Ako orezaný? Pokiaľ viem, už Kadnár prezentoval, že pred križovatkou s Stanislava Sáru BUSpruh síce skončí, ale vozidlo MHD prejde na Karloveskú na jeden cyklu.
A povies, kde ten buspruh mali vobec urobit? Lebo z chodnika sa nemoze (aspon tipujem podla zakona o parkovani aut 1,5m) ubrat (a je tam skola + pozemok futbaloveho ihriska) a ubrat z cesty na molecke (z 2 pruhov urobit 1 busp.) by bolo hlavne v rannej spicke katastrofa + by nikto nerespektoval ten buspruh kvoli zapche.
No čo som študoval ten nákres tak BUS pruh bude od začiatku križovatky kde ostane pre klasickú automobilovú dopravu na asi 100-200?m len jeden pruh (čo spôsobí podľa mňa ráno dopravný chaos ako to spôsobovala oprava tejto cesty keď bola premávka zúžená na jeden pruh), ďalej tento BUS pruh končí a asi na ďalšom 50-100m? úseku bude spolu s IAD a tesne za semafórmi bude pokračovať... To je teda logika... Práve to najrizikovejšie miesto nebude v BUS pruhu... Ďalšia vec je to, že sa bude Molecová prestavovať už asi 6-krát (už to ani nepočítam) s tým, že sa upraví len na jeden pruh na vjazd na DD (čo podľa mňa zase poobede spôsobí chaos) avšak zastávka Molecová smer DD bude mať záliv čo si vyžiada pravdepodobne zrušenie stánkov a časti zeleni na Molecovej... Za zmienku stojí, že voľakedy chceli BUS pruh od Hany Meličkovej až na Molecovú... ?
tu je schopnosť Záhradníka "presadiť všetko" ? keď mu magoriát odklepáva všetky naývšenia výkonov na DD, tak by nikoho nezabilo keby sa odklepol aj BUS-pruh. Očividne je to oveľa nákladnejšia a zložitejšia investícia načmárať na asfalt nápis "BUS" ? môže na DD nasadiť aj Capacity a bude to na hovno, keď sa tam bude stále stavať, počet IAD bude stúpať a Molecova bude neprejazdná pomaly, len furt sa bude zvyšovať počet vozidiel potrebných na udržanie intervalu lebo sa jazdný čas bude predlžovať ☠
podľa mňa je L35 celkom dobrá linka a z časti aj L135. L135 ukázala, že sa v úseku Borská - Kuklovská dá robiť linka s obojsmernou trasou. Takže by som robil L35 v takejto trase : BORSKÁ - Šaštínska - Sološnícka - Kuklovská - (jednosmerný úsek trasy zač.) Hlaváčikova - Beniakova - Nad lúčkami - Baníkova - J. Stanislava - Beniakova - DLHÉ DIELY (j.s. úsek trasy koniec)- Kuklovská - Sološnícka - Šaštínska - BORSKÁ
v článku ma zaujala jedna poznámka a to:Dlhé diely testovali všetky nové vozidlá, ktoré boli DPB zapožičané od výrobcov, a preto je možné predpokladať, že po dodaní nových kĺbových vozidiel budú tieto vypravované aj na linky 32 a 133.
To je pekná somarina.Pokiaľ je známe tak ak prídu Capa City tak by mali byť vypravované výlučne na nosné linky síce spomínaná 33 je nosnou linkou s pohľadu jej časového intervalu,ale je viac než pravdepodobné,že vypravované budú skôr na Petržalské nosné linky ako na Dlháče alebo do iných mestských časti. Napríklad taká L83 hlási zakaždým nejaký výpadok autobusu pre poruchu.Tam sú potrebné ako soľ
Myslím si,že spoje na DD s intervalmi a krátkymi BUS-mi bohato stačia a prevyšujú daleko iné mestské časti.
Zial, zda sa, ze mas pravdu. Co petrzalski za to od mesta dostanu neviem, ale je zrejme, ze mesto sa uz velmi dlho snazi utopit tento projekt a zaroven sa tvarit ze s tym nieco robi.
Je smiesne, ze stavba blbej elektricky sa stava problemom ako cesta na Mars. Most, estakady, tunel, mrte projektov a studii...
V normalne fungujucom meste by uz davno boli kolaje (na zemi, resp. v trave) cez Stary most az na koniec Petrzalky, s jednou odbockou do Ovsista a druhou po zeleznici na petrzalsku zeleznicnu stanicu. Nuz ale Bratislava je mesto podvodnikov a tak nic nie je a ani nebude aspon najblizsich 5 rokov.
35 je dobra linka. 36, 135 su zbytocne, 133 je dobra ale chce to zmenu - rano 6 min interval moze byt, poobede staci 15 min interval ale aby jazdila od 13.00 do 19.00 (32,33 a 139 su dobre linky)
139 ale nebola zriadená pre študentov intrákov, ale obyvateľov lebo študenti nehlasujú v BA kraji... ?
Čo sa týka 133 je to linka, ktorá má plusy aj mínusy a je pravda, že nie každý spoj býva plný ale jazdieva plná v istých časoch. Avšak treba poznamenať, že bola vymyslená spred Záhradníkových časov a on ju len potiahol ďalej čo sa osvedčilo... A určite netreba 6 min interval a keď už hej tak len medzi 6:45 do 7:20... ?
Linka 36 = zbytočnosť...
Linka 35 = zbytočnosť na 80% trasy
Linka 135 = zbytočnosť na 80% trasy
Linky 35 a 135 sú jasné predvolebné síce využívané, ale spravené pre lenivých ľudí... Ja tiež dochádzam viac na zastávku ako taký čo využíva linku 135 a 35 a nevadí mi to... Radšej by som preferoval linku 132, ktorú som navrhoval lebo by jazdila naozaj časťami od ktorých je MHD aj na kilometer dochádzania a nie všetci tam majú autá...
Ale to ne.va.di. ? Pokiaľ ich jediná úloha je , aby obyvatelia nemuselí ísť na zastávku MHD 400m, ako vo väčšine BA, ale 50 m.zrušil by som to aj keď chodia plné.. iné je keď mal niekto dochádzkovú vzdialenosť na najblizšiu MHD zastávku povedzme 800 m alebo viac, nech tam ide minibus. Ale zasa ide aj o to kade tam ide.. nie je ok ak bežná linka MHD - ok obsluhovaná minibusom, ale budiž.. premáva po uliciach kde ja riadne vyznačené parkovanie op oboch stranách ulice že ten voz sa tam vyhýba doslova na milimetre medzi späťákmi zaparkovaných igk .. a navyše chodí cez retardéry kde musí šúchať podvozok, lebo ináč sa tade prejsť nedá...
A ináč v histórií by sa našlo dosť liniek ktoré sa zrušili aj keď boli plné.. keby sme šli systémom že linka je plná tak sa nemôže zrušiť.. a v tom úseku kde je plná ako skrátiť.. tak od 1992 tu nemáme skoro žiadne zmeny v linkovom vedení. ☺
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.