Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 21Tr #127874:
V druhej vete je blbosť : má tam byť východ a nie západ. ?
Reakcia na: MiroBA #127872:
Vzhľadom na mestá umiestnené východnejšie je náš VP udržiavaný, ale vzhľadom na mestá na západe je náš VP zanedbaný. Takže ak sa chceme utešovať, že je aj horšie tak sa môžeme pozerať na západ. Ak sa však chcema pohnúť dakam a hlavne DPB a poskytnúť kvalitu, o ktorej len hovoria, tak treba sa pozerať na západ a nielen v oblasti tarify (neprestupné 15-min lístky), prestupného systému liniek (ktorý nezahrňuje stále električky aj po 3,5 roku od pamätných zmien) a neviem akých namotávok...
Reakcia na: boxcar #127862:
Ja im už hovorím Andyho a Brunove TRT-kačky. Prv sa mi ľúbilo, že celkom pekné električky nám prichádzajú do BA. Strašne málo som kedysi chodil K2, som bol celý bez seba keď som sa raz za čas odviezol v 3 alebo 14 ☺ Nakoľko však K2S sú jediné nové električky čo do BA došli, tak mi to leze na nervy. Je na čase sa poohliadnuť po niečom dôstojnom čo ide s dobou a tiež potrebami.
Reakcia na: 21Tr #127856:

Čo sa týka K2S a tej "slávnej" prezentácie nových vozidiel, myslím, že sa neoplatí nad tým pozastavovať.
Ja to beriem je to aspoň dačo, hoc tie K2Sky mali byť prerobené už v 90tich rokoch a v súčasnosti sa hodia akurát na doslúženie napr. v Rumunsku. Taký aspoň súčasný trend v Nemecku -Dráždany, Lipsko atd. (modifikácie vozov T4....)
Možme byť radi, že sa tu nerušia trate a pod. nešváry ako napr. v Kijeve, Petrohrade či dokonca aj v Budapešti a ako tak sa udržiava vozový park oproti "východným" zemiam.
Reakcia na: MiroBA #127866:
priecestie je zabezpecene svetelnym zabezpecovacim zariadenim s pozitivnou signalizaciou (biele svetlo), tam nie je dovod zdrzovat zeleznicnu dopravu...
priestie v kombinacii s krizovatkou je nestastne, to ale nie je vina zeleznice (a keby tam neaky ... nenechal postavit v uplynulych rokoch nove domy mozno by sa tam dalo spravit aj neaku rozumnu upravu)
tratova rychlost (uz som to tu pisal) je na danom priesti 80 alebo 90 kmh, nie 50; dodrziavanie povolenych rychlosti, prejazdov voci navestiam zakazujucim jazdu a pod. je na zeleznici velmi dobre kontrolovana (na rozdiel od cestnych vozidiel), nechci davat na zeleznicu podobne nezmyselne obmedzenia ako su na cestach (30 cez dedinu aby si nahodou nezrazil ciganom psa co im vybehne zo dvora), vedie to potom len k ignoracii predpisov a obmedzeni aj tam kde zmysel maju...
Reakcia na: gagarintomik #127863:
Tak by bolo načase uvažovať nad mimoúrovňovým križovaním. Buď podjazdom pod trať alebo vlaková trať by šla pod zem v danom úseku. Ale skôr by som dal cestu pod trať. Finančne by to dalo zabrať, ale na druhej strane je stále na výber z viacero možností
a) investovať a preventívne zabrániť nehodám mimoúrovňovým križovaním
b) kašľať na to a naďalej nechať nezodpovedných aby platili daň najvyššiu za nepozornosť

Keď už hovoríš, že tam ťa dakedy nepustia z priecestie na cestu, tak by nebolo zlé keby tam boli semafory. Autá by tak nepustila signalizácia na priecestie v prípade, že by mali zelenú autá ktoré by im mohli brániť v odjazde z priecestia.
Reakcia na: si #127867:
ta novostavba by už ale mohla byť konečne s VogelSitze a novými čelami, nech to aspoň aj vyzerá ako nové, nie, že spravia novostavbu ale vyzerá to jak 70ročná T3ka...

70 rokov myslim ako PCC, nie konkretne typ T3, ta je "len" 43rokov...
Reakcia na: Mike #127865:
presne tak, vždy, keď sa pozrem z okna nejaká 741, alebo dokonca Man, alebo Solláč tade chodia... sa tam s tým krútia jak "ringišpír"

Re #127866 MiroBA: sľubuju tam už asi 5 rokov viadukt alebo tunel...
Reakcia na: gagarintomik #127863:
tazko povedat ze v akom stave je motor, ram je cely v ..., zadna naprava voci motoru tiez nie malo posunuta, otazka je ako dopadli ulozenia hriadelov medzi motorom, prevodovkou a napravou + uchytenia motora, prevodovky.... ukaze sa ked to rozoberu, nedovolim si tvrdit ze sa to da pouzit...

PS: vytlaceniu do lavej strany sa nevyhla ani druha naprava, aj ram v prednej casti vozidla bude pravdepodobne v zlom stave (tolko k tym co uvazuju o tom ze predok sa este bude dat pouzit)
vozidlo s vysokou pravdepodobnostou pojde do srotu (mozno sa pod jeho papiermi postavi neaka novostavba...)
Reakcia na: 21Tr #127856:

Vina vodiča to podľa mna ani nie je - ten musí dávať prednosť na križovatke, pričom je donútený stát rovno na trati.
Vinu nesú skorej železnice, že umožnujú privysokú rýchlosť prechádzania vlakov a pravdepodobne dodržiavanie tej 50tky dostatočne nekontrolujú. Rovnako je vina aj ne vedení mestkej časti i mesta, že toto nerieši. A ked aj, tak len rečamy mohlo by sa...-bohvie kedy.
Hádom táto nehoda je dostatočná výstraha aby kompetentní sa začali viac zaujímať a aj konať. Nabudúce ten bus može byť plný ľudí.
Reakcia na: Miro #127843:
Tak ako sa bežne porušuje na výjazdoch a dojazdoch 75 78 178 ale občas aj 39 a 87 hlavne keď sa nestíha výjazd po dlhšej trase alebo keď sa niekto moc ponáhľa na dojazd...
Zjavne výjazd nestíhal ani 2636 keď asi vošiel na priecestie na červenú
Reakcia na: MiroBA #127858:
zeleznica by mala byt nosnym systemom dopravy v globalnom meritku, obmedzovanie tratovej rychlosti kvoli nedisciplinovanosti vodicov cestnych vozidiel nie je rozumna cesta...
v pripade poruchy CSS je vydavany pisomny rozkaz vsetkym vlakovym catam o znizeni rychlosti pri prejazde cez priecestie (ak si dobre spominam tak v takomto pripade ma vlak povoleny vjazd do priecestia 30 kmh + musi signalizovat prijazd hukanim), pokial CSS je OK je akykolvek vyskyt cestneho vozidla na priecesti vinou jeho vodica...

PS: moj nazor je ze toto priecestie malo byt uz davno zrusene...
Reakcia na: boxcar #127860:
motor je vcelku v dobrom stave podľa mňa

Re #127856 21Tr: jasne, naschval tam zastavil, nudil sa... podľa mňa buď mu zle preradilo, alebo ho nikto z tade nechcel pustiť, už sa to aj mne stalo... stojíš tam jak ch*j a idú na vedľajšiu a nedajú Ti prednosť z hlavnej...

Re #127859 si: ale podľa mňa by mali pre autá spraviť nie podľa výbavy signalizácie (50 a 30km/h), ale podľa toho, či je to zabezpečené, s rampami priecestie. A vlaky tam ozaj lietajú jak Pendolína
Reakcia na: 21Tr #127857:
Pokiaľ sa nemýlim, tak bola uzatvorená zmluva na dodávku 8 kusov K2S. Potom sa tie prvé vozy vystavili na prezentácií na Hviezdoslavovom a ten ostatok, že "škoda, že nie sú nízkopodlažné" je len čisté divadlo.
Reakcia na: gagarintomik #127852:
Kde si nabral 110km/h? Nevieš mi povedať ako môže ísť 110 keď kúsok odtiaľ je ÚNS, čo je stanica (hoci už len nákladná) a ak sa nemýlim predpisy upravujú rýchlosť vlakov v stanici a určite v smere na ŽST N.M. nemôže ísť 110, cez Prístavný most nejde viac ako 80, do ÚNS sa mu neoplatí pridávať a za chvíľu je na ŽST N.M.
Reakcia na: MiroBA #127831:
súdiac podľa foto , tak toto nevyklepeš. Tá zadná časť a kĺb okrem motora je na odpis. ?
Reakcia na: gagarintomik #127852:
tratova rychlost v danom useku je ak sa nemylim 80 alebo 90 kmh, neplet si rychlost ktoru maju povolenu na priecesti cestne vozidla s tou ktoru maju kolajove...
v case stretu ta lokomotiva (363.140) musela mat ale uz dost nizku rychlost, kedze autobus odtlacila len neakych 20-30 metrov za priecestie...
Reakcia na: gagarintomik #127852:

Ja bz som tam nenechal ani tú 50ktu resp. povolil by som tam takú rýchlosť aby to vlak mohol ako-tak bezpečne ubrzdiť pri najhoršom. A malo by sa to striktne dodržiavať, ak tam raz vlak napáli v tej 110ine takto do utobusu tak zbytky sa v 100m dráhe budú zbierať.
Jednoznačne to treba riešiť mimoúrovnovo a nad terén by bolo vhodné dať, železnicu už aj preto lebo kúsok odtial od električiek cez trať prechádzajú chodci do obchodných reťazcov.

Inak ja som omrknúť určite nebol, pretože bývam na opačnom konci mesta.
Ďalší dotaz na "nové" električky : Prečo keď tak na tej pamätnej fotke Záhradník s Ďurkovským ľutovali, že nové električky niesú nízkopodlažné, tak dodávka vysokopodlažných Kačíc ako vidím podľa stavu vozidiel pokračuje ďaľšími troma kusmi?! ?
Vďaka vodičovi 2636 ? máme toľko klbákov, že si môžeme dovoliť ich nechať dobrovoľne demolovať ? Teraz ale vážne už : Som zvedavý čo bolo príčinou nehody? Pokiaľ bola zapnutá signalizácia, tak jednoznačne to dodžubal šofér autobusu, a ak nie tak je chyba na strane ŽSR. Nevie nikto o okolnostiach nehody viac?

K linkám 68,96 a 196. Grafikony platia alebo sú vytvárané z dlhej chvíle? Ráno na zastávke Starohájska márne čakám na 68 o 8:56, 96 o 8:53, obidve došli naraz o 9:05. Ďalej, pár dní naspäť, som šiel linkou 96 z Prokofievovej (v B741) a ako sme opúšťali obratisko už do neho vchádzala ďalšia 96 (na to dávam krk, bol to Solaris). Linku 196 sme potom stretli v smere na Prokofievovu až na Lachovej. V takomto stave nie je možné viesť linky 96 a 196 v preklade keď 196 chodia načas, zatiaľ čo 96 v špičke vždy mešká.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.