d3k0 #102652:
jaaaj, tento fakt som zabudol... cize je to neobiditelne ?
Reakcia na: Ike #102650:
BA je pre regionalnu linku na uzemi regionu a pre BA-linku na uzemi BA? 🙂 Region = vsetko okrem zon 100+101. Takze Stupavcan to nemoze rovnako ako DNVstan 🙂

Re #102649 AAA: Slovak Lines bude nadalej predavat cestovne listky, kde bude aj vyznacene, do akeho casu platia. A samozrejme, cestujuci si stale bude moct vypytat listok napr. Malacky - Zavod, pricom palubak automaticky vyda cestovny listok na dany pocet zon. Sluzi to na jemnejsi prechod na novy system aj pre vodicov aj pre cestujucich.
Este by som chcel dodat jednu zaujimavost z moldavskeho Kisinova. Jedna jazda v MHD tam stoji v prepocte 2 koruny (regulovane cestovne), u marsrutiek 6 Sk. Vdaka nizkej cene, ktoru DP nemoze zvysit, su vozidla v zlom stave a vozovy park je prestarnuty, lebo DP nema dostatocne zdroje na obnovu. Naopak, marsrutkam sa dari. Ziskavaju nespokojnych ludi z MHD, ktori radsej zaplatia 3x vyssiu cenu, nez by sa mali potkynat o vytrcajuce listy na vzorkovniku podlahy v trolejbusoch. A v podobnom kontexte by som videl aj sucasnu Ciernu Vodu a Chorvatsky Grob. Cestuje sa odtial lacno do Bratislavy. Spoje su preplnene, no nizke trzby nedovoluju pridat viac. Ak sa zvysi cestovne na podobnu uroven ako je v inych susednych obciach, moze sa ukazat, ze trzby su v danej lokalite celkom zaujimave, a bude mozne pridavat spoje - ako som pisal nizsie. Treba hladat krehku rovnovahu medzi tym, co je lacne cestovanie v preplnenych autobusoch a co je drahe cestovanie v prazdnych spojoch.
Reakcia na: d3k0 #102648:

k tomu bodu 3. 😃 ked to moze obyvatel Stupavy, tak preco nie ja? ?

tou 1.kou si mi to objasnil... ale keby sme mali byt objektivny, tak tie prevazdkove naklady sa odvijaju hlavne od kilometraze 😛 cize by to vlastne bolo fer...:P i ked za 20sk do zavodu 😃 asi moc velky luxus, na ktory nie su prostriedky
Reakcia na: d3k0 #102648:
A tie problémy by sa nedali riešiť tak, žeby vodiči SADistov predávali doplnkovo lístky ako doteraz? Teda napr. by som si povedal do Závodu, on by mi dal z EMTrestu lístok do Závodu za cenu podľa BID.
Reakcia na: Martin Fundárek #102640:
Skus vychadzat z tohoto:
- mas rovnaku dotaciu od mesta a kraja => nemozes znizit trzby, lebo nemas z coho vykryt stratu
- mas atypicke tarify u zeleznic a Slovak Lines - presne ako pises

Co s tym?
1. budes sa tvarit, ze to je cele nanic a za takychto okolnosti sa neoplati nic robit
2. urobis kompromis, a hoci mozno neprilakas vsetkych zo zeleznice do BID, urcite prilakas cast tych, ktori cestuju kombinaciou viacerych dopravcov

Inak, skusal si nejake navrhy BID predlozit, ked mas pocit, ze o ne nestoji? Zdoraznujem, ze sa jedna o BID, nie o ine organizacie, z ktorych moze byt takyto dojem na mieste 😃



Re #102642 Ike:
1. Zoberme si tvoj nepriamy navrh - chces mat iba casovy listok - napr. 60 minut - a ides cestovat. Za 60 minut sa dostanes napr. z Race do Dubravky a zaplatis 20 Sk. Za 60 minut sa dostanes aj z Hlavnej stanice do Zavodu. Tiez za 20 Sk. Zda sa ti to primerane za 50 km? Alebo potom zvysis cenu 60-minutoveho CL na 40 Sk a bude ti platit jednotne v celom BSK bez ohladu na vzdialenost (pocet zon)?

2. Na CP budu uvedene zony, cez ktore trasa prechadza. Zony uz teraz vypisuje Planovac cesty. Samozrejme, chce to vybornu kampan najma na dedinach, kde treba dat konkretne navody pre vacsinu destinacii (kedze internet u vela obyvatelov nehrozi). Nepravidelni cestujuci, ktori by mohli v zonach tapat napriek mapkam a udajom v CP, maju stale moznost kupit si denny celosietovy listok, s ktorym maju svaty pokoj a uz nemusia nic riesit. A prave u tohto listka vidim velky potencial prave pre univerzalnost jeho pouzitia.

3. Ty si z DNV, ze chces na 4-zastavkovy listok docestovat za 12 Sk az do centra, zeee? 😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.