Zase dokazuješ, že vôbec netušíš o čom rozprávaš. Cestovná rýchlosť okolo 30 km/h je veľmi vysoká a je rovnaká ako u plne segregovaných systémov typu metro. Cestovnú rýchlosť okolo 60 km/h dosahuje "ťažká" železnica (podľa lolodefinície) s veľkými medzizastávkovými vzdialenosťami. A hlavne - VŠETKY problémy, ktoré si tu vymenoval, má v OMNOHO väčšej miere ten tvoj slávny mestský vlak.
Je jedno, či si zo Žiliny alebo z Martina. Proste si privandrovalec ale tváriš sa ako Bratislavčan. A ryješ do východniarov. Pritom stačilo aby armáda rozhodla inak a bol by si Košičan. A ako vidím tvoju extrémistickú povahu, tak by si bol práve ten, čo by nadával na sku*venú Bratislavu.
40 000,- Sk by bolo aj keby odmeny existovali. Keď to funguje tak, že celá sekcia v štátnom podniku robí na dosadené hovädo ktoré tam je po protekcii a máli sa mu, tak zamestnancom odpáli odmeny a potom ešte si zmyslí, že potrebuje služobné auto, nový počítač, plus dovolenku si nechá hradiť od spoločnosti. (tak nejak to funguje na železniciach)
To mu nedošlo ? som zvedavý kto si tie byty bude môcť dovoliť. Napr. všetky tie nové domy čo sa stavajú na Tomášikovej kde cena najmenšieho bytu je 2milióny, kde sa v investoroch berie tá istota, že to niekto kúpi keď ľudia nemajú začo. A systém, že sa zadĺži na 20 rokov alebo aj viac je teda dobre na hovno. Celý život akoby chodiť s nožom na krku.
Veľmi dobre napísané..
Môj názor k tomu je taký, že priemerný plat v BA by mal byť pri súčasných cenách bytov tak cca 40.000,- Sk čistého...
okrem toho dosť stúpajú aj ceny potravín, a veľa ďalších vecí..
A kde je zabezpečené financovanie tovjich t-busových tratí?
A tvrdenie, že t-bus rieši dopravu lepšie ako električka svedčí akurát o tom, že absolútne doprave nerozumieš.
Trolejbus je rovnako neflexibilný ako električka.
Problemy trolejbusu: technicke problemy, nizka variabilita aj flexibilita. K tej flexibilite ťa môžem niekedy, keď bude výpadok prúdu zavolať ku mne domov a môžeme spolu sledovať po koľkých desiatkach minút od výpadku sa dovalí aspoň NAD.
"Áno, akurát možno ceny bytov." Ty si iny srandista ? ? ? co myslis, kolko % rozpoctu domacnosti moze tvorit taka hypoteka na byt??? ja to odhadujem pri plate vodica (dajme tomu ze domacnost kde obaja zarabaju ako vodic MHD) aj 50%, podla ceny bytu, MINIMALNE 50% vydavkov ide na byvanie, a ked byt v KE stoji 1,5 milionva a rovnaky v Bratislave 3miliony, tak je uplne prirozdene (a k tomu smeruje trh) ze vodic (a rovnako kazdy iny zamestnanec v priemere) v BA bude mat trhovo plat o dost vyssi... Co je anomalia je to co je vidno napriklad v skolstve a zdravotnictve... teba sa zda normalne ze ucitel ZS ktory byva v Bratislave kde si 2 izbovi byt kupi za 3-4milony ma rovnaky plat ako presne to iste uciaci ucitel presne takej istej ZS kdesi napriklad v Roznave kde si kupi za 1,5 miliona 4izbovy rodinny dom (konkretna cena konkretnej nehnutelnosti, ktoru som kupil) aj s pozemkom??? rovnako napriklad lekari - lekar v Bratislave si na byvanie musi zobrat hypoteku cca. 15-20tisic mesacne ak nechce byvat v garzonke kde je jedna izba kuchyna spalna aj kupelna, kde si v nejakej riti moze byvat v rodinnom dome za polovicnu hypoteku - a praca ta ista, zodpovednost ta ista...
cyklotrasy sú v totálne shitnom stave ? ich kúzlo spočíva len v tom že sa osadia dakde stĺpiky označujúce cyklotrasu, poprípade nejaké vodorovné značenie občas. Dobrá cyklotrasa začína kúsok od lodenice smerom na Vrakuňu pri Malom Dunaji smerom na Šamorín.
Lenže to mu nevysvetlíš. On sa pripravuje na to, že BA bude mať cez 1 milión obavyteľov a ľudia budú cestovať na dlhšie a dlhšie vzdialenosti. Jedna vec sú jeho veľkorysé sľuby o tom ako často to bude premávať a druhá, či vôbec nové ľahké vlakové súpravy budú. Ako som s ním o tom osobne písal, tak on si všetko veselo naplánuje a ostatné veci nech riešia technici, dopraváci a ostatní. Na margo problému možnosti premávky električiek a vlakov mi povedal, že to je problém ktorý musia vyriešiť technici a odborníci. Ale nevie pochopiť, že električka a vlak nemôžu ísť po jednej trati a on mi veselo aj tretí krát odpovie, že to musia vyriešiť. Tak myslím, že neni o čom ak silou mocou ide hlavou proti múru. Ekvivalentné tomu je asi to ako keby si chcel od CD-ROM aby ti prečítala DVD a ti budeš na tom nástojiť aby ti ho prečítala a začneš sa sťažovať tam kde ti predali ten CD-ROM že chceš aby ti čítal DVD, čo to je za podvod. ?
No vidis. Ja idem z domu XY (rovniankova) na Nivy 28 minut, bicyklom. A keby existovali rozumnejsie cyklotrasy, tak to trva aj menej. A keby som mal motorku...
Z uvedeného vyplýva že cesta je o 10,5 minuty kratšia, keby sme aj uvzžovali s intervalom vlakov podpovrchovej dopravy 4 minuty - tak ešte stále je to v prospech elktričky 7 minút.
Tie čísla o tom motaní sa v halách sú z reality, aj v tej Prahe sa človek viac nablúdi eskalátormi tunelmi a halami ako precestuje.
Doprava na báze podpovrchovej dopravy sa vyplatí pri presunoch na dlhé prepravné vzdialenosti, čo by v prípade Bratislavy všetci Petržalčania museli cestovať aspoň do Rače.
? jaaaaj ja som zabudol, oni budú všetci robiť v CEPITe vo Vajnoroch.
Bratislava jednoducho nemá podmienky na výstavbu podpovrchovej dopravy. Ani nutnosť.
Kto by mal záujem využiť podpovrchovú trať napríklad v śeku Rovniankova - Nivy? Mizivé percento ľudí. K tomu mi stačí sedliacky rozum a reálne vnímanie sveta.
Príklad - idem z domu XY v Petržalke do Apollo BC :
podpovrchová doprava (pre zjednodušenie pužívajme výraz metro)
vychádzam z domu - 5 minút príchod k stanici metra - 5 minút blúdenie po eskalátoroch a staničnej hale - 7,5 minuty čakanie na vlak (pri čakniach budem uvažovať s polovicou intervalu pre objektivitu) - 10 minút cesta na Nivy - 5 minút vychádzanie halami - 2 minuty presun na zastávku autobusu (možno aj viac) - 7,5 minuty čakanie na trolejbus - 2 minuty cesta trolejbusom = 50 minut
eletrička
vychádzam z domu - 5 minút príchod na zastávku - 2 minuty čakanie na električku - 12 minút cesta na Šafarikovo nám. - 0,5 minut presun na zastávku autobusov (možno aj 0) - 7,5 minuty čakanie na autobus - 3 minuty cesta k AS Nivy - prestup na trolejbus - 7,5 minuty čakanie na trolejbus - 2 minuty cesta trolejbusom = 39,5 minuty a to je o jeden prestup viac
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AAA
A tvrdenie, že t-bus rieši dopravu lepšie ako električka svedčí akurát o tom, že absolútne doprave nerozumieš.
Trolejbus je rovnako neflexibilný ako električka.
Problemy trolejbusu: technicke problemy, nizka variabilita aj flexibilita. K tej flexibilite ťa môžem niekedy, keď bude výpadok prúdu zavolať ku mne domov a môžeme spolu sledovať po koľkých desiatkach minút od výpadku sa dovalí aspoň NAD.